دریافت ایمپلنت کامل دندان می‌تواند به احیای لبخند شما کمک و از مشکلات صحبت کردن یا جویدن ناشی از افتادن دندان‌هایتان جلوگیری کند. ایمپلنت‌ها می‌توانند سلامت دهان شما را ارتقا دهند و یکی از بهترین گزینه‌های درمان برای دندان‌های افتاده محسوب می‌شوند. این نوع از ایمپلنت‌های دندانی بدون درد جهت جایگزینی تمامی یا اکثر دندان‌های شما طراحی شده‌اند که به دلیل آسیب یا پوسیدگی از دست رفته‌اند. زمانی که از این ایمپلنت‌ها برخوردار باشید، دندان‌های جایگزینی خواهید داشت که تا جای ممکن ظاهری طبیعی دارند.

ایمپلنت کامل دندان چیست؟

ایمپلنت‌های دندان روشی را برای جایگزینی دندان‌های از دست رفته فراهم می‌کنند. می‌توانید برای جایگزینی یک دندان، از یک ایمپلنت تکی استفاده کنید. از سوی دیگر، ایمپلنت کامل دندان جهت جایگزینی تمامی یا اکثر دندان‌های شما ساخته شده‌اند. زمانی که به جایگزین کردن دندان از دست رفته فکر می کنید، این ایمپلنت‌ها جایگزینی برای دندان مصنوعی ارائه می‌کنند تا بتوانید به راحتی صحبت کنید و غذا بخورید و لبخندی زیبا داشته باشید.

چه گزینه‌هایی برای ایمپلنت کامل دندان وجود دارد؟

انواع متفاوتی از ایمپلنت‌ها برای جایگزینی چندین یا همه دندان‌های افتاده وجود دارند که شامل ایمپلنت کامل دندان با 4 پایه و ایمپلنت کامل دندان آنی می‌شود.

ایمپلنت کامل دندان با 4 پایه

 

ایمپلنت کامل با 4 پایه روشی راحت برای جایگزینی دندان‌ها بدون انجام ایمپلنت‌های جداگانه برای هر دندان فراهم می‌کند. به جای آن، از 4 پایه ایمپلنت برای جایگزین کردن تمامی دندان‌ها استفاده می‌شود. می‌توانید فقط در یک روز به لبخندی درخشنده دست یابید! درمان با جلسه مشاوره رایگان با متخصص دندان ما آغاز می‌شود.

ایمپلنت کامل دندان آنی

ایمپلنت کامل دندان آنی به جای ماه‌ها انتظار کشیدن، راهی برای جایگزینی آنی دندان‌ها فراهم می‌کند. برای ایمپلنت‌های سنتی، شما معمولا باید چندین ماه منتظر بمانید تا استخوان فکتان به ایمپلنت‌ جوش بخورد.

مزایای ایمپلنت کامل دندان

  • پس از قرار دادن ایمپلنت کامل دندان با دندان مصنوعی، نتیجه ظاهری کاملا طبیعی خواهد داشت. دندان مصنوعی کاملا روی خط لثه نشسته و هیچ کس نمی‌تواند طبیعی یا مصنوعی بودن آن را تشخیص دهد.
  • یکی از بزرگ‌ترین مزایای ایمپلنت این است که قدرت و کارکرد غیر قابل مقایسه با سایر روش‌های احیا را فراهم می‌کند. جوش خوردن ایمپلنت به استخوان آرواره، دقیقا مانند ریشه طبیعی دندان، باعث پایداری و ثبات دندان مصنوعی می‌شود.
  • مانند دندان‌های طبیعی، ایمپلنت‌های دندان نیز با مراقبت مناسب می‌توانند عمری دائمی داشته باشند.
  • در مقایسه هزینه ایمپلنت کامل دندان با سایر روش‌های احیا که باید به صورت منظم جایگزین شوند، این ایمپلنت‌ها به شکل غافلگیرکننده‌ای مقرون‌به‌صرفه هستند.

روند انجام ایمپلنت کامل دندان چگونه است؟

 

مشاوره

پیش از انجام ایمپلنت کامل دندان به مشاوره نیاز دارید. متخصص ایمپلنت شما، دهانتان را ارزیابی کرده و تصمیم می‌گیرد که آیا این ایمپلنت بهترین گزینه برای جایگزین کردن دندان‌هایتان است یا خیر. این موضوع تا حدودی به میزان استخوان آرواره شما و وجود شرایط سلامتی تاثیرگذار روی فرایند ریکاوری بستگی دارد. برخی از کلینیک‌ها هزینه‌ای برای جلسات مشاوره دریافت نمی‌کنند. اگر کلینیکی هزینه‌ای بابت مشاوره دریافت نمی‌کند، شما نباید هزینه‌ای را در هزینه کلی ایمپلنت خود لحاظ کنید.

