سایت شماره یک:

کنکور از اتفاقات مهم در طول زندگی افراد است که می‌تواند نقش بسزایی در آینده آن‌ها داشته باشد. این مرحله از زندگی نیاز به تلاش بسیاری دارد تا بتواند به موفقیتی که در سر داشته دست پیدا کند. برنامه‌ریزی از جمله موضوعات مهمی است که می‌تواند تأثیر بسیاری روی کنکورتان داشته باشد. توجه داشته باشید که بدون برنامه‌ریزی و مطالعه، موفقیت و قبول شدن در کنکور کاری بسیار سخت و غیرممکن خواهد بود.

مباحث کنکور ریاضی تشکیل شده از سه گروه، موضوعات آسان، متوسط و سخت است و برای پاسخ‌ دادن به آن‌ها باید میزان مطالعه زیادی داشته باشید. اگر شما هم قصد دارید تا در کنکور ریاضی شرکت کنید، حتماً این سؤال برایتان پیش آمده که برای کنکور ریاضی چه کتاب‌هایی مفید هستند؟ برای رسیدن به پاسخ این سؤال، در ادامه مطالب با ما همراه باشید.

 

آشنایی بیشتر با کنکور ریاضی

رشته ریاضی یکی از مهم‌ترین رشته‌هایی است که علاقه‌ مندان و معمولاً افرادی که به ریاضی علاقه زیادی دارند، به سمت آن جذب می‌شوند. برنامه‌ ریزی یکی از عوامل کمک‌کننده‌ای است که می‌تواند سبب موفقیت شما در کنکور ریاضی شود. داوطلبان کنکور ریاضی باید سه موضوع برنامه ‌ریزی، منابع مطالعاتی صحیح و پشتکار را به‌خاطر بسپارند تا با استفاده از آن‌ها بتوانند این موفقیت را به دست بیاورند. این رشته از یکسری دروس عمومی و تخصصی تشکیل شده که هریک تأثیر زیادی روی کنکور دارا هستند. در ادامه به ضرایب هرکدام از دروس این رشته می‌پردازیم. شما می‌توانید برای خرید کتاب کنکور با قیمت مناسب اینجا کلیک کنید.

 

ضرایب دروس عمومی عبارتند از:

  • ادبیات: ضریب 4
  • فرهنگ و معارف اسلامی: ضریب 3
  • زبان انگلیسی: ضریب 2
  • عربی: ضریب 2

دروس تخصصی این رشته شامل سه دسته است که عبارتنداز:

دسته اول شامل رشته‌هایی مانند مهندسی کامپیوتر، برق، معماری، عمران، صنایع و... است. ضرایب دروس این رشته به شکل ذیل می‌باشد:

  • ریاضی با ضریب 4
  • فیزیک با ضریب 3
  • شیمی با ضریب 2

دسته دوم شامل رشته‌های شیمی، نفت، معدن و... هستند که ضرایب آن‌ها به شکل ذیل است:

  • ریاضی با ضریب 4
  • فیزیک با ضریب 3
  • شیمی با ضریب 3

دسته سوم شامل رشته‌های کاردانی از جمله فنی شیمی، برق، صنایع غذایی و...هستند که ضرایب آن به این شکل است:

  • ریاضی با ضریب 3
  • فیزیک با ضریب 2
  • شیمی با ضریب 3

سؤالات کنکور، شامل چه درس هایی هستند؟

تمامی دروس دوره دوم متوسطه در کنکور مهم هستند و سؤالات طرح شده از تمامی آن‌ها است. منابع سؤالات کنکور به شکل ذیل هستند. دروس عمومی عبارتند از:

زبان انگلیسی سه ‌ساله دوره دوم

ادبیات فارسی سه ساله دوره دوم

عربی سه ساله دوره دوم

دین و زندگی سه ساله دوره دوم

دروس تخصصی عبارتنداز:

فیزیک: 1، 2، 3

شیمی: 1، 2، 3

ریاضیات: شامل ریاضی 1، آمار و احتمال، حسابان 1، 2، ریاضیات گسسته

تمامی موارد بیان شده، منبع سؤالات کنکور ریاضی هستند.

معیارهایی برای انتخاب کتاب کمک درسی

انتخاب کتاب کمک ‌درسی یکی از روش‌های مؤثر برای موفقیت در کنکور است. کتاب درست و مناسب می‌تواند زمینه‌ساز رسیدن شما به هدفتان باشد. پس باید بتوانید در انتخاب کتاب کمک درسی دقت زیادی به خرج دهید. در ادامه به معیارهای مناسب برای انتخاب کتاب کمک درسی می‌پردازیم:

  1. بتواند به شما کمک کند که به هدف خود برسید.
  2. به میزان دانش شما نزدیک باشد و بتواند سطح علمی شما را افزایش دهد.
  3. کتابی متناسب با علایق و سلایق شما باشد.

با این 3 معیار خواهید توانست بهترین کتاب‌های کمک درسی را برای خود تهیه کنید.

چه کتاب هایی برای کنکور ریاضی بخوانیم؟

کنکور ریاضی یکی از سخت‌ترین و مهم‌ترین کنکورهایی است که قبول شدن در آن موضوعی بسیار سخت می‌باشد و نیاز به تلاش بالایی دارد. یکسری کتاب برای کنکور ریاضی تولید و وارد بازار شده که می‌توانند کمک بسزایی به شما در قبول شدن کنند. شما نیز می‌توانید با خریداری کتاب‌های کنکور، درصد موفقیت خود را در کنکور بالا برده و جزو رتبه‌های اول قرار بگیرید. در ادامه به بررسی لیستی از این نوع کتاب‌ها می‌پردازیم:

هندسه جامع کنکور ریاضی آبی قلم

هندسه جامع کنکور به وسیله کمپانی آبی قلم، برای دانش آموزان رشته ریاضی تولید شده است. هندسه یکی از دروس تخصصی و مهم رشته ریاضی می‌باشد. این کتاب قادر است تا شما را با تمامی مباحث درس هندسه آشنا کرده و آن‌ها را به خوبی به شما آموزش دهد. کتاب هندسه ویژگی‌هایی از جمله ارائه مطالب همانند کتاب، تمرین و تست‌، آزمون‌هایی در انتهای هر درس و... دارا است.

بانک تست فیزیک کامل ریاضی کنکور میکرو طلایی گاج

این کتاب یکی از بهترین کتاب‌های فیزیکی است که دو جلد دارد. جلد اول آن نکات کنکوری و جلد دوم شامل تست و آزمون‌هایی برای آماده‌سازی شما است. بانک تست فیزیک می‌تواند تا به دانش‌آموزان رشته ریاضی کمک کند تا بتوانند در کنکور خود به بخش زیادی از سؤالات فیزیک پاسخ درست دهند. این کتاب از جمله بهترین‌ کتاب‌هایی است که می‌تواند سبب موفق شدن شما در درس فیزیک شود.

عربی جامع کنکور ریاضی و تجربی آبی قلم چی

این کتاب قادر است تا مباحثی از درس عربی را به شما آموزش دهد. کتاب عربی جامع کنکور می‌تواند کمک بسیاری در این درس به شما بکند تا قادر شوید تمامی سؤالات درس عربی خود را پاسخ دهید.

شیمی جامع کنکور ریاضی و تجربی منتشران

شیمی جامع کنکور مناسب رشته‌های ریاضی و تجربی است. این کتاب در ابتدا به تدریس مطالبی درمورد دروس ارائه شده در سه‌ساله متوسطه دوم می‌پردازد و سپس سؤالات و تست‌هایی ارائه شده که می‌توانید با استفاده از آن‌ها میزان دانش خود را بسنجید.

پاسخ فیزیک پایه ریاضی کنکور میکرو طبقه بندی گاج

در پاسخ فیزیک ریاضی تعداد بسیاری سؤالات تشریحی و تستی ارائه شده که به تحلیل و بررسی و سپس پاسخ آن‌ها پرداخته شده است. در این کتاب تمامی سؤالات و گزینه‌های آن‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرند تا در نهایت جواب اصلی پیدا شود. علاوه بر این، برای هر سؤال چندین روش حل بیان شده که شما می‌توانید با استفاده از آن‌ها، رتبه خوبی در درس فیزیک به خود اختصاص دهید.

 

سخن پایانی

کنکور از جمله مهم‌ترین وقایع در زندگی هر فردی است که موفق شدن در آن، نیاز به تلاش بالایی دارد. یکی از نکاتی که می‌تواند در کنکور به شما کمک بسیاری کند، برنامه ‌ریزی است. این دسته از کتاب‌های بیان شده، می‌توانند به شما کمک کنند تا بتوانید در کنکور رتبه خوبی بیاورید.

امیدواریم از مطالب بیان شده لذت برده باشید و توانسته باشیم اطلاعات خوبی را در مورد کتاب‌های مناسب برای کنکور ریاضی در اختیارتان قرار دهیم.

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر