شهید رئیسی

جمیله علم‌الهدی گفت: نگران این هستیم که برخی با شهید رئیسی رقابت کنند، اما برای کسب جایگاه نمی‌توان با شهید رقابت کرد یا او را مورد استهزاء قرار داد. این انقلاب با خون شهیدان احیا می‌شود و ما باید از انقلاب و مقاومت که حاصل خون شهداست با افتخار دفاع کنیم.

سایت شماره یک:

جمیله علم‌الهدی، همسر رئیس جمهور مغتنم و شهید جمهوری اسلامی و عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی در مراسم ویژه برنامه «روایت تحول» بزرگداشت خادم‌الرضا و شهیدان خدمت، روایت خدمات دولت شهید رئیسی در حوزه علمی که با حضور فرهیختگان و نخبگان، اساتید و دانشجویان جامعه دانشگاهی استان خراسان رضوی، در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، گفت: سخت‌ترین درد بشر درد فراق است. بشر برای آمدن به این دنیا دچار فراق می‌شود و برای رفتن از این دنیا دیگران را دچار فراق می‌کند.

اولین صحبت‌های معنادار جمیله علم‌الهدی همسر شهید رئیسی

علم‌الهدی در اولین سخنرانی بعد از شهادت رئیس جمهور شهید گفت: ویژگی مهم ادبیات ایران شرح درد فراق است که مولوی می‌گوید «بشنو از نی، چون حکایت می‌کند از جدایی‌ها شکایت می‌کند». همین درد می‌تواند اسباب تعالی و تزکیه باشد، می‌تواند فرصتی برای رشد یک ملت باشد.
علم‌الهدی ادامه داد: مقام معظم رهبری در شهادت شهید رئیسی فرمودند: «شکر کنید، چون نظام چندین پله جلوتر رفت و شهادت ایشان کمتر از حیات ایشان برای نظام برکت نداشت».

همسر رئیس جمهور مغتنم و شهید گفت: ملت قهرمان ایران بار‌ها در این درس سوختند و از سوگ حماسه آفریدند. به زعم معاندین، جامعه جوان ایران از ایده‌های انقلاب عبور کرده است، ولی در این واقعه مردم با اشک به جمهوری اسلامی رأی دادند و این دستاورد بزرگی است.

وی بیان کرد: یک دستاورد بزرگ ایشان تبیین عملی جمهوریت اسلامی بود. برای نسل جوان شاید سخت باشد که بدون مصداق درک درستی از جمهوریتی داشته باشند که بر مبنای ارزش‌های اسلامی شکل گرفته است، اما در سه سال اخیر شهید رئیسی نشان داد در جمهوریتی که اسلامی باشد رابطه مردم و مسئولین باید چطور باشد، اقتصاد چطور باید مدیریت شود، اقامه عدل یعنی چی، همراهی فرهنگ و علم نشان داده شد.

نگران این هستیم که برخی با شهید رقابت کنند، اما برای کسب جایگاه نمی‌توان با شهید رقابت کرد یا او را مورد استهزاء قرار داد. این انقلاب با خون شهیدان احیا می‌شود و ما باید از انقلاب و مقاومت که حاصل خون شهداست با افتخار دفاع کنیم.

علم‌الهدی گفت: تقویت جمهوری اسلامی و تأکید بر اسلامی بودن جمهوریت دستاورد بزرگی است که توسط مردمی که شانه‌هایشان زیر بار غم سنگین این واقعه لرزید و با چشمان اشک‌آلود شهدا را بدرقه کردند به نمایش گذاشته شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مردم ایران با این حرکت اخیر نشان دادند شایستگی این را دارند که ابزار‌های سنتی و شیوه‌های کهنه و فرسوده ایجاد قدرت را کنار بگذارند، آن‌ها نشان دادند که طرفدار صداقت، طرفدار صمیمیت، طرفدار محبت، خدمت و طرفدار عدالت هستند. آنچنان که خداوند در قرآن کریم فرموده است شهید حذف نمی‌شود، شهید همچنان نگران جامعه است. در جامعه دارای حرکت و تأثیرگذار است.

علم‌الهدی ادامه داد: ولی نگران این هستیم که برخی با شهید رقابت کنند، اما برای کسب جایگاه نمی‌توان با شهید رقابت کرد یا او را مورد استهزاء قرار داد. این انقلاب با خون شهیدان احیا می‌شود و ما باید از انقلاب و مقاومت که حاصل خون شهداست با افتخار دفاع کنیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی بیان کرد: جریان مقاومت جریانی است که باید خون تازه در آن دمیده شود، روز‌های آینده روز‌های سخت مقاومت است و ما باید حماسه بسازیم. من نگرانم که افراد بعد از این مراسم به فکر استراحت باشند، در حالی که باید بیشتر از قبل تلاش کرد و با این افتخار بزرگی که نصیب ما شد باید از مقاومت حمایت کنیم.

علم‌الهدی گفت: برادران و خواهران عزیز، غزه همچنان در آتش می‌سوزد، جریان مقاومت همچنان دست تنهاست.

وی ادامه داد: میهمانانی که از کشور‌های دیگر آمده بودند همه به من می‌گفتند که یکی از پشتیبان‌های اصلی خود را از دست دادند و من عرض می‌کردم به خاطر حضور مقام معظم رهبری مدظله‌العالی جای نگرانی نیست و مردم ایران تا پای جان برای جبهه مقاومت می‌ایستند.

وی در پایان سخنان خود گفت: امیدوارم در آینده حماسه‌سازتر از گذشته به تلاش علمی و فرهنگی و تبدیل حرکت ایران به یک جریان جهانی مقاومت اقدام کنید.

جمیله علم‌الهدی همسر شهید رئیسی به دانشگاه بازگشت

شهید رئیسی

تصویر جدید از همسر داغدار شهید رئیسی در دیدار با سید حسن خمینی منتشر شد

شهید رئیسی

نام این خیابان ها به شهید رئیسی و شهید امیرعبداللهیان تغییر کرد

در جریان دویست و چهلمین جلسه شورای شهر تهران، مصوبه کمیسیون نامگذاری شورای شهر تهران توسط نرگس معدنی‌پور رئیس کمیته نامگذاری در صحن شورای شهر تهران قرائت شد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، بر اساس مصوبه کمیسیون نامگذاری شورای شهر تهران، حد فاصل خیابان کارگر جنوبی تا خیابان ولیعصر (پاستور شرقی) به نام شهید رئیسی نامگذاری شد.
همچنین بزرگراه بعثت حد فاصل میدان بهمن تا میدان بسیج نیز به نام شهید رئیسی نامگذاری شد.
همچنین بر اساس مصوبه کمیسیون نامگذاری، خیابان کوشک حد فاصل خیابان 30 تیر تا خیابان فردوسی نیز به نام شهید امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه نامگذاری شد.

تصاویر حجت الاسلام و المسلمین مسعود خامنه‌ای و حجت الاسلام و المسلمین میثم خامنه‌ای

مراسم گرامیداشت شهید رئیسی و همراهان شامگاه ، شنبه ۵ خرداد ماه ۱۴۰۳ با حضور شخصیت‌های لشگری و کشوری در مسجد ارگ برگزار شد. در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین مسعود خامنه‌ای و حجت الاسلام و المسلمین میثم خامنه‌ای، پسران مقام معظم رهبری حضور یافتند.

شهید رئیسی
شهید رئیسی

 

بی‌قراری سوزناک مادر شهید رئیسی؛ کجایی؟ بیا ابراهیم مادر


به گزارش مشرق، بی‌بی سادات مادر سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور شهید ایران در یک منزل مسکونی ساده ۷۰ متر مربعی در حوالی میدان امام حسین(ع) مشهد زندگی می کند.

پیکر شهید رئیسی در حرم امام رضا(ع) آرام گرفت
پیکر رئیس جمهور شهید سید ابراهیم رئیسی پس از تشییع باشکوه در تبریز قم تهران بیرجند و مشهد امروز در حرم امام رضا(علیه‌السلام) برای آخرین بار طواف داده شد و در دارالاسلام برای همیشه آرام گرفت.

 لحظه ورود پیکر رئیس‌جمهور شهید ‌رئیسی به حرم رضوی

گلباران پیکر شهید رئیسی در فرودگاه مشهد

اولین تصویر از آماده سازی محل دفن امیرعبداللهیان در حرم عبدالعظیم(ع)

حضور وزرای خارجه پیشین در مراسم تشییع پیکر وزیر شهید

امیرعبداللهیان

حجت الاسلام سید میثم خامنه‌ای، فرزند رهبر انقلاب در مراسم تشییع پیکر رئیس جمهور

15683499

آرامگاه ابدی شهید حسین امیرعبداللهیان

شهید حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در شبستان آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در جوار سیدالکریم و در کنار مزار شهید مدافع حرم وحید زمانی‌نیا و شهید قدس سیدامیر جلادتی خاکسپاری خواهد شد.

به نقل از رکنا، امروز صبح مراسم وداع و تشییع پیکر رئیس جمهور شهید و همراهانش در دانشگاه تهران برگزار شد و سیل عظیمی از مردم در این مراسم شرکت کردند. جمعی از هنرمندان نیز در این مراسم حضور داشتند. ملیکا زارعی معروف به خاله شادونه مجری مشهور کودک و نوجوان نیز در این مراسم شرکت کرده بود.

ملیکا زارعی

 

حضور سیدحسن خمینی بر پیکر رئیس جمهور فقید فاتحه قرائت کرد.

سید حسن خمینی

تگ های مرتبط

ارسال نظر