تصویربرداری و اسکن

انجام اسکن‌های تصویربرداری مانند اشعه ایکس بخشی مهم از فرایند ایمپلنت است. پزشک متخصص از نتایج این اسکن‌ها جهت شناسایی بهترین جاگذاری برای ایمپلنت کامل دندان شما استفاده می‌کند. او همچنین از سایر جزئیات حاصل از این اسکن‌ها برای تعیین میزان استخوان آرواره و میزان سلامت آن استفاده می‌کند. هزینه این اسکن‌ها به نوع اسکن مورد نیاز یا تعداد آنها بستگی دارد.

کشیدن دندان آسیب‌دیده یا پوسیده

اگر بخشی از دندانی که به شدت پوسیده یا آسیب‌دیده است در دهان باقی مانده باشد، متخصص ایمپلنت باید آنها را بکشد. این کار معمولا روالی ساده دارد، ولی هزینه کلی ایمپلنت کامل دندان را افزایش می‌دهد. کشیدن دندان با جراحی هزینه بیشتری نسبت به کشیدن عادی دندان دارد.

پیوند استخوان دندان

برای ایمپلنت کامل دندان باید میزان کافی استخوان آرواره داشته باشید. در صورتی که متخصص شما پی ببرد که استخوان آرواره کافی ندارید، شاید نیاز به پیوند برای افزایش آن داشته باشید. برخورداری از استخوان آرواره کافی به نگه داشتن ایمپلنت در جای خود کمک می‌کند. مواد استخوان مصنوعی معمولا هزینه کمتری از مواد استخوانی دارد که از بخشی دیگر از بدن شما گرفته می‌شود.

جنس ایمپلنت کامل دندان

ایمپلنت‌های دندانی اغلب با استفاده از تیتانیوم ساخته می‌شوند، ولی برخی از آنها با زیرکونیا ساخته می‌شوند. هزینه جنس ایمپلنت بر اساس نوع آن متغیر است.

قطعات تاج و اتصالات

 

پس از اتمام قرار دادن ایمپلنت‌ها در استخوان آرواره، متخصص باید اتصال یا پایه‌ای را به آنها متصل کند. این قطعه روی هر ایمپلنت قرار گرفته و برای نگه داشتن تاج موقت یا دائمی یا دندان مصنوعی در جای خود به کار می‌رود. به خاطر داشته باشید که برای ایمپلنت کامل دندان، به چندین پایه نیاز ندارید. شما حداکثر به 4 پایه نیاز دارید که می‌تواند به کاهش هزینه‌ها کمک کند.

هزینه ایمپلنت کامل دندان چقدر است؟

هزینه ایمپلنت کامل دندان به عوامل متعددی بستگی دارد از جمله:

  • دستمزد متخصص: هر جراح هزینه مختص خود را دارد؛ برخی برای مشاوره هزینه دریافت می‌کنند و برخی دیگر به صورت رایگان مشاوره می‌دهند. جراحان با تجربه بیشتر معمولا هزینه بیشتری برای جراحی دریافت می‌کنند.
  • جنس ایمپلنت مورد استفاده: جنس ایمپلنت نقش بزرگی در هزینه‌های ایمپلنت دندان ایفا می‌کند. ایمپلنت‌های تیتانیومی بیش از سایر ایمپلنت‌ها هزینه دارند.
  • موقعیت مکانی شما: موقعیت مکانی شما روی هزینه ایمپلنت دندانی تاثیرگذار است. هزینه انجام جراحی در شهرهایی مانند تهران یا اصفهان معمولا بیشتر از سایر نواحی ایران است.
  • بی‌حسی: در صورت انجام یک یا دو ایمپلنت، اکثر جراحان بی‌حسی موضعی را توصیه می‌کنند. با این حال، برای یک ست کامل ایمپلنت، دندان‌پزشک شما ممکن است از روشی متفاوت استفاده کند.

آیا ایمپلنت‌های دندانی ایمن هستند؟

ایمپلنت‌های دندانی دارای سابقه ایمنی عالی هستند، هرچند که باید توسط یک متخصص باتجربه و ماهر انجام شوند. نرخ موفقیت ایمپلنت‌های دندان بر اساس محل قرارگیری آنها در آرواره متغیر است، ولی نرخ موفقیت آنها در کل تا حدود 98 درصد است.

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر