تعطیلی مدارس | تعطیلی ادارات

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس شورای اسلامی خواستار ساماندهی تعطیلات در کشور و هماهنگی با تعطیلات بین‌المللی شد

سایت شماره یک:

تعطیلی به معنای عدم کارکرد یا توقف فعالیت در یک سازمان، مؤسسه، شرکت یا دولت است. دلایل تعطیلی می‌تواند متنوع باشد، از جمله روزای تعطیل رسمی برای همه (مانند تعطیلی‌های رسمی در تعطیلات نوروز، عید فطر و قربان)، تعطیلی موقت به دلیل شرایط غیرمنتظره (مانند بروز حوادث طبیعی، بحران های اقتصادی یا اجتماعی) و یا تعطیلی دائم یک سازمان یا شرکت به دلیل عواملی نظیر بحران مالی و یا تغییرات در بازار.تعطیلی می‌تواند باعث تأثیرات منفی برای افراد، جامعه، صنعت و اقتصاد یک منطقه یا کشور شود. به همین دلیل، برنامه‌ریزی مناسب برای مدیریت تعطیلی‌ها و پاسخ به تأثیرات آن برای کسب و کارها و جامعه، بسیار مهم است.

 ابوالفضل ابوترابی، عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس شورای اسلامی، در خصوص لایحه ارائه‌شده دولت به مجلس در خصوص تعطیلی ادارات در روز‌های پنج شنبه در گفتگو با خبر۲۴ گفت: تعطیلات زیاد برای کشور مهلک است، اما مهم‌تر از آن این است که پدیده‌ای به نام بین التعطیلین داریم که برنامه‌ریزی تعطیلات را از نظر داخلی و خارجی بهم می‌ریزد.

وی افزود: در این ارتباط می‌توان به تعطیلات عید نوروز اشاره کرد که قبل و بعد از این تعطیلات نیز به نوعی کار و فعالیت تعطیل می‌شود؛ به این ترتیب دچار مشکلات عدیده‌ای حتی در زمینه درمان و تولید و اقتصاد کشور می‌شویم.

 نماینده مردم نجف آباد در مجلس تاکید کرد: به همین دلیل و همان‌طور که رهبر انقلاب نیز بار‌ها تاکید کرده‌اند، باید تعطیلات را ساماندهی کنیم؛ یعنی تعطیلات به طور تدریجی باشد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه باید تعطیلات کل کشور را یکسان کنیم تصریح کرد: این در حالی است که امروز حدود ۵۰درصد مردم کشور بیشترین تعطیلات دنیا و ۵۰درصد دیگر کمترین تعطیلات را در دنیا دارند؛ در تهران ادارات روز‌های پنج‌شنبه تعطیل است، اما در شهر‌های دیگر این‌گونه نیست.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها خاطر نشان کرد: باید تعطیلات در تمام کشور برابر باشد و اگر نگاهمان به صادرات و افزایش تولید باشد، باید تعطیلات را با سایر نقاط جهان برابر کنیم؛ چراکه تعامل با دنیا اهمیت بسیاری دارد.

وی در ادامه توضیح داد: ما باید روز‌های جمعه و شنبه را تعطیل اعلام کنیم؛ همان‌طور که در سال ۱۹۹۸ در همایش کشور‌های اسلامی توافق شد تا کشور‌های اسلامی به جای پنجشنبه، شنبه‌ها را تعطیل کنند.

ابوترابی بیان کرد: روز‌های پنج شنبه و جمعه فقط در ایران و سوریه تعطیل است. حتی کشور شیعی عراق که با هم مراودات اقتصادی داریم، جمعه و شنبه تعطیل است؛ بنابراین اگر در ایران، پنج‌شنبه و جمعه تعطیل باشد، با احتساب تعطیلی کشور‌های دیگر در جمعه و شنبه، چهار روز در هفته مراودات ما با کشور‌های دنیا کم می‌شود؛ پس بهتر است مانند سایر کشور‌های اسلامی عمل کنیم.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها گفت: باید در وهله اول یک زبان واحد برای تعطیلات آخر هفته در سطح کشور تعریف شود و سپس در مسیر رفع اختلاف بین روز‌های تعطیل با سایر کشور‌های دنیا گام برداشت. تعطیلات آشفته ضربه بدی به کشور می‌زند؛ بنابراین باید آن را ساماندهی کنیم.

ابوترابی در پایان اذعان داشت: با توجه به تجربه‌ای که در طول این سال‌ها با کار کردن بر روی موضوع ساماندهی تعطیلات به دست آورده‌ام، به این نتیجه رسیدم که باید به صورت تدریجی تعطیلات را ساماندهی کنیم. در وهله اول، یک زبان واحد در حوزه تعطیلات داشته باشیم و در سطح کل کشور عدالت را در این حوزه برقرار کنیم. در گام بعدی برای این‌که به تعطیلات سایر کشور‌های دنیا نزدیک شویم، پنجشنبه را روز کاری اعلام کرده و جمعه و شنبه را تعطیل کنیم.

تگ های مرتبط

ارسال نظر