سهمیه بنزین| سهمیه بنزین مهر ماه

با حمله سایبری دوباره به جایگاه های سوخت در آذر ۱۴۰۲ این سوال مطرح شده است که آیا سهمیه جبرانی بنزین در بهمن ماه واریز خواهد شد؟

سایت شماره یک:

سهمیه بنزین این روزها از مهم ترین دغدغه های مردم شده است. پس از انتشار خبر سهمیه بنزین به ازای هر کارت ملی 15 لیتر، خبری نیز از سوی مسئولان امر مبنی بر خرید و فروش سهمیه بنزین اعلام شد. مسئولان اعلام کردند که هر فردی که بخواهد می تواند سهمیه بنزین خود را بفروشد و هزینه آن را دریافت کند. اما اینکه چگونه و در چه سیستم بتوان خرید و فروش سهمیه بنزین انجام داد نیز خود روایتی دارد که در ادامه به آن پرداخته ایم. 

سال ۱۴۰۰ بود که حمله سایبری جایگاه‌های سوخت در ایران سبب بروز اختلالات جدی در روند سوخت‌گیری در سراسر کشور شد و به منظور جبران هزینه وارده به دارندگان کارت سوخت بنزین، هیئت وزیران، وزارت نفت را موظف کرد از طریق شرکت تابعه ذی‌ربط، سهمیه جبرانی بنزین با قیمت هر لیتر ۱۵ هزار ریال را به سهمیه ماهانه خودروها در آذر ماه ۱۴۰۰ صرفاً برای یک بار اضافه کند.دولت سهمیه سوخت ویژه برای این ماه واریز می‌کند دولت سهمیه سوخت ویژه برای این ماه واریز می‌کند

حالا با حمله سایبری دوباره به جایگاه های سوخت در آذر ۱۴۰۲ این سوال مطرح شده است که آیا سهمیه جبرانی بنزین در بهمن ماه واریز خواهد شد؟

سهمیه سوخت ویژه / افزایش قیمت بنزین در سال ۱۴۰۳؟

مدیر عامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ایران در این رابطه گفته است: سهمیه جبرانی به چه دلیل! اختلال به وجود آمده کمتر از ۲۴ ساعت رخ داد و مانند دوره قبل چند روز طول نکشید به همین دلیل خبری از سهمیه بنزین جبرانی نخواهد بود. در این ویدیو نیز سردار جلالی ماجرای هک جایگاه‌های سوخت را روایت کرده است. همچنین بر اساس پیشنهاد ارائه شده و در صورت تصویب مجلس شورای اسلامی، دولت موظف خواهد بود از ابتدای خردادماه در سال ۱۴۰۳ به سرپرستان خانوارهای فاقد خودرو، به ازای هر نفر ۱۵ لیتر بنزین اختصاص دهد. این بنزین از محل حذف سهمیه خانوارهای دارای ۳ خودرو و بیشتر تامین می‌شود و امکان مبادله آن وجود خواهد داشت. در این اقدام قیمت بنزین در هیچ‌یک از نرخ‌های سهمیه‌ای و آزاد افزایش نخواهد داشت.

 

زمان واریز سهمیه بنزین بهمن ۱۴۰۲

بنابر اعلام مسئولان شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، سهمیه بنزین ماهیانه مالکان خودرو در ابتدای هر ماه به شرح زیر واریز می‌شود:

۶۰ لیتر بنزین سهمیه‌ای

۱۵۰ لیتر بنزین آزاد

سهمیه بنزین آزاد در پایان هر ماه صفر خواهد شد.

سهمیه بنزین یارانه‌ای تا ۹ ماه ذخیره می‌شود.

قیمت بنزین دولتی و آزاد

بنزین سهمیه‌ای= هر لیتر ۱۵۰۰ تومان

بنزین آزاد= هر لیتر ۳۰۰۰ تومان

بنزین سوپر= هر لیتر ۳۵۰۰ تومان

سهمیه بنزین تا چند ماه در کارت میماند؟

سهمیه سوخت مصرف نشده تا ۹ ماه در کارت سوخت‌ ها ذخیره می‌شود. لذا در صورت مصرف نکردن کارت سوخت بیش از زمان اعلام شده، سهمیه سوخت می‌سوزد. مالک هر خودرو تنها می‌تواند سهمیه سوخت هر خودرو سواری برای ۹ ماه (۵۴۰ لیتر) و برای ذخیره ۹ ماه موتور سیکلت‌ها ( ۲۲۵ لیتر) را ذخیره کند.

سهمیه بنزین ماهانه خودروها

خودروهای سواری شخصی = ۶۰ لیتر

خودروهای سواری شخصی دوگانه سوز= ۳۰ لیتر

موتورسیکلت‌ها= ۲۵ لیتر

تگ های مرتبط

ارسال نظر