دومین نشست وزرای امور خارجه کشورهای همسایه افغانستان در حالی روز چهارشنبه در تهران برگزار می‌شود که سخنگوی طالبان با خوب خواندن این نشست اعلام کرد که این گروه در آن شرکت نخواهد کرد اما نماینده دائم رئیس‌جمهور روسیه در امور افغانستان با بیان اینکه «ما مشارکت می کنیم»، گفت: احتمال می‌رود که وزیر امور خارجه روسیه در این نشست سخنرانی کند.

سایت شماره یک:

دومین نشست وزرای امور خارجه کشورهای همسایه افغانستان روز چهارشنبه پنجم آبان ماه در تهران برگزار خواهد شد.

به گزارش فارس؛ در نشست روز چهارشنبه وزرای خارجه ایران، چین، پاکستان، ازبکستان، تاجیکستان و ترکمنستان شرکت می‌کنند. البته وزیر خارجه چین به صورت مجازی در این نشست شرکت خواهد کرد.

در همین حال، دیروز سخنگوی طالبان با خوب خواندن نشست وزیران خارجه همسایگان افغانستان در ایران اعلام کرد که این گروه در آن شرکت نخواهد کرد.

«ضمیر کابلوف» نماینده دائم رئیس‌جمهور روسیه در امور افغانستان نیز امروز (دوشنبه) در گفت‌وگو با «اسپوتنیک» مشارکت مسکو در دومین نشست وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان درباره تحولات این کشور در تهران را تأیید کرد و بدون اشاره به مشارکت حضوری یا مجازی در نشست تهران گفت: «ما مشارکت می کنیم».

این دیپلمات روس در ادامه افزود که احتمال می‌رود که «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در این نشست که قرار است روز چهارشنبه (پنجم آبان ماه) در تهران برگزار شود، سخنرانی کند.

گفتنی است؛ در نخستین نشست وزرای خارجه ۶ کشور همسایه افغانستان شامل ایران، چین، پاکستان، ازبکستان، تاجیکستان و ترکمنستان که ۱۷ شهریور ماه به صورت مجازی و به ریاست پاکستان برگزار شد، توافق شد که دور بعدی این نشست در تهران برگزار شود. حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان طی سخنانی در این نشست از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای در اختیار گذاشتن تمامی امکانات خود به منظور پیشبرد مذاکرات بین الافغانی خبر داد.


 

تگ های مرتبط

ارسال نظر