سایت شماره یک:

بهترین گمرک برای ترخیص کالا

ترخیص کالا از گمرک دارای مسیرهای مختلفی می باشد. از این رو باید به یک گمرک معتبر مراجعه کنید که بتواند شما را تا پایان انجام کارهایتان یاری کند. همواره صادرات و واردات از مهم ترین بخش های کشورها به شمار می رود و نقش به سزایی در اقتصاد کشور دارد. بنابراین باید با اطلاعات و آگاهی کافی این مراحل طی شود. در این مطلب به شما بهترین گمرک برای ترخیص کالا را معرفی خواهیم کرد برای ادامه مطلب با ما همراه باشید.

ترخیص کالا چیست؟

ترخیص کالا به منظور اظهار کالا به گمرک و خروج آن از گمرک می باشد که طبق قوانین مختلفی بسته به هدف مشتری دارای مراحل متفاوتی است. در ترخیص کالا از گمرک سه نوع مسیر برای ترخیص کالا وجود دارد که این مسیرها به شرح ذیل است:

1. مسیر سبز:

 صاحب کالا باید هزینه را به صورت مستقیم پرداخت نماید و کالا بدون قرار گرفتن در مراحل دیگر به صندوق تحویل داده می شود. در این مرحله نیاز به بررسی و تحلیل دقیق نمی باشد و مجوز ضروری نیست.

2. مسیر زرد :

در مسیر زرد نیاز به بررسی است و بعد از ارزیابی، کالای مورد نظر به صندوق ارجا داده می‌شود.

3. مسیر قرمز:

در مسیر قرمز تمامی کالاها به صورت فیزیکی مورد تحلیل قرار می‌ گیرند. و مجوز آن ها توسط کارشناسان بررسی می‌شود و بعد به صندوق فرستاده می‌شوند. 

قبض انبار چیست؟

قبض انبار چیست؟

به سندی که انباردار به ازای گرفتن کالا از شخص تحویل دهنده دریافت می‌کند قبص انبار می‌گویند. در این قبض تمامی مشخصات کالا درج شده است و تمامی کالاهای از این مرحله باید عبور کنند تا طبق قوانین به ثبت برسند و بعد به شخص موردنظر تحویل داده شوند. قبض انبار از مهم ترین برگه های گمرکی به حساب می آید که دارای مشخصات صاحب کالا، نام شرکت حمل، نوع کالا، وزن کالا، نوع بسته بندی، تاریخ ورود به مرز، تاریخ تخلیه در انبار، تعداد بسته ها، مشخصات کانتین، توضیحاتی همچون انبار نگهداری، شرایط تخلیه، محل نگهداری کالا در انبار گمرک، مدت زمان نگهداری کالا در انبار می شود.

مراحل دریافت قبض الکترونیکی به چه شکل است؟

وارد سایت مورد نظر شوید و سپس وارد حساب کاربری خود شوید و بعد از آن روی پرینت قبض انبار الکترونیک کلیک کنید، حال شماره بارنامه را وارد کنید و سپس شناسه شرکت حمل و گمرک ورودی کالا را وارد کنید. در آخر پرینت قبض انبار الکترونیک خود را دریافت کنید.

موارد مهم در تشخیص بهترین گمرک برای ترخیص کالا چیست؟

موارد مهمی که در ترخیص کالا از گمرک باید در نظر گرفت اعم از ثبت اسناد واردات و صادرات، آماده سازی مدارک، محاسبه وجه های گمرکی، حقوق گمرکی، ماخذ تعرفه گمرکی، مالیات، تسهیلات ارائه شده توسط دولت به واردکنندگان و صادرکنندگان می باشد. تمامی این مراحل باید طبق برنامه مشخص دقیق و منظم انجام شوند و به ثبت برسند.

مراحل ترخیص کالا از گمرک چیست؟

  1. ورود اطلاعات در پنجره واحد تجارت فرامرزی(EPL)
  2. بررسی اسناد توسط کارشناس
  3. ارزیابی
  4. دریافت شماره ثبت(کوتاژ)
  5. واحد صندوق
  6. صدور پروانه
  7. درب خروج

بهترین گمرک برای ترخیص کالا

بهترین گمرک برای ترخیص کالا

یکی از مهم ترین مراحل صادرات و واردات، ترخیص کالا می باشد که حتما باید توسط یک گمرک حرفه ای و مجرب که همچنین دارای نیروی کار متخصص می باشد مدیریت شود. نیروی متخصص می تواند به سوالات مشتریان در زمینه ترخیص کالا جواب دهد و آن ها را با تمامی شرایط موجود روبرو سازد، از این رو اطلاعات و آگاهی افراد شرکت مورد نظر باید کامل و درست باشد.

ویژگی های بهترین گمرک برای ترخیص کالا

قبل از انتخاب مناسب ترین و بهترین گمرک در ایران باید توجه کنید که گمرکات موردنظر چه ویژگی هایی دارند و تفاوت آن ها چیست. بعد از مقایسه و تحقیق آن ها با یکدیگر می توانید بهترین آن ها را انتخاب کنید. از مهم ترین ویژگی های بهترین گمرک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مدیریت
  • ساختار سازمانی یکپارچه
  • آموزش نیروی متخصص

این سه مورد از مهم ترین بخش های هر گمرک برای ترخیص کالا است زیرا کارکرد شایسته این عناصر نسبت به یکدیگر است که برگ برنده یک مجموعه موفق به حساب می‌آید‌. بنابراین سازمانی همیشه موفق است که در راستای یک مسیر برای یک هدف تلاش کند.

انواع گمرک برای ترخیص کالا

گمرک های بسیاری در سراسر ایران وجود دارند که در زیر به برخی از آن ها اشاره شده است با بررسی و مقایسه بین گمرکات می توانید بهترین آن را انتخاب کنید:

1. گمرک بندرعباس( بندر شهید رجایی – بندر باهنر):

این گمرک از مهم ترین های بنادر و ورودی کشور به حساب می‌آید و به خاطر نزدیک بودن و هزینه های پایین تر در حمل و نقل و ترخیص بسیار معروف است.

2. گمرکات تهران ( گمرک غرب – گمرک شهریار):

این گمرک به عنوان تنهاترین گمرک تهران شناخته می شود که تشکیل شده از گمرک های غرب، جنوب و نمایشگاه تهران است. این گمرک دارای فضای زیادی است که برای تخلیه و ترخیص بسیار مناسب است و روند کار به آسانی در آن انجام می‌گیرد.

3. گمرک بازرگان ( منطقه آزاد ماکو):

این گمرک دارای فضای بسیار زیادی است و موقعیت خوبی در آذربایجان غربی به شمار می‌رود که از استان های تاثیرگذار در زمینه صادرات، واردات می باشد.

4. گمرک فرودگاه امام  و فرودگاه پیام:

این گمرک بسیار مناسب قطعات و لوازم به خصوص ماشین آلات می‌باشد. همچنین دارای تسهیلات و تخفیفات ویژه ای برای مشتریان خود است، از این رو تخلیه و ترخیص بسیاری در این گمرک صورت می‌گیرد.

5. گمرک بندر خرمشهر و بندر بوشهر:

بندر بوشهر دارای مساحت بسیار بالایی است که از مهم ترین بندرهای خلیج فارس به شمار می‌رود. همچنین دارای مرز آبی پهناوری است که از اسکله های زیادی تشکیل شده است و به صورت 24 ساعته ترخیص کالا و تخلیه و حمل و نقل در آن صورت می‌گیرد.

6. گمرک بندر چابهار:

این گمرک دارای موقعیت جغرافیایی بسیار خوبی در آب های بین المللی محسوب می‌شود که تنها بندر خارج از تنگه هرمز می‌باشد و دسترسی آسانی به سوخت های فسیلی و مصالح ساختمانی دارد.

در اینجا گروه تجاری آربی به عنوان شرکتی برای ترخیص کالا است که با تمامی گمرک هایی که در بالا ذکر شد فعالیت دارد و مشتریان می‌توانند با دریافت راهنمایی از بهترین های آن مطلع شوند و گمرک موردنظر را انتخاب کنند.

مدارک لازم برای ترخیص کالا چیست؟

  • قبض انبار
  • ترخیصیه
  • رسید ثبت ترخیص الکترونیک
  • بارنامه
  • فاکتور
  • پکینگ لیست
  • گواهی مبداء
  • ثبت سفارش
  • پروفورما
  • بیمه نامه معتبر
  • گواهی بازرسی
  • نامه خروج کانتین و شناسنامه کانتین
  • نامه کرایه حمل
  • وکالت های مرتبط و ثبت سیستمی شده
  • شناسه انبار
  • پروانه بهره برداری
  • کاتالوگ بروشور
  • پروانه صادراتی

هزینه ترخیص کالا چطور محاسبه می‌شود؟ 

هزینه ها براساس مجوزهای قانونی مانند استاندارد، بهداشت، مخابرات و همچنین هزینه های خدماتی مانند کارمزد، تخلیه و بارگیری و ثبت سفارش، انبارداری تعیین می‌شود. هزینه های ترخیص کالا در گمرک به شکل مجزا از حقوق ورودی دریافت می‌شوند. در ادامه باید بدانید شرکتی مانند گروه تجاری آربی که بتواند در به حداقل رساندن هزینه ها کمک کند و بهترین راه را پیش روی شما قرار دهد، می تواند از بهترین و مقرون به صرفه ترین شرکت هایی باشد که با گمرکات ترخیص کالا ارتباط دارد.

مدت زمان مجاز نگهداری و ترخیص کالا

از زمانی که کالا به انبارهای گمرک تحویل داده می شود تا زمان خروج آن سه ماه قابل تمدید است به این منظور که افراد می توانند کالاهای خود را به عنوان کالاهای عبوری حداکثر تا دوماه دیگر تمدید کنند. اگر طبق مهلت مقرر صاحب کالا برای انجام تشریفات گمرکی و پرداخت وجوه متعلقه اقدام نکند، کالا مشمول مقررات متروکه می‌شود. این مورد از مهم ترین مزیت های بهترین گمرک ترخیص کالا نیز به شمار می‌رود.

سخن آخر

ترخیص کالا از گمرک نیازمند طی کردن مراحل مختلفی است که در مسیرهای متفاوتی نیز بررسی می‌شود و در آخر به صندوق تحویل داده می شود. قبض انبار به عنوان شناسه کالا می شود که تمامی مشخصات مربوطه در آن ذکر می‌شود. همچنین باید بدانید که تمامی این موارد را تنها گمرکی می تواند مدیریت کند که به صورت یکپارچه و منظم عمل کند تا بتواند خروجی و خدمات ویژه ای را به مشتریان خود ارائه دهد از این رو وجود و تشخیص بهترین گمرک برای ترخیص کالا با تمامی امکانات ضروری است.

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر