سایت شماره یک:

برشکاری یکی از مشاغلی است که امروزه در صنایع مختلف بسیار رایج شده است و برای تولیدات بسیار ریز تا تولیدات وسیع و بزرگ در مراحل مختلفی باید از دستگاه برشکاری لیزری استفاده کرد. این دستگاه دستورات خود را به‌صورت کامپیوتری دریافت می‌کند و در زمان کوتاهی می‌تواند عملیات برشکاری و حکاکی را انجام دهد. این حیطه شغلی یکی از شغل‌های تقریباً پرخطر محسوب می‌شود که در حین انجام آن باید حتماً موارد ایمنی رعایت شود و ابزارهای ایمنی لازم جهت کار با این دستگاه به کار گرفته شود. برشکاری لیزری با سرعت بسیار بالایی انجام می‌شود و در این مقاله می‌خواهیم سیرتا پیاز برشکاری لیزری را برایتان شرح دهیم تا شناخت بیشتری نسبت به این شغل داشته باشید و بدانید که در بسیاری از صنایع این روش استفاده می‌شود.

کاربرد های دستگاه برشکاری لیزری

دستگاه برش لیزر کاربردهای بسیاری دارد و از آن برای تولیدات مختلفی استفاده می‌شود به همین دلیل است که بازار فروش این دستگاه‌ها رونق خوبی پیدا کرده است و این دستگاه‌ها جایگزین دستگاه‌های قدیمی شده‌اند. در قدیم عملیات برشکاری با استفاده از دستگاه‌های برشکاری معمولی انجام می‌شد که این دستگاه‌ها دارای یک تیغه بسیار ضخیم و بزرگ بودند و با روشن‌کردن دستگاه این تیغه شروع به چرخش می‌کرد و با گذاشتن تیغه روی صفحات مختلف می‌توانستند یک صفحه را برش دهند. این کار خطرات زیادی به همراه داشت و جرقه‌هایی که از طریق تماس تیغه و صفحات پرتاب می‌شد برای کارگر خطراتی را به وجود می‌آورد و پس از اینکه برش انجام می‌شد به دلیل تکان‌های شدید دستگاه ممکن بود برشکاری‌های بسیار ظریف و میلی‌متری به طور دقیق انجام نشده بود و می‌بایست کار را تکرار کنند و یا برای صاف کردن محل برش می‌بایست از ابزارهایی استفاده کنند تا محل برش صیقلی شود.

با ساخته‌ شدن دستگاه برش لیزری این امکان پیش آمد تا به‌راحتی بتوان چندین صفحه را در اندازه دقیق و به‌ صورت همزمان برش داد و هیچ ایرادی برای برش در اندازه‌ ها به وجود نیاید. لیزر قدرت بسیار بالایی دارد و برای برش مناسب است تاحدی‌ که برای تولیدات چرمی و یا حتی حکاکی روی جعبه‌ های کادو و جواهرات از دستگاه برشکاری لیزری استفاده می‌شود و این دستگاه می‌ تواند تا ارتفاع‌ های بسیار کم را برش دهد و طرح‌ های جالبی را به وجود آورد.

از دستگاه برشکاری لیزری برای حکاکی روی سنگ هم استفاده می‌شود تا نقش‌ و نگارهای زیبایی را روی انواع سنگ به وجود آورد و فقط باید از دستگاه‌ های برشی که قدرت بیشتری دارند استفاده کرد تا لیزر آن‌ها توانایی برش سنگ را داشته باشد. از کاربردهای مختلف دستگاه برش لیزی می‌توان به برش انواع صفحات فلزی و نافلزی اشاره کرد که برای تولیدات در شرکت‌ های صنعتی مختلف مورد نیاز می‌ باشند.

برش لیزر آهن و برش لیزر فولاد از پرکاربردترین برش‌هایی هستند که توسط این دستگاه انجام می‌شوند.

از دستگاه برش لیزر در صنایع چرم برای تولیدات چرمی مانند پادری و انواع کیف و... هم استفاده می‌شود و می‌توان طرح‌های ظریف و زیبایی را روی چرم ایجاد کرد. این دستگاه برای حک آرم و نام رستوران و فروشگاه‌ها روی کارت‌های چاپ هم مناسب است.

گاهی برای تولید قطعات مختلف در شرکت‌ها نیاز به برش صفحات فلزی و به‌دست‌آوردن یک قالب بسیار ریزی است که آن هم توسط لیزر قایل برش است. تفاوتی ندارد که اندازه برش چقدر باشد زیرا این دستگاه‌ها تا سایزهای بسیار کوچک را هم می‌توانند برش دهند. سرعت بالای این دستگاه نسبت به دستگاه‌های قدیمی باعث شده سرعت تولیدات هم به‌مراتب بیشتر شود که یکی از راه‌های درآمد بیشتر برای شرکت‌هاست که سوددهی بالاتری داشته باشند.

از این دستگاه برای برشکاری پارچه هم استفاده می‌شود و می‌توان طرح‌های بسیار ظریفی روی پارچه ایجاد کرد. البته هر پارچه قابلیت لیزر را ندارد و فقط برخی از آن‌ها را می‌توان با این دستگاه زیباتر ساخت. به‌طورکلی از این دستگاه در تمامی صنایع می‌توان استفاده کرد و کاربردهای فراوانی دارد.

10

مزیت  دستگاه برشکاری لیزری

از مهم‌ترین مزیت استفاده از این دستگاه می‌توان به‌سرعت بالای آن اشاره کرد. همچنین مزیت دیگر آن در کیفیت قطعاتی است که برای تولید دستگاه استفاده شده‌اند تا دارای کیفیت بالایی باشد و طول عمر خوب آن باعث شود در شرکت‌های مختلف چندین سال این دستگاه را بدون عیب‌وایراد و خرابی استفاده کنند. دستگاه‌های برشکاری لیزری صدای بسیار کمی نسبت به دستگاه‌های قدیمی دارند و استفاده از آن‌ها هم راحت‌تر است.

مزیت دیگر دقت بالای دستگاه است که خطای بسیار کمی دارد و در واقع می‌توان گفت که اصلاً خطایی در برش آن صورت نمی‌گیرد. برند این دستگاه‌ها با یکدیگر متفاوت است و هر برند باکیفیت مختلفی تولید می‌شود که باید برای بهترشدن کار از برندهای معتبر و معروف استفاده کرد.

مزیت دیگر استفاده از این دستگاه‌ها در صنایع مختلف افزایش نیروی تولید است زیرا این دستگاه‌ها سرعت تولید را بالا می‌برد و کارخانه‌ها را وادار به گرفتن نیرو می‌کند تا بتوانند با سرعت بالا در خط تولید مشغول فعالیت شوند و کار با همین دستگاه هم ور شرکت‌های مختلف باعث شده نیروهای زیادی در بخش برشکاری لیزری وجود داشته باشند. تولید این دستگاه توانست تولیدات بسیار زیادی را به صنعت افزوده کند.

11

سخن پایانی

گاهی اوقات برای بسیاری از شرکت‌ ها صرف نمی‌کند که خودشان یک دستگاه لیزری را تهیه کنند و فقط برخی مواقع نیاز به استفاده از این دستگاه پیدا می‌کنند در این زمان است که باید از طریق شرکت‌های دیگر که این کارها را به‌صورت پیمانی انجام می‌دهند استفاده کنند. شرکت ما یکی از شرکت‌هایی است که انواع کارهای برش لیزر را با سرعت بالا و باتوجه‌به درخواست مشتری انجام می‌دهد. شما می‌توانید از طریق سایت ما با انواع خدمات ما آشنا شوید و هر زمان که احتیاج به انواع کارهای برشکاری لیزری داشتید از طریق شرکت نا اقدام به انجام کار خود بکنید.

یکی از مزیت‌های سفارش به مجموعه پرشیا لیزر، هزینه‌ های بسیار پایینی است که برای انواع کارهای لیزری از مشتری دریافت می‌کنیم. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره‌ های شرکت تماس بگیرد و فراموش نکنید که شرکت ما یکی از شرکت‌های باتجربه‌ ای است که با چندین سال سابقه کار توانسته بهترین حکاکی و برشکاری را توسط دستگاه‌ های برش لیزری مختلف برای مشتریان خود انجام دهد.

منبع:https://persialaser.com/

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر