ویزای شینگن برای ورود به کشور پرتغال برای شهروندان ایرانی نیاز می باشد. مدت زمان اقامت و اعتبار ویزا معمولا کوتاه مدت و حدود 90 روز است. در زمان درخواست دادن برای ویزای شینگن پرتغال حضور درخواست دهنده الزامی می باشد. در کل 12 سند برای درخواست ویزای شینگن نیاز دارید و همچنین می توانید نکات مفیدی را از مسافران بدست بیاورید.

ویزای شینگن

ویزای شینگن، روادیدی برای منطقه شینگن می باشد که شامل بیشتر مناطق اقتصادی اروپا بعلاوه تعدادی از کشورهای مجاور می شود. این ویزا به مسافر اجازه می دهد که در محدوده زمانی 180 روزه، در حوزه شینگن تا 90 روز بماند. روادید برای توریست ها، دیدار با اعضای خانواده و تجاری دارای اعتبار می باشد.

دریافت ویزای شینگن پرتغال از ایران

باید پاسپورت و بقیه اسناد مسافرتی صادر شده در ده سال گذشته خود را ارسال کنید. پاسپورت شما باید حداقل 2 صفحه خالی و حداقل سه ماه اعتبار بعد از تاریخ انقضای روادید شینگن را داشته باشد.

  • هر شخصی که با شما مسافرت می کند باید در اسناد مسافرتی شما فرم ویزای خود را ارسال کند.
  • وقتی درخواست خود را ارسال می کنید از شما انگشت نگاری می شود. این انگشت نگاری به مدت 5 سال معتبر خواهد بود. برخی متقاضیان مانند کودکان زیر 12 سال، نیازی به انگشت نگاری ندارند.
  • برای درخواست روادید هزینه ای از شما دریافت می گردد. اگر از طریق ارائه دهنده خدمات خارجی درخواست داده اید، باید هزینه اضافی به آن مجموعه نیز پرداخت کنید.

روادید شینگن پرتغال برای شهروندان ایرانی

12 سند برای ویزای شینگن پرتغال نیاز می باشد.

  • فرم درخواست ویزا
  • عکس پاسپورت: تصویر باید برای شش ماه اخیر باشد.
  • سند سلامتی: جواب منفی تست PCR کووید 19 برای تمامی مسافرانی که به پرتغال سفر می کنند الزامی است. تست منفی PCR باید تا 72 ساعت قبل از خروج از کشود صادر شده باشد. سند واکسیناسیون: مدرک واکسیناسیون کووید 19 برای مسافرانی که به پرتغال سفر می کنند. دوز آخر واکسن باید حداقل 14 روز قبل از خروج از کشور تزریق شده باشد.
  • پاسپورت: اصل پاسپورت یا مدارک سفر ایران با حداقل 6 ماه اعتبار از تاریخ مسافرت و حداقل 2 صفحه ویزای خالی بدون هیچ علامتی در پاسپورت باید باشد
  • جزئیات در گردش: شاغلین نامه ای از کارفرما یا شرکت در سربرگ با جزییات تماس که غیبت کاری، هدف و مدت زمان سفر را تضمین کردن و بیان کند شما به شغل فعلی خود باز خواهید گشت و صورت حساب بانکی برای 6 ماه اخیر
  • اظهارنامه مالیات بر درآمد:اصل فیش حقوقی خود اشتغالی، شامل کپی مجوز کاری و صورت حساب بانکی برای 6 ماه اخیر و اظهارنامه مالیات بر درآمد دانش آموزی: نامه ای رسمی از محل تحصیل به منظور اثبات ثبت نام در ترم پیش رو و وضعیت درسی

  • بدون مدرک تحصیلی از مدرسه یا دانشگاه ، بازنشسته: ارسال مدارک درآمد بازنشستگی
  • رزرو محل اقامت: رزرو هتل در پرتغال برای مدت حضور شما در کشور. سفارت به شما توصیه می کند که قبل از گرفتن ویزا اقدام به خرید بلیط نکنید. با خرید بلیط، انرژی، وقت و پول خود را به خطر نیندازید. برای ویزا، در طی چند دقیقه هتل و تور خود را در هر شهری از پرتغال رزرو کنید.
  • اظهاریه بانکی: اظهاریه ماهیانه اخیر درخواست دهنده ایرانی. اظهارنامه باید به طور واضح اسم درخواست کننده را به عنوان صاحب حساب، موجودی حساب و تاریخ اظهارنامه را داشته باشد. اگر اظهارنامه ها به صورت آنلاین پرینت می شوند، باید توسط مقام بانکی مهر گردد. صورتحساب های بانکی اصلی 3 ماه گذشته که بودجه اقامت در ناحیه شینگن را پوشش دهد.
  • بیمه مسافرتی: مدرک بیمه مسافرتی پرتغال با گواهی بیمه و جدول مزایا. همچنین می توانید نامه ای از بانک مبنی بر داشتن بیمه نامه همراه با کپی کارت اعتباری و جدول مزایا نیز ارائه دهید. حداقل 30000 یورو پوشش بیمه. بیمه مسافرتی باید هزینه بازگشت به کشور به دلایل پزشکی را پوشش دهد و گواهی ارزی باید توسط شرکت بیمه فعال در استرالیا یا داخل اتحادیه اروپا صادر گردد. همچنین می توانید نامه ای از بانک برای تایید داشتن بیمه با آنها و کپی کارت اعتباری و جدول مزایا ارائه دهید. بیمه درمانی مسافرتی برای هر فردی در سراسر دنیا با پوشش دهی کووید-19 باشد. پوشش دهی تاخیر سفر، گم شدن چمدان تحویل داده شده، پاسخ اضطراری و بلایای طبیعی و مسئولیت شخصی را دریافت کنید. برای حوادث پزشکی و تصادفات غیر منتظره آماده باشید.
  • رزرو سفر: رزرو پرواز رفت و برگشت پرتغال. بلیط پیشرو، رزرو پروازی می باشد که توسط آژانس مسافرتی انجام می شود و اگر می خواهید بدون خرید بلیط دو طرفه وارد کشوری شوید مفید می باشد. برای ویزا رزرو پروازهای دوطرفه، یک طرفه و چند شهر تایید شده را دریافت کنید.
  • نامه پوششی: نامه پوششی جزئیات درخواست دهنده، سفر و جزئیات اعضای دیگری که در سفر با شما هستند را بیان می کند.

سوالات پر تکرار

  1. آیا ویزای پرتغال برای شهروندان ایرانی نیاز است؟

شهروندان ایرانی برای مسافرت توریستی به پرتغال نیاز به ویزا دارند.

  1. چه مدت می توانم در پرتغال با روادید توریستی اقامت داشته باشم؟

اقامت معمولا کوتاه مدت و در طی 90 روز می باشد.

  1. ویزای توریستی پرتغال چقدر هزینه دارد؟

هزینه ویزای توریستی پرتغال 60 دلار است.

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر