حادثه | حادثه سقوط

اطلاعیه‌ مهم درباره عامل سقوط بالگرد رئیس جمهور

سایت شماره یک:

 انجمن هواشناسی ایران طی اطلاعیه‌ای درباره انتساب امواج کوهساری به حادثه سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور فقید کشور، اعلام‌کرد: احتمال تشکیل امواج کوهساری با شدتی که بتواند حادثه سقوط بالگرد را رقم بزند، از پایه و اساس علمی محکم برخوردار نیست.

به نقل از ایرنا، انجمن یادشده در این اطلاعیه افزود: برای تنویر افکار عمومی درباره شرایط لازم و چگونگی تشکیل امواج کوهستانی و نقش احتمالی آنها در سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور فقید ایران که به‌تازگی توسط برخی کارشناسان در رسانه ها مطرح شده است، توضیحات به شرح زیر لازم به نظر می‌رسد.

برای تشکیل امواج کوهستانی که به آنها امواج «لی» یا امواج ایستاده باد نیز گفته می‌شود، به وجود چند شرط خاص در جو نیاز است:

باد نسبتاً قوی و پایدار که به سمت کوهستان یا موانع زمینی جریان داشته باشد. تعیین حداقل سرعت باد برای ایجاد امواج کوهستانی خطرناک برای هلیکوپتر دشوار است، زیرا به عوامل متعددی از جمله نوع هلیکوپتر، تجربه خلبان، شرایط جوی خاص و ویژگی‌های کوه بستگی دارد. با این حال به طور کلی امواج کوهستانی زمانی که سرعت باد به ۲۰ تا ۳۰ نات یا بیشتر (۲۲ تا ۳۳ مایل در ساعت) برسد می‌تواند برای پرواز بالگردها خطرناک باشد.

شکل مانع راستای وزش باد باید بر جهت کشیدگی کوهستان عمود باشد یا با زاویه کمی بر آن برخورد کند. شیب های تندتر موانع تشکیل امواج را آسانتر می‌کند.

پایداری جوی پایداری توده هوا در راستای قائم به این معنی که لایه های هوا با ارتفاع به طور ناگهانی مخلوط نشوند، مانند وارونگی دما پایداری جو به حفظ امواج در حین حرکت آنها پس از مانع کوهستانی کمک می‌کند.

رطوبت رطوبت کم هوا مطلوب تر است، زیرا ابر و بارش می‌تواند امواج را مختل کند.

عوامل دیگر مانند ساختار قائم دما و فشار جو نیز می‌توانند تاثیر بگذارند. در صورت وجود همه این شرایط امواج کوهستانی می‌توانند در ارتفاعات مختلف بالای کوه یا مانع تشکیل شده و باعث ایجاد ناهمواری و تلاطم شوند که در عملیات هوانوردی به‌ویژه پرواز در سطوح پایین جو می‌تواند مخاطره آمیز باشد.

در سانحه سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهوری در ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، بررسی میدان باد در ترازهای سطوح پایین ارتفاع پرواز بالگرد نشان می‌دهد که در ارتفاع ۸۵۰ میلی بار حدود یک‌هزار و ۵۰۰ متری از تراز دریا، سرعت باد بسیار پایین بوده و در زمان سانحه و ساعت‌های قبل و بعد از آن سرعت باد در این تراز کمتر از ۱۰ نات (پنج متر بر ثانیه) بوده است.

همچنین بررسی میدان باد در تراز ۷۰۰ میلی بار حدود سه کیلومتری تراز دریا با استفاده از داده های باز تحلیل نشان می‌دهد که سرعت باد در این تراز با زاویه نه چندان مناسب با راستای توپوگرافی منطقه برای تشکیل امواج کوهساری چندان زیاد نبوده و سرعت باد در حد ۲۰ نات و کمتر است. از طرفی داده‌های رادیوسوند ایستگاه فرودگاهی تبریز در ساعت ۱۲ به وقت گرینویچ نزدیکترین زمان داده دیدبانی جو بالا به زمان حادثه سرعت باد در محدود ۱۵ تا ۲۰ نات ثبت شده است و داده های نیمرخ جو بیانگر شرایط پایداری نیست (شرط لازم برای تشکیل امواج کوهساری).

بنابراین بر اساس داده‌های بازتحلیل و داده‌های مشاهداتی، در زمان رخداد و ساعت‌های پیش و پس از حادثه به سبب نبود شرایط لازم، احتمال تشکیل امواج کوهساری با شدتی که بتواند حادثه سقوط بالگرد را رقم بزند، برخلاف نظرات اخیر منتشر شده در برخی رسانه ها از پایه و اساس علمی محکم برخوردار نیست و امواج کوهساری را نمی‌توان عامل مهم در این حادثه به حساب آورد.

بر اساس شواهد مشاهداتی، وجود مه نیز بیانگر نبود چینش قوی باد و تلاطم در سطوح پایین جو و نزدیکی سطح زمین است که نشان دیگر از نبود چینش باد تلاطم و امواج کوهساری قابل ملاحظه است.

دومین گزارش هیئت عالی بررسی ابعاد و علل سانحه بالگرد رئیس جمهور و هیئت همراه منتشر شد.

مرکز ارتباطات ستادکل نیروهای مسلح دومین گزارش هیئت عالی بررسی ابعاد و علل سانحه بالگرد رئیس جمهور و هیئت همراه را منتشر کرد. 
متن گزارش بدین شرح است:
۱. برابر گزارش دریافتی از سازمان هواشناسی در مورخه ۳۰/۰۲/۱۴۰۳، هوای حاضر و پیش بینی فرودگاه تبریز (مبداء) تا مقصد اول و دوم گروه پروازی (پل آغبند و سد قیز قلعه سی) تا ساعت ۰۸.۵۰ صبح مساعد و متناسب با شرایط پرواز با دید (VFR) بوده است لکن هوای مسیر برگشت با دریافت آخرین اسناد دریافتی و اظهارات خلبانان و سرنشینان دو بالگرد دیگر نیاز به بررسی بیشتر دارد که متعاقبا اعلام می‌گردد.
۲. بخش اعظمی از اسناد، سوابق و مدارک مرتبط با تعمیر و نگهداری بالگرد سانحه دیده مورد بررسی دقیق قرار گرفت و اشکالی که به لحاظ تعمیرات و نگهداری بتواند در وقوع سانحه موثر باشد مشاهده نشد.

۳. با بررسی به عمل آمده و محاسبات صورت گرفته، ظرفیت بالگرد از جهت تعداد سرنشین و تجهیزات، متناسب با حداکثر وزن استاندارد بالگرد در شروع پرواز و به هنگام برخواستن از مبداء تا مقصد و مسیر برگشت در حد مجاز رعایت گردیده است.

۴. بر اساس پیاده سازی مکالمات ضبط شده بین خلبانان گروه پروازی، آخرین تماس با خلبانان بالگرد سانحه دیده تا زمان وقوع حادثه و عدم پاسخگویی آنها ۶۹ ثانیه طول کشیده است و هیچ گونه اعلامی مبنی بر وضعیت اضطراری ضبط نگردیده است. (زمان تقریبی اعلام شده (حدود ۱.۵ دقیقه) در گزارش اوّل با پیاده سازی نوار ضبط شده در بالگرد MIL-۱۷، ۶۹ ثانیه تأیید می‌گردد).

۵. با توجه به نمونه برداری و آزمایشات صورت گرفته از بقایا و قطعات بالگرد و نحوه پراکندگی آنها و فواصل اجزاء جدا شده از بدنه اصلی، وقوع انفجار ناشی از خرابکاری در جریان پرواز و لحظات قبل از برخورد به دامنه ارتفاعات منتفی است.

۶. در طول مدت ماموریت و تا ۶۹ ثانیه قبل از وقوع سانحه، تماس روی فرکانس‌های مشخص شده با بالگرد سانحه دیده برقرار بوده و آخرین تماس و پیام نیز توسط فرمانده گروه پروازی (شهید مصطفوی) صورت گرفته است لذا هرگونه بروز اختلال در سامانه ارتباطی و یا تداخل فرکانسی منتفی است. (لازم به ذکر است ارتباط بین دو فروند بالگرد دیگر کماکان تا فرود در معدن مس سون گون ادامه داشته است).

۷.  برابر گزارش کارشناسان تخصصی آثاری ناشی از اقدامات جنگ الکترونیک بر روی بالگرد سانحه دیده مشاهده نشده است.

