راه‌های مهاجرت به کانادا

کانادا را می‎توان به عنوان یکی از کشورهای مهاجرپذیر و توسعه‌ یافته معرفی نمود، چرا که به طور تقریبی در حدود 22 درصد از جمعیت آن را مهاجران تشکیل می‌دهند.

سایت شماره یک:

 

راه‌های مهاجرت به کانادا از تنوع بسیاری برخوردار است، به عنوان مثال از مهاجرت کاری گرفته تا سرمایه گذاری و مهاجرت تحصیلی و ... که هر کدام بسته به هدف و شرایط متقاضی، مانند شرایط تحصیلی، خانوادگی، شغلی و اقتصادی هر شخص متفاوت خواهد بود.

 معمولا متقاضیانی که کانادا را به عنوان مقصدی برای ادامه زندگی بر می‌گزینند، با توجه به عواملی از قبیل محیط سیاسی پایدار، شرایط متنوع جغرافیایی و فرهنگی و همچنین برخورداری از سابقه رشد اقتصادی قوی کانادا، جذب آن شده و اقدام به مهاجرت به این کشور را می‎نمایند.

در ادامه به معرفی انواع راه‌های مهاجرت به کانادا خواهیم پرداخت.

مهاجرت تحصیلی به کانادا

متقاضیان با تحصیل در کانادا علاوه بر دستیابی به دریافت اقامت دائم این کشور، می‎توانند به فرصتی جهت تحصیل در بهترین سطح آموزشی دست پیدا کنند. جهت تحصیل در کشور کانادا ویزاهای گوناگونی وجود دارد، که دانشجویان می‎توانند با توجه به شرایط‌ خود، با دریافت آن‌ها اقدام به مهاجرت کنند.

از انواع روش‌های مهاجرت تحصیلی کانادا می‎توان از کوآپ کانادا Co-op نام برد، که این امکان را برای دانشجویان فراهم خواهد کرد بتوانند در کنار تحصیل در این کشور، همزمان مشغول به کار شوند.

از مزایای تحصیل در این کشور امکان دسترسی به بورسیه تحصیلی و همچنین تحصیل به دو زبان فرانسه و انگلیسی نیز خواهد بود.

مهاجرت به کانادا از طریق کار

یکی دیگر از راه‌های مهاجرت به کانادا، از طریق دریافت ویزای کاری می‎باشد، که می‎توان گفت یکی از بهترین روش‌های‎ مهاجرتی و در عین حال دشوارترین روش برای دستیابی ویزای این کشور به شمار می‎رود. متقاضیان از این طریق و با برنامه‎های (اکسپرس اینتری، برنامه استانی و خود اشتغالی) خواهند توانست اقامت کانادا دریافت نمایند.

لازم به ذکر است که در این روش، عواملی از قبیل سابقه کار، وضعیت تاهل، مدرک زبان و سن متقاضیان بسیار مورد توجه بوده و مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت. همچنین جهت دریافت ویزای کاری کانادا، می‎بایست مدارکی را ارائه دهند که از جمله آن‎ها گذرنامه، مدارک شغلی و تحصیلی، گواهی سلامت، عدم سوء پیشینه، دعوتنامه و فرم‌های مربوطه نیز می‎باشد.

نکته حائز اهمین در این خصوص این است که، داشتن درخواست کاری یا جاب آفر، توسط یک کارفرمای کانادایی یک امتیاز محسوب شده، که در نهایت منجر به دریافت اقامت خواهد شد.

مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری را می‎توان به عنوان یکی دیگر از راه‌های مهاجرت به کانادا معرفی نمود، که البته شامل مدت زمان طولانی‎تر و همچنین پر هزینه‎تر نسبت به دیگر روش‌های مهاجرتی خواهد بود.

متقاضیان پس از انتخاب نمودن نوع سرمایه گذاری خود در کشور کانادا، به عنوان مثال سرمایه گذاری از طریق برنامه فدرال، برنامه استانی کبک، برنامه PNP و کارآفرینی، و یا عواملی مانند تمکن مالی، میزان سرمایه و رزومه فرد، مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

لازم به ذکر است که مهاجرت به کشور کانادا از طریق سرمایه گذاری، با توجه به هر شهر، شرایط مخصوص به خود را داشته و از قوانین و مقررات متفاوتی برخوردار می‎باشد.

مهاجرت به کانادا از طریق ثبت شرکت

جهت مهاجرت از طریق ثبت شرکت، متقاضیان می‌توانند با انتخاب یکی از 4 نوع روشی که در ادامه به آن خواهیم پرداخت اقدام نمایند.

  • شرکت خصوصی (Sole Proprietorship)
  • شرکت مشارکتی (Partnership)
  • شرکت سهامی (Corporation)
  • شرکت تعاونی (Cooperative)

همچنین افراد باید در نظر داشته باشند که جهت ثبت شرکت در این کشور، می‎بایست از طریق یکی از دو روش ثبت شرکت فدرال یا ثبت شرکت استانی نیز اقدام نمایند. قابل توجه است که در روش استانی، بر اساس استانی که ثبت شرکت در آن انجام می‎شود، شرایط هر استان متفاوت خواهد بود. 

مهاجرت کانادا از طریق خود اشتغالی

مهاجرت به کانادا از طریق دریافت ویزای خود اشتغالی، نوعی دیگر از انواع راه‌های مهاجرت کانادا بوده که این فرصت را در اختیار متقاضیان خواهد گذاشت تا با توجه به مهارت و تجربه شغلی خود، در کشور کانادا به اشتغال زایی نیز بپردازند.

البته قابل توجه است به دلیل این که در سال‎های اخیر درخواست‎های زیادی برای این نوع مهاجرت انجام پذیرفته است، این کشور محدودیت‎ها و شرایط خاصی را در نظر گرفته که شانس مهاجرت از این طریق برای افراد کاهش یافته است.

از مهم‎ترین شرایط مهاجرت به کانادا از طریق خود اشتغالی، برخورداری از تجربه و مهارت کافی، برخورداری از تمکن مالی و ارائه گواهی سلامت و عدم سوء پیشینه نیز می‎باشد.

مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس اینتری

می‎توان گفت مهم‎ترین و مناسب‎ترین راه‎های مهاجرت به کشور کانادا، با استفاده از برنامه‎های موجود در سیستمی، تحت عنوان سیستم اکسپرس اینتری کانادا نیز می‎باشد. به این صورت که متقاضیانی که دارای مهارت و تجربه کاری مفیدی هستند، این امکان برایشان فراهم خواهد بود که به راحتی و در یک مرحله، از طریق یکی از روش‎های اکسپرس اینتری، به اقامت دائم کانادا دست پیدا کنند.

برنامه‎های مهاجرتی موجود از این طریق به شرح زیر می‎باشد.

  • برنامه نیروی کار ماهر فدرال
  • برنامه اسکیلد تریدز فدرال
  • برنامه تجربه کانادایی

مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج

مهاجرت به کشور کانادا از طریق ازدواج با یک شهروند کانادایی، یکی دیگر از انواع راه‎های مهاجرتی و دریافت اقامت این کشور محسوب خواهد شد.

جهت اقدام به مهاجرت از این طریق و دریافت ویزا، ارائه مدارکی از قبیل میزان درآمد و قدرت تامین هزینه زندگی، میزان دارایی و مکان مورد نظر برای زندگی ضروری خواهد بود.

همچنین هزینه‎‎های پرداختی با توجه به این روش، شامل هزینه‎های مربوط به اسپانسرشیپ، حمایت مالی از شریک حقوقی (همسر) و حمایت مالی از کودک (فرزند) نیز خواهد بود.

مدارک مورد نیاز جهت مهاجرت به کانادا

معمولا با توجه به انتخاب و نوع روش مهاجرتی، مدارک درخواستی نیز متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال جهت مهاجرت تحصیلی به کانادا باید مدارک تحصیلی، ریز نمرات و نامه پذیرش دانشگاه را نیز ارائه نمود.

اما برخی مدارک عمومی بوده و به طور کل جهت مهاجرت و دریافت ویزای کانادا به صورت مشترک می‎باشد، که عبارتند از:

  • اصل و کپی پاسپورت معتبر و مدت‎دار
  • گواهی سوء پیشینه
  • اصل و کپی مدارک شخصی (شناسنامه، کارت ملی، کارت پایان خدمت یا معافیت (برای آقایان))
  • مدارک معتبر سوابق کاری و سابقه بیمه
  • نامه تمکن مالی معتبر صادره از بانک
  • مدرک معتبر و مدت‎دار زبان انگلیسی یا فرانسوی (CELPIP, IELTS, TEF, TOEFL)
  • عکس دیجیتالی

منبع

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر