دستیار وزیر امور خارجه امریکا با بهانه کردن اختلاف‌نظر درباره مقابله با تروریست‌های داعشی، از گروه‌های عراقی خواست که به نیرو‌ها و مواضع امریکا حمله نکنند.

سایت شماره یک:

با این حال کتائب سیدالشهدا تأکید دارد که مصوبه پارلمان در زمینه لزوم خروج نیرو‌های امریکایی حتماً باید اجرایی شود. گزارش‌ها حاکی از این است که علاوه بر حملات پیاپی به کاروان‌های لجستیک امریکا، از آغاز سال جاری میلادی، حدود ۵۰ حمله علیه اهداف امریکایی در عراق از جمله سفارت این کشور و پایگاه‌هایی که نظامیان امریکایی در آن قرار دارند، انجام شده است. سه شنبه سه انفجار کاروان‌های تجهیزات لجستیکی ائتلاف امریکا در الصقلاویه را هدف قرار داد که البته تلفاتی بر جای نگذاشت. در یکی از تازه‌ترین این موارد، صابرین‌نیوز دیروز اعلام کرد که یک کاروان لجستیکی ارتش امریکا در استان الانبار (غرب عراق) هدف حمله قرار گرفته است. جوئی هود، دستیار وزیر خارجه امریکا در واکنش به این تحولات، با موضع‌گیری که ظاهراً رنگ و بوی تفاهم داشت، به شبکه خبری العربیه گفت: «درک می‌کنم بعضی از این شبه‌نظامیان با کار‌هایی که ایالات متحده هنگام مبارزه با داعش انجام می‌دهد کاملاً مخالفند.»‌هود در ادامه گفت با وجود تشدید حملات این گروه‌ها به مواضع کشورش در عراق، اما امریکا با آن‌ها درگیر جنگی عیان نیست و افزود: «ولی ما از آن‌ها می‌خواهیم، از آن‌ها خواهش می‌کنیم کاری با ما نداشته باشند و ما هم کاری با آن‌ها نخواهیم داشت تا بتوانیم با این دشمن مشترک، یعنی داعش بجنگیم. به نفع هیچ‌کس نیست وفقط به داعش آزادی عمل بیشتری می‌دهد.»

با وساطت مخالفیم

گفته می‌شود امریکا در تلاش است گفتگو‌های راهبردی با دولت عراق درباره خروج نظامیان امریکایی را به تأخیر بیندازد. گروه‌های مقاومت عراق تأکید دارند که دولت عراق با عمل به مصوبه پارلمان این کشور، باید نیرو‌های بیگانه را از عراق اخراج کند. کاظم الفرطوسی، سخنگوی کتائب سیدالشهدا عراق در گفتگو با شفق‌نیوز به وجود برخی میانجیگری‌ها برای متوقف شدن حمله به نظامیان امریکایی در عراق اشاره کرد و گفت: «مقاومت اسلامی عراق هر وساطتی درباره توقف عملیات نظامی علیه نظامیان امریکایی را به شدت رد می‌کند.» الفرطوسی با تأکید بر اینکه فشار‌ها بر گروه‌های عراقی هر چقدر هم که باشد، عملیات نظامی علیه نیرو‌های امریکایی با هدف اخراج کامل این نیرو‌ها از تمام خاک عراق صورت گرفته و تا تحقق این امر، هیچ عملیاتی متوقف نخواهد شد.

امریکایی‌ها را از فرودگاه بیرون کنید

سه شنبه شب، پایگاه نظامیان امریکایی در فرودگاه اربیل هدف حمله راکتی و پهپادی قرار گرفت. در پی این حمله که با ۲۰ راکت و سه پهپاد مسلح انجام شد، فرودگاه بین‌المللی اربیل تمامی فعالیت‌های خود را به حالت تعلیق در آورد. محمود عثمان سیاستمدار کرد عراق نیز روز جمعه از مقامات منطقه کردستان عراق خواست نظامیان امریکایی را از فرودگاه اربیل بیرون کند. عثمان گفت: «این دومین بار است که طرف‌های عراقی، نیرو‌های امریکایی را در فرودگاه اربیل هدف حمله قرار می‌دهند و در آینده هم حملات بیشتری علیه فرودگاه انجام خواهد شد.» از این رو وی تأکید دارد: «بهتر است که نیرو‌های امریکایی از فرودگاه خارج شده و به جای دیگری بروند.»‌واحد اطلاعات گروه موسوم به گردان‌های اولیاءالدم هم با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «اگر دشمن به خسارت‌های وارده در حمله اربیل، اعتراف نکند، آمار تعداد صهیونیست‌های به هلاکت‌رسیده در عملیات اربیل را اعلام خواهیم کرد.

تگ های مرتبط

ارسال نظر