یادآوری می‌گردد تا زمان کشف علت اصلی سانحه، بررسی آزمایشات و تجزیه و تحلیل داده‌ها ادامه می‌یابد و نتایج اطلاع رسانی خواهد شد.

روایت همسر خلبان شهید دریانوش از روز حادثه سقوط بالگرد

سخنان اندوهناک همسر خلبان حادثه بالگرد

مستند «روایت سانحه» امروز یکشنبه ۶ خرداد از خبر ۱۴ شبکه یک سیما و شبکه خبر پخش شد.این مستند حاوی تصاویری جدید از روز حادثه و عملیات جست‌وجو برای یافتن بقایای بالگرد رئیس‌جمهور شهید و همراهان بود.
سانحه برای بالگرد رییس جمهور و همراهان ایشان تا ساعت‌ها رسانه‌های سراسر دنیا را تحت تاثیر قرار داده بود و تیم‌های امدادی از سراسر کشور برای یافتن بالگرد و پیکرها بسیج شدند اما به دلیل صعب العبور بودن آن منطقه و سختی‌های پیدا کردن نقطه دقیق سقوط این عملیات بیش از ۱۲ ساعت به طول انجامید.
مستند روایت سانحه تلاش کرده تا عملیات جست‌وجو را از زاویه دید افراد درگیر در این اتفاق مورد بررسی قرار بدهد و تصاویر بکر و دیده‌نشده‌ای از آن را روانه آنتن کند.

مستند جدید روایت حادثه از سقوط بالگرد رئیس جمهور

سه احتمال سوال برانگیز در علت حادثه بالگرد رئیس جمهور

تاکنون سه احتمال برای حادثه سقوط هواپیمای رئیس جمهور در فضای کلی و عمومی به‌صورت غیررسمی مطرح شده است. اقدامات بیگانگان با، یا بدون همکاری مزدوران داخلی؛ توطئه داخلی؛ و بالاخره عدم رعایت ضوابط چنین سفرهایی از طرف مدیریت‌های مربوط است.
روزنامه هم میهن نوشت:به نظر می‌رسد که دو احتمال اول بیشتر جذابیت‌های سیاسی دارند و در ذیل نظریات توطئه قرار می‌گیرند که بازتاب و فراگیری اولیه آنها زیاد است و در ادامه کم‌رنگ خواهند شد و تاکنون نیز شواهدی حداقلی هم در تایید آن‌ها دیده یا منتشر نشده است.
هدف از طرح آنها معطوف به بهره‌برداری سیاسی و تضعیف ساختار یا در منگنه قرار دادن آن است. حتی ممکن است با هدف غفلت و فراموش کردن احتمال سوم باشد. چون احتمال سوم شاید ناظر به عملکردهای کسانی است که ممکن است در پی بهره‌برداری از این رخداد تاسف‌بار باشند و ما هم با این احتمال سوم کار داریم.
چون نمی‌شود که چنین سقوطی را شاهد باشیم و هیچ‌کس به‌عنوان مسئول شناخته نشود و به قول معروف پس از پایان ماجرا به این نتیجه برسیم که؛ «نه خانی آمده و نه خانی رفته.»
از این‌رو ستاد کل نیروهای مسلح در کنار بررسی هر گزینه هرچند کم‌محتمل باید به ابعاد و پرسش‌های جدی‌تر این سقوط اشاره کند. در این‌جا به چند مورد آن که صرفاً مربوط به مدیریت داخلی و ناظر به احتمال سوم است اشاره می‌شود.
*مدیریت صفر تا صد این سفر به عهده کدام مرجع بوده است؟ رئیس دفتر؟ یا معاونت اجرایی؟ یا ستادی متشکل از نهادهای گوناگون؟
*چرا و براساس چه ضرورتی این سفر مستقیماً به پارس‌آباد انجام نشده است؟ تا نیازی به استفاده از بالگرد نباشد؟
*آیا بالگردها به‌ویژه بالگرد آقای رئیسی برای حرکت در چنین ارتفاعی با مسافرانی در این حد مجاز بوده است؟ حتما توجه دارند که سطح رعایت ضوابط امنیتی برای افراد گوناگون تفاوت دارد.
*آیا گزارش سازمان هواشناسی نسبت به اعلان هشدار نارنجی؛ مورد بحث مسئولین سفر قرار گرفته بود؟ مرجع صلاحیت‌دار برای اینکه سفر با این بالگرد(گویا مدل بِل ۲۱۲) در چنین آب و هوایی را برای رئیس‌جمهور مجاز بداند کیست و نظرش چه بوده است؟ آیا این بالگرد متناسب با این تعداد مسافر با حضور رئیس‌جمهور بوده است؟  
*مسئله بسیار مهم امکانات ایمنی بالگرد است که ظاهراً دستگاه‌های ارسال امواج برای شناسایی محل سقوط احتمالی کار نمی‌کرده. آیا درست است؟
*نکته مهم دیگر وجود پروتکل امنیتی برای مسیر حرکت بالگرد مقامات به موازات جاده اصلی است؟ آیا چنین پروتکلی هست؟ اگر بلی چرا رعایت نشده است؟ آیا این پروتکل اجازه می‌دهد که مقامات بالای کشور در ۲۰ کیلومتری نوار مرزی کشور سوار بالگرد شوند؟
*مسئله پیگیری لاشه و محل سقوط باید دقیقاً روشن شود. مسئولین مربوط که در همان‌جا بودند و از ساعت‌ها زودتر حضور داشتند و امکانات کافی هم در اختیارشان بوده، چرا عده‌ای دیگر اعم از موتورسوار یا خبرنگار خارجی پس از گذشت ۵ ساعت اقدام به گشت‌زنی کرده‌اند؛ زودتر از مسئولین مربوط در محل سقوط حاضر شدند و توانستند اولین فیلم‌ها را مخابره کنند؟ آیا همین مورد نشانه ناتوانی مدیریت امور نیست؟
*چرا اقدامی برای نوسازی بالگردها نشده بود. دقیق توضیح داده شود. در دولت قبل مقرر شده که ۵ بالگرد جدید خریداری شود و اقدامات اولیه انجام و نوع آن نیز تعیین شده بود چرا به سرانجام نرسیده بود؟
*دستگاه تلفن همراه خلبان نزد آقای آل‌هاشم چه می‌کرده است؟
*دقیقاً در چه ساعتی درخواست لوکیشن از مسئولین مخابراتی شده؟ اگر این کار با چند ساعت تاخیر باشد مسئولیت متوجه کیست؟
اصولاً چرا از طریق ارتباط تلفن همراه نتوانستند در کوتاه‌ترین زمان محل لاشه را پیدا کنند؟ ظاهراً این کار از نظر کارشناسان مخابراتی به سرعت عملی بوده است.
*تعارضات سخنان افراد از جمله معاون وزارت خارجه، وزیر راه، رئیس دفتر رئیس‌جمهور، معاون اجرایی و... چگونه قابل تحلیل و رفع است و کدام درست می‌گویند؟

انتقال پیکر رئیس جمهور شهید حادثه تلخ به مشهد
روزنامه جمهوری اسلامی درباره حادثه سقوط بالگرد رئیسی: احتمال وجود توطئه خارجی وجود دارد

آخرین تصویر از شهیدان رئیسی و امیرعبداللهیان پیش از حادثه

حادثه

شهید سید ابراهیم رئیسی فردا پیش از اذان مغرب در حرم رضوی تدفین می‌شود

رئیس کمیته تشییع شهدای خدمت گفت: ما فردا پیش از ظهر به سمت مشهد حرکت می‌کنیم و بلافاصله پس از اقامه نماز ظهر و عصر از میدان پانزده خرداد شهر مشهد به سمت حرم مطهر حضرت رضوی مراسم استقبال از شهید رئیسی آغاز می‌شود.
به نقل از تسنیم، محسن منصوری معاون اجرایی رئیس‌جمهور و رئیس کمیته تشییع شهدای خدمت با تشریح جزئیات برنامه‌های آتی تشییع و تدفین شهید رئیسی و هیئت همراه گفت: از ساعات آینده برنامه‌ها با حضور هیئت‌های عالی رتبه خارجی در سطح روسای جمهور، نخست وزیران، وزرای مجلس، وزرای خارجه و هیئت‌های سیاسی کشورهای مختلف در سالن اجلاس سران آغاز می‌کنیم. 
​وی افزود: حدود 60 هیئت خارجی عالی رتبه از کشورهای مختلف برای حضور در مراسم تشییع آیت‌الله رئیسی و هیئت همراه اعلام آمادگی کرده‌اند. 
منصوری خاطرنشان کرد: اوایل صبح فردا ما به استان خراسان جنوبی سفر می‌کنیم و از حدود 7:30 صبح مراسم در این شهرستان بیرجند آغاز می‌شود و از 8 صبح پیکر در جمعیت قرار خواهد گرفت. 
رئیس کمیته تشییع شهدای خدمت  گفت: علت انتخاب خراسان جنوبی این است که شهید رئیسی تعلق خاطر زیادی به مردم این شهرستان داشتند و ضمن اینکه منتخب خبرگان از این حوزه انتخابیه بودند و به لحاظ برخی محرومیت‌هایی که این منطقه دارد، توجه ویژه‌ای به این شهرستان داشتند. 

وی افزود: بلافاصله پس از سفر بیرجند و پیش از ظهر به سمت مشهد حرکت می‌کنیم و بلافاصله پس از اقامه نماز ظهر و عصر از میدان پانزده خرداد شهر مشهد به سمت حرم مطهر حضرت رضوی مراسم استقبال از شهید رئیسی آغاز می‌شود.

منصوری در پایان گفت: همچنین دو برنامه هم در حرم مطهر امام رضا داریم و پیش از اذان مغرب نیز  پیکر آیت‌الله رئیسی در جوار مولا و مقتدای‌شان حضرت امام رضا (ع) تدفین می‌شود. 

رئیس دفتر رئیس جمهور درباره جزئیات حادثه سقوط بالگرد شهدای خدمت توضیحاتی داد.

به نقل از انتخاب، غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر رئیس جمهور شهید حادثه سقوط بالگرد رئیس‌جمهور را تشریح کرد.
اسماعیلی ضمن تشریح جزئیات حادثه سقوط بالگرد شهدای خدمت، گفت: ما در هوای صاف به‌سمت تبریز حرکت کردیم و در میانه مسیر به یک لکه ابر رسیدیم. خلبان بالگرد حامل رئیس‌جمهور هنگام رسیدن به ابر دستور افزایش ارتفاع داد، اما پس‌از افزایش ارتفاع اثری از بالگرد حامل رئیس‌جمهور نبود.

رئیس دفتر رئیس جمهور شهید، گفت: از همان لحظه که اعلام کردند ارتباط رادیویی وجود ندارد، تماس‌هایی با تلفن شهید سردار موسوی، دکتر امیرعبداللهیان، امام جمعه و استاندار برقرار کردیم اما هیچ یک از آنها پاسخ نمی‌دادند.

وی افزود: بنده، علی‌اکبر محرابیان و دکتر بذر پاش در هلیکوپتر بعدی بودیم که هرچه تلاش کردیم پاسخی دریافت نکردیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور شهید، تاکید کرد: کادر پرواز ما اعلام کردند که تماسی با تلفن همراه خلبان کاپیتان مصطفوی برقرار کرده‌اند اما به جای کاپیتان مصطفوی آقای آیت الله آل هاشم پاسخ دادند و اعلام کردند که حال من خوب نیست و ما به دره افتاده‌ایم.

وی افزود: ایشان اطلاعات خاصی بیان نکردند، بنده نیز با همان شماره تلفن تماس گرفتم ایشان اعلام کردند ایشان حالشان خوب نبود اعلام کردند که نمی‌دانند چه اتفاقی افتاده است.

اسماعیلی ادامه داد: از آقای آل هاشم پرسیدم کجایید؟ گفت نمی دانم گفتم آدرس یا مشخصه ای دارید تا سراغ شما بیاییم؟ گفت لابلای درختان هستم پرسیدم بقیه همراهان حالشان خوب است؟ آنها را می بینید؟ گفت من هیچ کس را نمی بینم و تنها هستم و متوجه نشده ام چه شده است کسی هم اطراف من نیست

وی افزود: ایشان مشخصه جنگل و درختان را داد؛ بلافاصله برای ما مشخص شده که بالگرد رئیس جمهور دچار سانحه شده و آنجا مأموریت خودمان این تعریف کردیم که سریعا به محل سانحه برسانیم و اگر نیاز به امداد و نجات باشد، کار امداد و نجات را انجام دهیم؛ آنجا امکانات خوبی در معدن مس بود و خودروها و آمبولانس مناسب وجود داشت؛ کادر پزشکی را همراه خودمان کردیم و به سمت منطقه ای که برآورد می کردیم این سانحه رخ داده، رفتیم

اسماعیلی عنوان کرد: من ۳ یا ۴ بار با آقای آل هاشم صحبت کردم همکاران دیگرمان هم مکررا با ایشان در تماس بودند تا ۳ یا ۴ ساعت بعد از سانحه، آقای آل هاشم جواب تماس ها را می داد اما جواب دادن هایی که نشان می داد رمقی نداشتنند و فقط بیانگر حیات ایشان بود

وی افزود: بعدا فهمیدیم که سایر سرنشینان بالگرد در دم جان باخته اند؛ اوضاع و شرایط پیکرها حکایت داشت که بلافاصله بعد از سانحه شهید شده اند.

گفتگو با اولین گروهی که در محل حادثه سقوط هلیکوپتر رییس جمهور شهید رسیدند
حوادث رکنا: 3 موتورسوار که جزو اولین نفراتی بودند که به محل حادثه سقوط هلیکوپتر رئیس جمهور شهید رسیده بودند صحبت هایی را بیان کردند.

ورود پیکرهای حادثه به تهران را ببینید

فیلم پیدا شدن انگشتر آیت الله رئیسی در محل حادثه
تصاویری از لحظه پیدا شدن انگشتر آیت الله رئیسی در محل سانحه منتشر شده است. این انگشتر را رهبر انقلاب به رئیس جمهور هدیه داده بودند

سردار اصغر عباس قلیزاده فرمانده سپاه عاشورا اعلام کرد که پیکر رئیس جمهور شهید دچار سوختگی نشده است؛ تعداد شهدا ۸ تن است.
همچنین، آنگونه که صدا و سیما روایت کرده، رئیس جمعیت هلال احمر گفت: پیکرهای مطهر به معراج شهدای تبریز منتقل شده است.

منبع: رکنا

انتقال پیکر شهدا توسط امدادگران هلال احمر

 پیداشدن لاشه بالگرد حادثه دیده توسط تیم پهپادی

آخرین اخبار از معاون اجرایی رئیس جمهور در محل حادثه
منصوری: دو تن از عزیزان از بالگرد حادثه دیده با نیروهای امدادی ارتباط برقرار کردند.

واکنش رهبر انقلاب به حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور

رهبر معظم انقلاب اسلامی در واکنش به حادثه بالگرد رئیس‌جمهور، برای سیدابراهیم رئیسی و همراهان ایشان آرزوی سلامتی کردند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امشب در دیدار جمعی از خانواده‌های سپاهیان پاسدار که به مناسبت شب میلاد امام رضا(ع) برگزار شد، با ابراز تاثر از حادثه نگران کننده عصر امروز برای رئیس جمهور محترم و همراهان ایشان گفتند: امیدواریم خداوند متعال رئیس جمهور محترم و مغتنم و همراهان ایشان را به آغوش ملت برگرداند. همه برای سلامت این جمع خدمت‌گزار دعا کنند. ملت ایران نگران و دلواپس نباشند، هیچ اختلالی در کار کشور به وجود نمی‌آید.

آخرین تصاویر از هلی کوپتر رئیسی قبل از سقوط

حادثه
حادثه

استوری صفحه اینستاگرام رئیس جمهور پس از حادثه

حادثه

اعزام گروه های امداد و جستجو در ورزقان محل حادثه

معاون عمرانی استانداری آذربایجان شرقی درباره خبر سقط بالگردی که گفته می‌شود رئیس دولت هم در آن بوده است، به شبکه شرق گفت: «من هنوز به محل حادثه نرسیده‌ام و از جزییات حادثه اطلاعی ندارم». 

ذاکری با بیان اینکه محل حادثه نزدیکی ورزقان است، ادامه داد: «۳ بالگرد بوده که ۲ تای آن به سلامت به زمین نشسته و یکی از آنها سقوط کرده است». 

او با تاکید به اینکه هنوز در مسیر رسیدن به محل حادثه است، گفت: «با توجه به اینکه هنوز به محل حادثه نرسیده ام، از تعداد و مشخصات مصدومان احتمالی و علت و ابعاد دقیق حادثه اطلاعی ندارم»./ شرق

تگ های مرتبط

ارسال نظر