یپوساکشن یک عمل جراحی پلاستیک است که چربی‌های اضافی را از بدن خارج می‌کند. با لیپوساکشن می‌توان چربی‌های زائد نواحی مختلف از جمله شکم، پهلو، ران، باسن، بازو، گردن و کمر را از میان برداشت. معمولاً وقتی افراد به این نتیجه می‌رسند که با ورزش و رژیم نمی‌توانند از شر چربی‌های اضافه اندامشان خلاص شوند، به لیپوساکشن روی می‌آورند.

«عمل لیپوساکشن به‌عنوان یک نوع جراحی کاهش وزن و یا جایگزینی برای آن در نظر گرفته نمی‌شود». اگر دارای چربی اضافی زیاد در قسمت‌های خاصی از بدن هستید و دیگر قسمت‌های بدنتان فرم خوبی دارد می‌توانید از لیپوساکشن استفاده کنید»

چه کسانی واجد شرایط عمل لیپوساکشن هستند؟

لیپوساکشن درمانی برای اضافه وزن نیست و سلولیت یا ترک‌های پوستی را از بین نمی‌برد. این درمان به طور دائم بافت چربی را از بین می‌برد و می‌تواند شکل بدن را تغییر دهد. با این حال، همانطور که لیپوساکشن می‌تواند موثر باشد، اگر بعد از عمل دچار اضافه وزن شوید، نتایج ممکن است دوام نداشته باشند. بنابراین باید پس از عمل وزن بدن خود را ثابت نگه دارید.

لیپوساکشن برای کسانی که به طور طبیعی وزن خود را از دست می‌دهند اما همواره با یک منطقه کوچک چربی درگیر هستند و نمی‌توانند آن را آب کنند بسیار عالی و موثر است. لیپوساکشن را می‌توان در نواحی مختلفی که دارای رسوب چربی است استفاده کرد مانند: لیپوساکشن باسن و ران برای برداشتن چربی‌های سرسخت ناحیه خارجی ران و بالا بردن باسن، یا لیپوساکشن غبغب برای زاویه‌سازی فک و فرم دادن به صورت.

چه کسانی واجد شرایط عمل لیپوساکشن نیستند؟

مانند هر جراحی زیبایی، جراح پلاستیک باید حتما قبل از تصمیم برای انجام عمل لیپوساکشن، چند عامل را بررسی کرده و در نظر بگیرد. افرادی که دارای شرایط ذکر شده در زیر هستند، به هیچ وجه کاندید مناسبی برای عمل لیپوساکشن نمی‌باشند.

شاخص توده بدنی (BMI)  خیلی بالا

شاخص توده بدن یکی از عواملی است که در نظر گرفته می‌شود. شاخص توده بدنی براساس قد و وزن تعیین می‌شود. هر چه شاخص توده بدنی بالاتر باشد، خطر عوارض ناشی از جراحی بیشتر است. به عنوان مثال، طبق مطالعات انجام شده بیماران با شاخص توده بدنی بیشتر از 40، 3 برابر بیشتر از بیماران با وزن طبیعی مستعد ابتلا به عوارض هستند.

در صورتی که می‌خواهید چربی زیادی را از بدنتان حذف کنید

طبق مطالعات انجام شده، نباید در روش لیپوساکشن بیش از 5000 سی سی (5 لیتر) چربی و مایعات برداشته شود. حذف چربی بیشتر باعث افزایش عوارض خواهد شد. اکثر جراحان پلاستیک طبق دستورالعمل‌های تعیین شده توسط سازمان بهداشت عمل می‌کنند. چنین توصیه‌هایی حاصل انجام تحقیقات گسترده روی افراد مختلف است و باید جدی گرفته شود؛ و تمام پزشکان و جراحان باید به این اصول پایبند باشند.

به دلایل پزشکی نمی‌توانید تحت عمل جراحی قرار بگیرید

پزشک به منظور انجام جراحی، ابتدا سلامت عمومی فرد را بررسی می‌کند. برخی شرایط زمینه‌ای می‌تواند باعث عدم صلاحیت فرد برای انجام جراحی باشد. در طول جلسه مشاوره، پزشک تمام این موارد را بررسی خواهد کرد. افرادی که مبتلا به بیماری‌هایی از جمله آسم، دیابت و فشار خون بالا هستند، نمی‌توانند لیپوساکشن انجام دهند.

در صورتی که سیگاری هستید باید حداقل 6 هفته قبل از عمل، سیگار را ترک کرده باشید. افراد سیگاری (یا مصرف کنندگان تنباکو یا محصولات نیکوتینی) در معرض خطر بیشتری برای عفونت، عوارض جراحی قابل توجهی مانند تاخیر در بهبودی، زخم اضافی یا مرگ پوستی، سرفه یا افزایش خونریزی هستند.

در صورتی که از هر نوع داروی قلبی، به ویژه داروهای رقیق کننده خون استفاده می‌کنید، باید پزشک خود را مطلع کنید، زیرا این داروها می‌توانند اثرات جدی بر توانایی بهبودی شما پس از جراحی داشته باشند. باید متخصص قلب تایید کند که شما می‌توانید تحت عمل جراحی قرار بگیرید و قطع کردن مصرف رقیق کننده‌های خون چند روز قبل از عمل برای شما بلامانع است.

پوست خاصیت ارتجاعی و کشش مناسب را ندارد

از بین بردن چربی اضافی تنها بخشی از درمان برای سفت و صاف کردن شکم و دیگر نواحی بدن است. بخش دیگر اطمینان از انعطاف‌پذیری پوست است. اگر پوست شما جمع نشود، نتایج خوبی به دست نخواهد آمد. چیزی شبیه بادکنک خالی را تصور کنید! چنین نتیجه‌ای را مشاهده خواهید کرد. قطعا می‌خواهید پس از عمل پوستی صاف و یکدست داشته باشید.

اگر جوان هستید و باردار نشده‌اید، پوست شما خاصیت ارتجاعی بیشتری دارد. زایمان و پیری بر خاصیت ارتجاعی پوست تأثیر منفی می‌گذارد. در صورتی که سلولیت دارید، لیپوساکشن به تنهایی نتایج رضایت بخشی را برای شما به همراه نخواهد داشت. و در نهایت، اگر سابقه اسکار کلوئیدی دارید، پس از لیپوساکشن عارضه شما بدتر خواهد شد. این موضوع مهمی است که باید قبل از عمل با جراح خود در میان بگذارید.

چه زمانی باید لیپوساکشن را انجام داد؟

برای رسیدن به وزن و هیکل دلخواه، باید یک رژیم غذایی سالم را دنبال کرد. اما گاهی افراد با ورزش و رژیم نمی‌توانند از شر چربی‌های اضافه اندامشان خلاص شوند. لیپوساکشن فرصتی برای دستیابی به ظاهر دلخواه است.

باید چه انتظاراتی از عمل لیپوساکشن داشته باشیم؟

لیپوساکشن توسط پزشک از طریق چندین برش کوچک و محتاطانه انجام می‌شود. ممکن است فرد تحت بیهوشی عمومی یا بی‌حسی منطقه‌ای قرار بگیرد و احتمالاً همان روز می‌تواند به خانه برود. در برخی موارد، فرد 1 شب در بیمارستان بستر می‌شود. پس از انجام عمل، فرد باید از لباس فشاری مخصوص استفاده کند، این لباس به کاهش تورم و حفظ فرم جدید بدن در طول بهبودی کمک می‌کند. زمان بهبودی کامل از چند هفته تا چند ماه متغیر است. با این حال، ممکن است یک سال طول بکشد تا تورم به طور کامل برطرف شود.

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر