قرنیز یکی از عناصری هست که در دکوراسیون داخلی اثر می گذارند، قرنیز متریالی است که در ابعاد و جنس های مختلف در بازار موجود می باشد و تولید می شود، این تنوع ابعادی و جنسی انتخاب را برای شما عزیزان سخت می کند، در این مقاله سعی در آشنایی با انواع قرنیز پی وی سی و قرنیز نور مخفی برای منزل داریم و به این سؤال بهترین قرنیز برای منزل پاسخ داده می شود.

سایت شماره یک:

 

 

آشنایی با انواع قرنیز پی وی سی و قرنیز نور مخفی برای منزل

با توجه به اینکه قرنیز ها کوچک هستند ممکن است نقش آن ها زیاد مهم به نظر نرسد، اما باید بدانید که قرنیز ها عناصری کوچک هستند که اهمیت بالایی دارند بر خلاف آنچه عموم فکر می کنند تنها کاربرد تزئینی و غیر کاربردی ندارد و وجود آن ضروری بوده و تأثیر به سزایی روی دکوراسیون داخلی می گذارد، قرنیز های مختلفی مانند قرنیز ام دی اف، سنگی، چوبی، پی وی سی و قرنیز نور مخفی تولید می شوند، که بهترین قرنیز با قیمت مناسب قرنیز پی وی سی است.

 

قرنیز و مزیت های آن

یکی از روش های زیبا سازی طراحی ساختمان که به لوکس شدن و جذابیت بیشتر محیط کمک می کند استفاده از قرنیز است، در بازار قرنیز های مختلفی وجود دارند که هر کدام از این قرنیز ها ویژگی های خاص خود را دارند.

قرنیز در واقع نواری است که در پایین دیوار قرار می گیرد، نقش مهم قرنیز محافظت از صدمات است که ممکن است قسمت پایینی دیوار آسیب ببیند.

کاربرد قرنیز پی وی سی و قرنیز نور مخفی

قرنیز علاوه بر اینکه فضای خانه را زیبا می کند از دیوار ها نیز در برابر ضرباتی وسایلی چون کفش، جارو برقی، چکمه و غیره محافظت می کند و از رسیدن رطوبت به دیوار جلوگیری می کند، ممکن است در یک نگاه وجود قرنیز در منزل ضروری نباشد اما باید بدانید که قرنیز نقش مهمی در طراحی داخلی و دکوراسیون فضای منزل دارد، مدل های مختلفی از قرنیز وجود دارند که در لبه دیوار نصب می شوند و شکل ظاهری دیوار را تغییر می دهند و به آن زیبایی می بخشد، انواع قرنیز با طرح و رنگ های مختلف در بازار موجود است.

از قرنیز نور مخفی بیشتر در لبه ها و گوشه های دیوار استفاده می شود که تیز هستند، همچنین از این نوع قرنیز در سقف های تیز به عنوان نور خطی نیز استفاده می شود، این قرنیز نور را به صورت نا مرئی به فضا انتشار می دهد که می توان از این قرنیز در نور پردازی نیز استفاده کرد، این قرنیز علاوه بر زیبا سازی محیط و نور پردازی از آسیب به دیوار نیز جلو گیری می کند و در برابر رطوبت نیز مقاوم است و در انواع مختلف تنوع بالا موجود است.

قرنیز پی وی سی

انواع قرنیز پی وی سی

یکی از جدید ترین انواع قرنیز، قرنیز پی وی سی است که توانسته در مدتی کوتاه جایگزین قرنیز هایی شود که از مواد طبیعی مانند سنگ و چوب ساخته شده اند، در این نوع قرنیز ها از چند لایه مختلف پلاستیکی در طرح ها و رنگ های مختلف طراحی و ساخته می شوند، انواع قرنیز پی وی سی به دسته های زیر تقسیم می شوند:

قرنیز پی وی سی توپر

نام دیگر قرنیز پی وی سی قرنیز پلی استایرت است، این قرنیز بعد از نصب ظاهری مانند قرنیز ام دی اف و چوبی دارد، تنها تفاوت قرنیز پی وی سی تو پر با قرنیز ام دی اف و چوبی براق تر بودن و درخشان تر بودن قرنیز پلی استایرت است، از جمله مزیت های این نوع از قرنیز می توان به عدم ایجاد گرد و غبار به دلیل برشکاری در زمان نصب، قابل شستشو بودن، عدم آسیب دیدن و پریدگی گوشه ها بعد از نصب اشاره کرد، طول هر شاخه از قرنیز پلی استایرت همراه با متعلقات 2.80 تا 3 متر است و ضخامت این نوع قرنیز 5 میلی متر یا 8 میلی متر است.

 رنگ سفید یکدست و بدون رگه یکی از پر طرفدار ترین رنگ های قرنیز پی وی سی است که کمتر جایی این قرنیز را در اختیار شما می گذارند اما فروشگاه تیک هوم کالا قرنیز پی وی سی سفید یک دست را در اندازه 7 سانتی متر، 9 سانتی متر و 10 سانتی متر ارائه می دهد.

قرنیز پی وی سی تو خالی

نام دیگر قرنیز پی وی سی تو خالی قرنیز داکتی است که فضای خالی در قسمت پشتی خود دارد، که معمولاً از این فضای خالی برای عبور کابل و سیم های کاربردی استفاده می شود، شیوه نصب این قرنیز متفاوت است، نصب قرنیز تو خالی به این صورت است که ابتدا شاسی پشت قرنیز روی دیوار نصب می شود سپس قسمت اصلی قرنیز را باید با فشار روی شاسی سوار کرد.

 این نوع قرنیز را می توان به راحتی مجدد جدا کرد و بعد از اینکه کابل و سیم جدید عبور داده، مجدداً در جای خودش نصب کرد، یکی دیگر از تفاوت های قرنیز پی وی سی تو خالی با قرنیز های دیگر در نحوه اتصال این قرنیز در گوشه ها و محل فارسی بر می باشد، قرنیز تو خالی در گوشه ها و محل های فارسی بر با یک قطعه زانویی شکل به هم متصل می شوند.

پر طرفدار ترین قرنیز در ساختمان های لوکس قرنیز تو خالی است که در فروشگاه تیک هوم کالا قرنیز داکتی با داشتن 3 قسمت جهت عبور داکتی در رنگ های مختلف موجود می باشد.

قرنیز

انواع قرنیز های پی وی سی و نور مخفی

همان طور که گفته شد قرنیز های پی وی سی و قرنیز نور مخفی در انواع مختلفی طراحی و تولید شده است و مشتریان می توانند بر اساس نیاز و کاربر قرنیز، بهترین و مناسب ترین قرنیز را انتخاب کنند.

ارتفاع و طول قرنیز پی وی سی و قرنیز نور مخفی

معمولاً ارتفاع قرنیز هایی که استاندارد و نرمال هستند حدود 3 سانتی متر، 7 سانتی متر، 9 سانتی متر، 10 سانتی متر، 11 سانتی متر و 15 سانتی متر است، که طرح ها، رنگ ها و جنس های مختلفی دارند.

نتیجه گیری برای آشنایی با انواع قرنیز پی وی سی و قرنیز نور مخفی برای منزل

در این مقاله سعی شد مطالبی جهت آشنایی با انواع قرنیز پی وی سی و قرنیز نور مخفی برای منزل در اختیار شما قرار دهیم تا بهترین انتخاب جهت خرید قرنیز پی وی سی و قرنیز نور مخفی داشته باشید.

تگ های مرتبط

ارسال نظر