سهام عدالت| سهام عدالت امروز

متولدین سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ سهام عدالت می‌گیرند. واگذاری سهام عدالت به نوزادان پیرو قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت است و برای تشویق فرزندآوری پرداخت می‌شود.

سایت شماره یک:

پرداخت سهام عدالت به نوزادان خبری است که بهادری جهرمی چند روز پیش اعلام کرد. او گفته به متولدین سال ۱۴۰۰، یک میلیون تومان و به متولدین ۱۴۰۱، یک و نیم تومان سهام عدالت تعلق می‌گیرد.

به گفته سخنگوی دولت، واگذاری سهام عدالت به نوزادان در راستای قانون حمایت از فرزندآوری در خانوارهاست. این قانون مشخص کرده که سهامی معادل یک میلیون تومان برای متولدان سال ۱۴۰۰ و معادل یک و نیم میلیون تومان برای فرزندان متولد سال ۱۴۰۱، از سبد صندوق‌های سرمایه‌گذاری واگذار شود.

اما واگذاری سهام عدالت به نوزادان تنها مربوط به متولدین سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ نیست و گویا قرار است این سهام در سال‌های آینده هم، به نوزادان تازه متولد شده پرداخت شود و مبلغ آن سالانه بر اساس تورم بیشتر می‌شود.

دلیل اختلاف ۵۰۰ هزار تومان سهام عدالت متولدین امسال با متولدین سال گذشته هم محاسبه نرخ تورم است و چون تورم امسال رشد کرده، سهام عدالتی هم که به این افراد داده می‌شود متفاوت است.

ثبت نام سهام عدالت برای کودکان

آنچه درباره واگذاری سهام عدالت برای کودکان عنوان شده، تنها اعلام مبلغ این سهام است و هنوز هیچ جزئیاتی درباره ثبت‌نام سهام عدالت مطرح نشده است. اینکه افراد برای دریافت این سهام باید به کجا مراجعه کنند و چه مدارکی را همراه داشته باشند.

واگذاری سهام عدالت به کودکان در حالی خبرساز شده که مدت‌هاست عده زیادی منتظر دریافت سهام عدالت هستند. افرادی که از دریافت سهام جا مانده‌اند و هنوز مشخص نیست چه زمان می‌توانند سهام عدالت خود را دریافت کنند.

سهام بورسی نوزادان چه شد؟

وعده پرداخت سهام عدالت و سهام به نوزادان خبر جدیدی نیست. سال ۹۹ و همزمان با روزهای اوج بورس، مجلس مصوبه‌ای را تصویب کرد که بر اساس آن، متولدین سال ۱۴۰۰ سهامدار بورس می‌شدند.

بر اساس قانون بودجه دولت مکلف شده بود «به ازای هر فرزند که از ابتدای سال ۱۴۰۰ متولد شود، برای مناطقی که نرخ زاد و ولد در آنها کمتر از نرخ متوسط کشور است، مبلغ ده میلیون (۱۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال تا سقف ده هزار میلیارد (۱۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال صرفاً جهت خرید واحدهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس به نام فرزند اختصاص دهد.»

اما این سهام هرگز به نوزادان تازه متولد شده اختصاص داده نشد. حالا باید دید پرداخت سهام عدالت به نوزادان هم به همان سرنوشت دچار می‌شود یا نه.

منبع: تجارت نیوز

تگ های مرتبط

ارسال نظر