امروزه مشاوره تحصیلی با توجه به پیشرفت و تخصصی‌تر شدن دانش، مشاغل و کسب و کارها در هر حوزه تحصیلی اهمیت زیادی پیدا کرده است. هر کسی در زندگی تحصیلی خود با گزینش‌های زیادی روبروست و مشاوره تحصیلی در این میان نقش تاثیر گذاری در سرنوشت شما ایفا می‌کند. با انتخاب‌ صحیح، می‌توانید آینده تحصیلی و شغلی درخشانی را برای خود رقم بزند. حال سوال اصلی این است که چگونه می‌توان انتخاب‌های تحصیلی درستی داشت؟ بهترین راه حل برای داشتن انتخاب‌ تحصیلی صحیح، شناخت استعداد‌ها، علایق و پتانسیل‌های خود و همچنین بررسی آینده تحصیلی و شغلی پیش رو است. پس تصمیم آگاهانه و منطقی رمز موفقیت می‌باشد. برای داشتن چنین انتخابی استفاده از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی و حضوری بهترین راه حل است.

بسیاری از افراد تصور می کنند برای اینکه در کنکور سراسری و یا هر امتحانی دیگری نتیجه دلخواه خود را بگیرند باید مطالعه زیادی داشته باشند در حالی که برای موفقیت و کسب نتیجه مطلوب لازم است که کارهای شما برنامه ریزی شده باشد تا بتوانید به سمت موفقیت پیش بروید.

از این رو مشاور تحصیلی با تجربه می تواند کمک زیادی به شما بکند. مجموعه دانش گذاران با استفاده از بهترین مشاوران تحصیلی سطح کشور میتواند شما را در این امر یاری کند و با بررسی توانایی شما، برنامه ریزی های تحصیلی را انجام دهد.

تعریف مشاوره تحصیلی:

مشاور تحصیلی کسی است که در ارتباط با مشاوره صحیح دانش آموزان و دانشجویان برای ارتقا سطح علمی آنها در جهت موفقیت در آزمون‌های مهم و سرنوشت ساز افراد مانند ازمون سراسری یا دیگر ازمون های علمی سطح بالا به آنها کمک میکنند تا از وقت، استعداد و منابع در دسترس خود به نحو احسنت استفاده کنند و به نتیجه برسند.

مشاور تحصیلی کسی است که در زمان معین برای دانش آموز برنامه ریزی تدارک می بیند که در درجه اول مطابق با شرایط زندگی و منابع فرد مورد نظر باشد و در درجات بعدی بتواند در زمان مشخص دانش‌آموز و دانشجو را به موفقیت دلخواهش برساند و در مسیر پیشرفت تحصیلی به آنها کمک کند.

مشاوره تحصیلی انواع گوناگون دارد چرا که هر مشاوره تحصیلی برنامه ریزی های اختصاصی مربوط به تجربیات خودش را دارد و دانش اموزان در این مورد باید دقت کنند که کدام مشاوره تحصیلی توانسته از موفقیت‌های بیشتری کسب کند و از رزومه معتبرتری برخوردار است.

متاسفانه در در چند سال گذشته مشاور تحصیلی بی سابقه و نامعتبر زیاد شده است، چرا که

یک سری افراد سودجو و منفعت طلب به فکر اینده دانش اموزان نیستند و بدون هیچ مدرک و سابقه درستی خود را مشاور تحصیلی معرفی میکنند و کافی است که یک دانش اموز بدون اطلاع وارد برنامه ریزی این دسته از ادم های مشاور نما شوند تا هم زمان خود را از دست بدهند و هم سرمایه خود را .

مشاوره تحصیلی

درست است برخی از این مشاوران تحصیلی نوپا مربوط به دانش آموزانی هستند که خود مسیر کنکور را به خوبی پشت سر گذاشتند و حالا می‌خواهند از این راه کسب درآمد کنند و تجربیات خود را با دیگر دانش‌آموزان به اشتراک بگذارند. اینکه یک دانشجو بخواهد تجربیات گذشته خود را در اختیار دیگران قرار دهد کار شایسته ای است اما باید به این موضوع دقت کرد که در هر کاری لازمه درست پیش رفتن آن داشتن اطلاعات کافی و جامع میباشد و اگر کسی علاقه مند به کار مشاوره تحصیلی می باشد، بهتر است تا ابتدا یک دوره مشاوره تحصیلی را گذرانده باشد و از حداقل اطلاعات یک مشاور تحصیلی به صورت آکادمیک برخوردار باشد.

اما اگر هر دانش آموزی بعد از گذراندن دوران کنکور خود بخواهد به سراغ مشاوره تحصیلی برود و یا به هر طریقی از طریق فضای مجازی یا حضوری جذب دانش آموز کند این کار نه تنها به پیشرفته علم و ارتقا افراد کمک نمی کند بلکه باعث می شود فضای کنکور برای دانش آموز ناامن شود و دانش آموز نتواند در سال کنکور مشاوره تحصیلی خوب و مورد قبول خود را پیدا کند و غرامت این اشتباهات زمان از دست رفته فرد می باشد.

پس اگر شما هم به دنبال یک مشاور تحصیلی خوب برای موفقیت میگردید بهتر است ابتدا از صلاحیت مشاور تحصیلی و رزومه معتبر مشاوره مربوطه اطلاعات کافی و معتبر کسب کنید و سپس از برنامه‌ریزی های آن استفاده کنید چراکه هیچ چیزی به اندازه وقت شما ارزشمند نخواهد بود و با هیچ هزینه ای نمیتواتید آن را جبران کنید. اگر شما به عنوان یک دانش آموز در انجام چنین کارهایی دقت و جدیت لازم را به کار بگیرید هم باعث پیشرفت شما و هم باعث نتیجه‌بخش بودن کار یک مشاور تحصیلی واقعی می باشد و از جهت دیگر جلوی سود طلبی مشاور نماها و افراد سودجود را میگیرید.

برنامه های یک مشاور تحصیلی

برخی دیگر از مشاوران تحصیلی برای افزایش سود خود برنامه هایی که ضرورتی برای دانش‌آموزان و دانشجویان ندارد، تدارک می بینند و دانش آموز را ملزم به انجام و شرکت در آن فعالیت ها می کنند. شما به عنوان یک دانش آموز باید با مشاوری هم قدم شوید که صلاح شما را بخواهد و وقت شما را درگیر برنامه‌های بدرد نخور نکند.

به طور مثال بسیاری از مشاورها شرط پیشرفت دانشجو را در خرید یک سری از محصولات یا کتابها و یا جزوه های گوناگون می‌کنند که در این میان دانشجو نیاز واقعی به آن جزوه ها و تشکیلات ندارد و فقط هزینه اضافی برای خانواده دانشجو در بر خواهد داشت و وقت او را میگیرد. و از طرف دیگر آن قدر به فرد مشغول این پیچیدگی‌ها خواهد شد که از هدف اصلی باز می ماند و نمی تواند در تحصیل موفق شود. پس مشاور تحصیلی واقعی کسی است که بتواند با یک منابع خوب و ساده شما را به موفقیت برساند و شما را درگیر حاشیه ها و چندگانگی محصولات نکند. پیشنهاد ما به شما تیم پر قدرت مشاوره تحصیلی دانش گذاران می باشد که با بهره گیری از بهترین مشاوران تحصیلی شما را در تمام مراحل یاری میکنند.

 

هدف مشاوره تحصیلی

با تخصصی شدن دانش و پیشرفت کسب و کارها، مشاوره تحصیلی در همه حوزه ها اهمیت زیادی پیدا کرده است. هر فردی در زندگی خود بسیاری گزینه برای انتخاب دارد که یکی از مهمترین آنها در حوزه تحصیلی می باشد که با انتخاب صحیح می توان آینده تحصیلی و شغلی مناسب و موفقی را رقم زد.

از این رو مشاوره تحصیلی نقش مهمی را می تواند در آینده شغلی و تحصیلی شما ایفا بکند. مشاوره تحصیلی مناسب ترین راه حل برای انتخاب درست تحصیلی، شناخت استعدادها، علایق و توانایی های خود است. همچنین مشاور تحصیلی با بررسی آینده شغلی مربوط به رشته ای که میخواهید انتخاب کنید می تواند کمک زیادی به انتخاب صحیح شما بکند.

مشاوره تحصیلی

مزایا مشاوره تحصیلی

اگر دلیل موفقیت دانشجویان موفق را بپرسید بدون شک بسیاری از آنها به یک مشاور حرفه ای و مجرب در زمینه تحصیلی مراجعه کرده اند. مشاوران تحصیلی ضمن دارا بودن مهارت و صلاحیت های علمی، می توانند افراد را در جهت شناخت و نیاز های خود و همچنین رفع درگیری های ذهنی مربوط به مسائل درسی یاری نمایند و در اکثر موارد وجود یک مشاور تحصیلی سبب جلوگیری از افت تحصیلی، رفع ضعف های درسی و مشکلات یادگیری، ایجاد علاقه و رغبت به ادامه تحصیل و همچنین کشف استعدادهای نهفته در فرد شده است. گاهی مشاهده شده که افراد به دلیل مشکلات فراوان در تحصیل به خرید و فروش مدرک تحصیلی معتبر با استعلام روی می‌آورند که پیشنهاد میشود پیش از هر اقدامی با مشاوران ما در دانش گذاران تماس حاصل نمایید.

 

برنامه ریزی درسی و تحصیلی

روش صحیح مطالعه در هر مقطعی یکی از راه های موفقیت در امتحانات می باشد از این رو بسیاری از افراد وقت کافی برای مطالعه ندارند و همین موضوع باعث یادگیری ناقص آنها و در نتیجه عدم موفقیت می شود. یکی از روش های موفقیت در امتحانات داشتن برنامه درسی منظم و منسجم است که بوسیله آن داوطلب بتواند طبق چارت درسی که دارد مطالعه اصولی داشته باشد.

حال شاید سوال این باشد که وقت کافی ندارم چگونه برنامه ریزی درسی انجام بدم؟! در جواب باید بگوییم که فقط کافیست که اصول برنامه ریزی صحیح را بدانید تا به راحتی بتوانید به کارهای روزانه خود برسید. بدون آن که نیاز باشد از تفریح با دوستان و خانواده و سرگرمی های خود بگذرید و باید این نکته را هم یاداور شویم که صرفا برنامه ریزی برای موفقیت کافی نیست بلکه برنامه ریزی باید با توجه به توانایی های شما و به صورت اصولی تدوین گردد تا به موفقیت منجر شود.

 

نقش خانواده در مشاوره تحصیلی

بدون شک مشاور تحصیلی بدون توجه به خانواده ی دانش آموز و دانشجو موفقیت چندانی در امر مشاوره کسب نخواهد کرد. خانواده و والدین نقش بسزایی در پیدایش افت تحصیلی یا موفقیت تحصیلی و شغلی آنها دارند. خانواده سرعت دانش آموز را در رسیدن به اهداف تحصیلی تنظیم می‌کند. خانواده‌های بدون انگیزه، بدون اطلاع و غیر فعال موجب کاهش سرعت دانش آموزان بااستعداد می‌شوند.

از اینرو در فرآیند مشاوره تحصیلی، لزوم انجام مشاوره با والدین اهمیت خاصی پیدا می‌کند. مشاور تحصیلی خانواده را از ویژگی ها و استعدادهای کمتر دیده شده‌ی فرزندشان آگاه می‌سازد و مهارت های لازم برای موفقیت او را به آنها می آموزد. مشاور همچنین به حل مسائل و مشکلات درون خانوادگی که می تواند باعث بروز افت تحصیلی شود، کمک بسزایی میکند.

مشاوره تحصیلی

مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاور

با توجه به تخصصی و پیچیده‌تر شدن دنیای امروزی نسبت به گذشته، پاسخگویی به سوالات و چالش‌های زندگی‌های امروزی نیاز به روش‌های نوین و حرفه‌ای تری دارد. مشاوره تحصیلی تلفنی با آگاه کردن شما نسبت به آینده تحصیلی، کمک می‌کند تا به انتخابی صحیح دست یابید. از خدمات مشاوره تحصیلی می‌توان به برنامه ریزی درسی روزانه، معرفی بهترین منابع درسی، آموزش سبک مطالعه مفید، افزایش انگیزه تحصیلی، آموزش تکنیک‌های تست زنی، ارزیابی و نظارت بر پیشرفت تحصیلی و تعیین اهداف کوتاه مدت و بلند مدت با توجه به توانایی‌های فردی و... اشاره کرد.

دانش گذاران تشکیل شده از بهترین اساتید و مشاوران عالی و حرفه ای کشور، که با بروز ترین و متنوع ترین برنامه های آموزشی در خدمت برآورده شدن آرزوی فرزندان شما هستند. هر یک از دانش آموزان و یا دانشجویان پس از ثبت نام میتوانند یک مشاور تحصیلی تلفنی داشته باشند، که این مشاوران تحصیلی به صورت رایگان و تلفنی با هماهنگی با فرزند شما به او یک جلسه پیش مشاوره میدهند.

 

مزیت مشاوره تحصیلی تلفنی چیست؟

دسترسی به مشاوران متخصص و با تجربه در زندگی‌های امروز با توجه به سرعت زندگی، کمبود وقت، هزینه‌های رفت و آمد و...  نیازمند صرف هزینه، وقت و انرژی زیادی است. مشاوره تلفنی یک راه حل مناسب برای برطرف کردن این مشکلات می‌باشد. در صورتی که نگران از دست دادن زمان ارزشمند خود هستید و نمی‌خواهید زمان زیادی را در رفت و آمد یا نوبت انتظار باشید، مشاوره تحصیلی تلفنی گزینه مناسبی برای شماست. در نتیجه می‌توانید در هر زمان و مکانی از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره تلفنی می توانید با مشاوران ما در دانش گذاران تماس حاصل نمایید.

 

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر