رستوران خونه در پارک آب و آتش با مدیریت سام درخشانی و دیزاین متفاوت مکانی مناسب برای تجدید خاطرات خونه ی مادربزرگ

این روزها خیلی از هنرمندان علاوه بر فعالیت هنری در عرصه های مختلف به شغلی دیگرهم مشغولند.سام درخشانی جز آن دسته از هنرمندانیست که علاوه با بازیگری که در آن بسیار توانمند است رستوران داری هم میکند. رستوران خونه یکی از بهترین های تهران است.رستوران خونه یادآور خاطرات خوب خانه ی مادربزرگ برای تمام بچه های قدیم است.در رستوران خونه علاوه بر سرو غذاهای سنتی و اصیل ایرانی در ظرفهای گل سرخی نوشیدنی های خوشمزه با عطر ایرانی هم به مشتریان داده می شود.

رستوران خونه

معرفی رستوران خونه

رستورانی که مدیریت آن را سام درخشانی بازیگر پرآوازه و پرطرفدار سینما و تلویزیون به عهده دارند. از قضا رستوران خونه مشتریان پروپا قرص زیادی مخصوصا در میان هنرمندان و بازیگران مطرح کشور پیدا کرده است. همه حتی به بهانه دیدن و تبریک به سام درخشانی و همسرش هم که شده، سری به این رستوران می‌زنند و دلی از عزا در می‌آورند. رستوران خونه گزینه خوبی برای گذراندن اوقاتی شاد به دور از استرس ها و دغدغه‌های زندگی در شهر تهران است.

رستوران خونه

چگونگی برپایی رستوران خونه

این مکان زیبا درواقع متعلق به یکی از دوستان آقای درخشانی بوده که قصد داشت کسب‌ و کار جدیدی را در آن راه بیندازد. اما زمانی که برای مشاوره سام درخشانی را به این مجموعه آورد، ایشان حس کردند که محیط این منطقه چقدر به ایده‌ای که وی و دوستش در سر داشتند نزدیک‌تر است. اینگونه شد که این رستوران با تغییرات زیادی در دکوراسیون و محیط تأسیس شد. زیرا آقای درخشانی قصد داشتند فضایی صمیمی و به شکل یک خانه را در این رستوران ایجاد کنند.

رستوران خونه

شعار های معروف رستوران خونه

شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که رستوران خونه بر پایه ۲ شعار شکل گرفته است: «بیرون غذا نخورید، بیایید خونه» و « مامان امروز ناهار چی داریم». در واقع آقای درخشانی قصد داشتند هر اتفاقی که در خانه می‌افتد را در این رستوران تداعی کنند. محیطی امن و پر از آرامش، به‌گونه‌ای که هرکسی پا به این محیط می‌گذارد، حس آمدن به خانه خودش را دارد. به همین علت منوی غذای این رستوران با رستوران‌های دیگر تفاوت اساسی دارد.

رستوران خونه

منوی رستوران خونه

درواقع، منویی در رستوران خونه بر سر میز شما آورده نمی‌شود. غذای سرو شده در هر روز با روز قبل فرق دارد. مشتری‌ها با رستوران خونه تماس گرفته و می‌پرسند که « فردا ناهار چی دارید؟». سپس، آقای درخشانی و دوستانشان همان شب برای ناهار فردا تصمیم‌گیری کرده و روز بعد برای درست کردن غذایی باکیفیت از موادی تازه به خرید می‌روند.

رستوران خونه

فضای خارج و داخل رستوران خونه واقعاٌ به شکل یک خانه طراحی شده است. کلبه چوبی آبی‌رنگی که به سبک و سیاق خانه‌های شمال ایران ساخته شده و سقفی کوتاه و شیب‌دار و پنجره‌های کوچکی دارد. در داخل خانه میز و صندلی‌هایی را می‌بینید که فرم رستورانی نداشته و میزهای ناهارخوری هستند که در خانه همه پیدا می‌شوند. دکوراسیون، دیوارها، کاسه و بشقاب‌ها و حتی فرشی که بر روی زمین افتاده، همه و همه حس و حال خانه را برای شما تداعی می‌کنند.

رستوران خونه

اما به صورت کلی غذاهایی مانند قیمه، خوراک مرغ و هویج فرنگی، کباب دیگی با سیب زمینی سرخ کرده، سبزی پلو با ماهی و سایر غذاهای ایرانی در منوی هفتگی این رستوران وجود دارد.

البته بیشتر غذاهایی که در منو وجود دارد شمالی است. در نتیجه خونه را می توان در ردیف رستوران های محلی هم در نظر گرفت. بیشتر غذاها از لحاظ طعم در حد متوسط هستند و تزئین غذاها نیز کاملا سنتی است.

رستوران خونه

در کنار غذاهای اصلی ماست مخصوص خونه، سالاد شیرازی، انواع ترشی، شربت و … نیز سرو می شود. اگر به طعم غذاهای خانگی و مخصوصا شمالی علاقمندید به خونه بروید.جالب اینجاست که حتی گارسون‌ها هم ‌شکل و شمایل گارسون‌های رستوران‌های دیگر را ندارند. همگی دانشجویان تئاتر، فیلمنامه‌نویسی و غیره بوده و حتی یکی از آن‌ها مربی باله هستند.

غذاهای رستوران خونه، همگی خانگی و سنتی بوده و حتی کباب هم سرو نمی‌شود. همه غذاها از جمله هویج‌پلو، قیمه‌لاپلو، زرشک پلو با مرغ و ماست مخصوص خونه را در ظرف‌های گلدار چینی قدیمی نوش جان می‌کنید. در میان غذاهای منوی این رستوران، چند غذا با نام‌های جالبی نظر شما را جلب می‌کنند. دو مورد از این غذاها «مرغ مامان شهین» و « ته‌چین بدری جون» هستند. دستور پخت مرغ مامان شهین را بانویی به همین نام به آشپز رستوران خونه آموزش داده‌اند. طعم عالی شربت خیار سکنجبین و بیدمشک رستوران خونه را حتما امتحان کنید.

رستوران خونه

 

اگر برای تفریح به پارک آب‌وآتش تهران بزرگ رفتید، حتما سری هم به رستوران خونه بزنید. مطمئنا طعم فوق‌العاده غذاها و محیط دلنشین این رستوران خاطره خوبی را در ذهنتان به‌جای می‌گذارد. اگر از پنجره های رستوران به داخل سرک بکشید، فضایی صمیمی شما را به داخل رستوران می خواند. از درب بزرگ چوبی رستوران که وارد شوید به یکباره این فضا را درک خواهید کرد. عطر خوش غذای خانگی در هوا آکنده است.

رستوران خونه

 

ایده اولیه این رستوران توسط «آروند دشت آرا» کارگردان و نویسنده جوان تئاتر و با همت و سلیقه «سام درخشانی» ، بازیگر شناخته شده تلویزیون شکل گرفته و مدیریت و اداره این مکان نیز بر اساس همان ایده اولیه تا حد بسیاری به درستی اجرا می‌شود. منو غذا های هر روز، در روز قبل انتخاب می شود و مواد اولیه از بازار تهیه و توسط آشپز ماهر رستوران طبخ میشود. همه وسایل رستوران بسیار تمیز و مرتب است و نورپردازی خوبی نیز به محیط رستوران جلوه دلپذیری داده.

 

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر