چمن مصنوعی از جمله محصولات زیبایی است که با قرار گرفتن در حیاط منازل و ویلاها نمای بسیار جذابی را برای آن‌‎‌ها به ارمغان خواهد آورد. در حقیقت قرارگیری این چمن‌‎‌ها در منازل می‌تواند با هزینه و دردسر بسیار کم یک طبیعت کوچک را ایجاد کرده و درنهایت حس خوش طبیعت را به افراد القا نماید. خریداران محصولات چمن مصنوعی هر روز بیشتر می‌شوند. حتی در داخل کشور نیز شاهد تقاضای بیشتری برای نصب چمن‌های مصنوعی در اماکن عمومی و زمین‌های اختصاصی هستیم. کمبود منابع آبی یکی از تاثیرگذارترین موارد برای تقاضای خرید چمن‌های مصنوعی است که روی قیمت‌ها نیز اثر می‌گذارد.

مزایای چمن مصنوعی در مقابل چمن‎‌های طبیعی

مقرون به صرفه بودن قیمت چمن مصنوعی به نسبت نگهداری و رسیدگی نوع طبیعی آن سبب شده تا متقاضیان بسیاری از سراسر دنیا به فکر استفاده از این محصولات در محیط‎‌های کاری و زندگی خود بوده و تحولاتی را در محیط دلخواه خود ایجاد نمایند.

در سال‎‌های گذشته برای اینکه بتوانیم سهم کوچکی از طبیعت را در منزل خود داشته باشیم، نیاز بود که فرآیند کاشت و رسیدگی چمن‎‌های طبیعی را طی می‌کردیم تا در نهایت تنها در فصول بهار و اوایل تابستان به یک سرسبزی خوبی دست می‌‎یافتیم. متأسفانه این چمن‌زارهای سرسبز در اثر بارش باران در این فصول شادابی خود را از دست می‌دادند و یا حالت گل آلود به خود می‌گرفتند و عملاً تا مدت‌ها امکان بازی کردن و یا نشستن روی‌‎یشان وجود نداشت. از طرف دیگر افرادی که به مراحل پرورش اصولی چمن آگاه نبودند، مجبور به استفاده از کمک یک باغبان جهت رسیدگی مداوم به این چمن‎‌ها بودند تا این که چمن‎ مصنوعی با برخورداری از ویژگی‌‎‌های منحصر به فرد خود توانست در بازار فروش جای چمن‎‌های طبیعی را گرفته با یکه‌تازی در این میدان، هم به فروش بالایی دست یافته و هم مزایای گسترده‎‌ای را برای خریداران فراهم آورد.

سرسبزی همیشگی با تهیه چمن‎‌های مصنوعی

با خرید چمن‎ مصنوعی برخلاف نوع طبیعی آن، می‌توان در کلیه‌‎ فصول به تماشای سرسبزی آن نشست و در فرصت مناسب بخشی از اوقات فراغت خود را روی این محصول همراه با خانواده و یا در آرامش و به تنهایی سپری نمود. این سرسبزی همیشگی در حقیقت کمک می‌کند تا هرجا که در مشغله‌‎‌های روز و هفته احساس دلتنگی طبیعت را کردیم ولی فرصت کافی جهت سرزدن به طبیعت خدادادی را نداشتیم، بتوانیم از طبیعت کوچک خودمان استفاده کرده و انرژی از دست رفته را بار دیگر بازیابیم.

چمن‌‎‌های مصنوعی حتی با مدرن‌‎ترین و لوکس‎‌ترین منازل نیز تطابق پیدا کرده و حس طبیعت را در این اماکن نیز ایجاد خواهند نمود. پس فرقی نمی‌کند برای چه مکانی با چه سبک و طراحی قصد خرید چمن مصنوعی از گامان تزئین جاوید را دارید، به هرحال این وسیله به عنوان یکی از محصولات ارزشمند و کاربردی می‌تواند نقش قابل قبولی را ایفا نموده و شما را از تغییری که ایجاد می‌کند، شگفت‌زده کند.

حذف هزینه نگهداری

همان‌طور که اشاره کرده بودیم در اجرا و نگهداری چمن‎‌های طبیعی معمولاً یک فرد مجبور به پرداخت هزینه‌‎‌های متعددی جهت رشد و پرورش چمن‎‌ها و جلوگیری از ایجاد خرابی در آن‌‎‌ها می‌شود که متأسفانه گاهی پس از پرداخت هزینه‌های متعدد بازهم آن نتیجه‌‎ی دلخواه را نمی‌تواند کسب کند. این درحالی است که برای خرید و راه‌اندازی چمن مصنوعی تنها یک بار هزینه خواهد شد و با پرداخت این هزینه می‌توان تا سال‎‌ها از محصول خریداری شده خود تنها با مراقبت‌‎‌های حداقلی چون تمیز نگهداشتن و… نگهداری کرد.

قابلیت اجرای سریع در چمن‌‎‌های مصنوعی

در کشت چمن‌‎‌های طبیعی علاوه بر نیاز به تخصص، زمان زیادی برای پرورش و رشد چمن‌‎‌ها صرف می‌شود؛ این درحالی است که پس از انتخاب محصول مدنظر خود، تعیین رنگ و متراژ آن می‌توانید با کمک نیروهای ماهر و متبحر در این امر با سرعت بسیار بالایی روزانه ۱۰۰۰ متر از این چمن‌‎‌ها را نصب نمائید. بنابراین نگرانی از بابت وقت‌گیر بودن و یا سخت بودن مراحل نصب این محصول وجود نخواهد داشت.

قابلیت نظافت آسان

با نصب چمن مصنوعی می‌توانید با خیالی آسوده کودکان خود را به بازی در این چمن‎‌ها تشویق نمائید؛ چراکه این چمن‎‌ها قابلیت نظافت آسانی داشته و با تمیزکاری آن می‌توان از عدم حضور اشیای تیز و خطرناک و یا حضور گرد و غبار و گل اطمینان حاصل نمود. بنابراین کودکان بدون دغدغه‌‎ ایجاد لکه و کثیفی روی لباس‎‌هایشان می‌توانند از طبیعت منزل خود کمال استفاده را ببرند. (توجه شود که رنگ این چمن‎‌ها به دنبال شست وشوهای مکرر کمرنگ و یا عوض نشده و با خیال راحت می‌توان مراحل تمیزکاری آن را طی نمود)

خرید چمن مصنوعی برای حیاط خانه

 

انواع چمن‎‌های مصنوعی

چمن‎‌های مصنوعی همانند بسیاری از محصولات موجود در بازار توسط کارخان‎جات و برندهای متعدد داخلی و خارجی تولید می‌شوند که این موضوع به معنای ثابت نبودن مواد اولیه‎ مورد استفاده در تولید این محصولات و درنتیجه حضور انواع متفاوتی از آن‌‎‌ها در بازار فروش است. چمن‎‌های پلی پروپیلن، پلی‌اتیلن و نایلونی از جمله انواع چمن‎ مصنوعی هستند که با شناخت این محصولات می‌توان به انتخاب درست‎‌تری در این حیطه دست یافت.

چمن‎‌های مصنوعی پلی پروپیلن

چمن‎‌های پلی پروپیلن یکی از مقرون به صرفه‌‎ترین چمن‎‌های مصنوعی است که می‌تواند برای چمن‌‎‌های حیاط منازل گزینه‎ مناسبی باشد؛ اما از آنجایی که این محصول را نمی‌توان در دسته‎ چمن‌‎‌های مصنوعی باکیفیت قرار داد، خوب است که از آن در اماکن کم تردد با متراژ کمتر استفاده نمائید تا دچار ضرر مالی نشده و مجبور به دوباره کاری نشوید.

چمن‌‎‌های مصنوعی پلی‌اتیلن

اگر به دنبال چمن مصنوعی ارزان قیمت هستید و تمایلی به پرداخت هزینه زیادی به جهت تهیه این محصولات ندارید، محصولات پلی‌اتیلن گزینه‎ مناسبی خواهند بود. این محصولات که دارای پرز یا چمن‎‌های بسیار نرمی هستند، می‌توانند همان لطافت چمن طبیعی را برای‌تان تداعی کنند. استفاده از چنگک یا برس کمک می‌کند تا بتوانید از این چمن‎‌ها به خوبی محافظت نموده و بر عمر و دوام آن‎‌ها بیفزایید.

چمن‎‌های مصنوعی نایلونی

یکی دیگر از محصولات چمن مصنوعی، نوع نایلونی است. چمن‌‎‌های نایلونی از مقاومت بسیار خوبی نسبت به دیگر محصولات معرفی شده برخوردار بوده و از جنس فیبر پلاستیک‌‎‌های محکم هستند؛ بنابراین اگر به دنبال چمن‎‌هایی با طول عمر و دوام بیشتری هستید که به دلیل بازی کودکان خیلی زود دچار آسیب نشوند، چمن‌‎های نایلونی انتخاب بسیار خوبی خواهند بود.

نکاتی در خصوص خرید چمن‎‌های مصنوعی

پس از آشنایی با مزایا و انواع چمن مصنوعی، اگر به صورت جدی به دنبال تهیه این محصول هستید، لازم است با نکات حائز اهمیتی در این باره آشنا شوید تا خریدی باکیفیت و مقرون به صرفه را برای خود حاصل کرده باشید.

خرید از مراکز معتبر

فروشگاه‌‎‌های حضوری و اینترنتی زیادی به عرضه‎ چمن مصنوعی می‌پردازند؛ اما این موضوع سبب شده تا دسترسی به مراکز مورد اطمینانی که به فروش محصولات باکیفیت می‌‎‌پردازند نیز سخت‌‎تر شود؛ به همین دلیل توصیه می‌شود از طریق مطالعه‌‎ سابقه‎‌ فعالیت یا به‌روز بودن اطلاعات یک وبسایت و همچنین وجود مقالات متعددی که نشان دهنده‎‌ جدی بودن آن وبسایت در این حوزه کاری است، نسبت به خریداری چمن‎‌ مورد نظر خود اقدام کنید.

خرید چمن مصنوعی برای حیاط خانه

 

توجه به حضور گارانتی یا ضمانت در حین خرید

در هنگام خرید معمولاً فروشندگان عمر و دوام مشخصی را برای چمن‌‎‌های مختلف متصور می‌شوند که این ادعا بدون حضور یک گارانتی معین و مشخص اعتباری نخواهد داشت. بنابراین حتماً محصول مدنظر خود را از میان محصولاتی که از گارانتی معتبری برخوردارند و پس از خرید می‌توان از پشتیبانی آن گارانتی استفاده نمود، انتخاب نمائید.

توجه به شکل ظاهری چمن

شکل ظاهری و ارتفاع چمن‌ها بسته به نوع کاربرد و یا سلایق مشتریان مختلف متفاوت است. پس حتماً بعد از بررسی و مقایسه‎ نمونه‎‌های مختلف، گزینه‌‎ای را که فکر می‌کنید می‌تواند نما و جلوه‌‎ خوبی از تمامی فصول به اجرا بگذارد، انتخاب نمائید. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص چمن‎ مصنوعی می‌توانید به سایت گامان تزئین ارائه دهنده‎ انواع چمن‌‎‌های مصنوعی، کفپوش و موکت و … مراجعه نمائید. این مرکز که ورود خود را به این عرصه با برند the best آغاز کرده بود، در طی فعالیت‎‌های مستمر خود در این راستا، هم اکنون توانسته نمایندگی انحصاری سه برند دیگر tescom، ظرف مصور و آرتا را نیز کسب نماید. جهت مراجعه به این شرکت و استفاده از خدمات متفاوت آن می‌توانید از آدرس gamantj.com استفاده نمائید.

منبع مطلب : https://www.mehrnews.com/

 

 

 

 

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر