سایت شماره یک:

معمولاً اکثر مواد و محصولات نیاز به بسته بندی دارند و اولین نکته ای که هنگام خرید کالا توجه مشتری را به خود جلب می کند بسته بندی آن است پس با تهیه یک پک زیبا و جذاب یک قدم مهم جهت طی کردن پله های موفقیت در بازار فروش محصولات بردارید. در کنار زیبایی بسته بندی، کیفیت و استحکام آن نیز حائز اهمیت می باشد پکی که به خوبی از محصول مراقبت کند بطوری که از سالم رسیدن محصول به دست مشتری مطمئن شوید. حال میخواهیم بدانیم کدام بسته بندی ها را باید انتخاب کرد که محکم و مقاوم باشند و در طی مسیر عرضه خراب وله نشوند و سبب خرابی محصول نگردند.

01

آنچه باید راجب محصول و بسته بندی آن بدانیم:

در تهیه بسته بندی تنها شما که عرضه کننده محصول هستید، می دانید محصولتان تا چه اندازه حساس و شکننده است و به مسئولین حمل و نقل سفارش میکنید که با احتیاط محصولتان را جابجا کنند ولی با اینکه شما توضیحات مناسب راجب حساس و شکننده بودن محصول را داده اید ممکن است افراد بی دقتی کرده و در حین جابجایی کالا آسیب ببیند پس بهتر است در ابتدا برای محافظت از محصول یک بسته بندی محکم و مناسب برای آن تهیه کنید و با دادن اطلاعات صحیح راجب نوع، جنس و ابعاد محصولتان به مسئولین فروش شرکت های کارتن سازی بهترین نوع بسته بندی را برای کالایتان تهیه کنید. مواردی که گفتیم راجب کالاهای شکننده و حساس بود ولی در مورد بسته بندی مواد غذایی باید دقت بیشتری به خرج داد زیرا آنها به سرعت خراب و فاسد می شوند و استفاده از یک کارتن بسته بندی محکم، مقاوم و زیبا برای این محصولات بسیار مهم می باشد.

بهترین نوع کارتن بسته بندی صادراتی کدام است؟

برای بسته بندی محصولات صادراتی با توجه به جنس و وزنشان بهتراست از کارتن 3 لایه و 5 لایه استفاده شود ولی در مورد صادرات موادغذایی بهترین گزینه کارتن 5 لایه می باشد. هر کارتن ازتعدادی ورق مسطح ( لاینر) و ورق کنگره دار(فلوت) تشکیل می شود که برای بسته بندی محصولات صادراتی باید بهترین نوع این لایه ها را انتخاب کنید.

مرتبط بخوانید: نمونه جعبه و کارتن بسته بندی انواع محصولات داخلی و صادراتی

 

ورق ها انواع مختلف دارند که پرمصرف ترین آنها شامل کرافت، تست و ورق ایرانی می شود برای تولید کارتن صادراتی بهترین نوع ورقی که بهتر است استفاده شود ورق کرافت می باشد زیرا این ورق مقاوم و محکم است و در طی مسیر صادرات کمتر دچار آسیب می شود. فلوت ها نیز متفاوت هستند که ضخامت هر یک از آنها متفاوت است فلوت B وC بیشترین ضخامت را دارند و در تولید کارتن های صادراتی بکار می روند.

02

برای تولید کارتن بسته بندی صادراتی موادغذایی باید ازفلوت ضدرطوبت استفاده کرد. محصولی که مدت طولانی در سردخانه نگهداری می شود باید در بسته بندی قرار بگیرد که نم وارد آن نشود واین نم و رطوبت سبب فاسد شدن آن نشود. نکته ای که باید در مورد محصولات صادراتی که در سردخانه نگهداری میشوند بدانیم این است که این محصولات به چه مدت در سردخانه نگهداری می شوند. بعضی از کارتن های بسته بندی در سردخانه به خوبی سالم می مانند و آب و نم درون آنها نفوذ نمی کند ولی به محض اینکه از سردخانه خارج شوند له شده و شکل خود را از دست می دهند پس باید کارتنی تهیه شود که هم در سردخانه و هم خارج از آن بتواند سالم بماند. کارتن 5 لایه ای که دو ورق کرافت و یک ورق تست و دو فلوت ضخیم ضدرطوبت در تولید آن بکار رفته و چاپ آن توسط فرآیند لمینت انجام شده،( لمینت یعنی روی مقوا چاپ افست انجام می شود و سپس آن مقوا را با دستگاه روی کارتن می چسبانند.) بهترین گزینه برای بسته بندی محصولات صادراتی به خصوص موادغذایی می باشد. نمونه های انواع کارتن صادراتی در وب سایت شرکتهای کارتن سازی مانند زرین کارتن و کارتن سازی آوین پک وجود دارد که می توانید با مراجعه به این سایت ها این نمونه ها را مشاهده کنید.

در تولید بسته بندی استحکام مهمتر است یا طراحی؟

وقتی برای یک محصول بسته بندی در نظر میگیرید درست است که طرح و رنگ زیبای آن سبب جذب مشتری می شود ولی در کنار آن مقاومت و استحکام بسته بندی نیز حائز اهمیت می باشد زیرا یک بسته بندی باید آنقدر مقاوم باشد تا بتواند محصول را به سلامت به دست مشتری برساند. با تحقیقات به عمل آمده و پرسیدن از فروشندگانی که سالها در زمینه فروش محصولات تجربه داشته اند به این نتیجه رسیدیم که طرح و استحکام بسته بندی هر دو مکمل هم هستند زیرا ظاهر بسته بندی در ابتدا برای مشتری جذابیت دارد ولی اگر محصول را برداشته و متوجه کیفیت پایین بسته بندی شود ممکن است از خرید آن منصرف شود. و چه بسیار بسته بندی های جذابی که بدلیل مقاوم نبودن تا رسیدن به مقصد خراب شده و یا بخاطر بد فرم شدنشان در حین جابجایی مشتری تمایلی به خرید آنها نداشته است. بسته بندی های بسیار مستحکمی هم وجود داشته که بدلیل طرح و رنگ نامناسب نتوانسته اند مشتری را جذب کنند و فروش خوبی داشته باشند.

پس درحین تهیه بسته بندی باید به نوع و جنس ورق مصرفی، طرح و رنگ توجه کرد  مثلا اگرفقط به طرح و جذابیت توجه کنید و یا بدلیل پرداخت نکردن هزینه ی بیشتر کیفیت کارتن را در نظر نگیرید مطمئناً محصولتان در مسیر عرضه آسیب خواهد دید و به شما ضرر زیادی وارد خواهد شد و تمام هزینه هایی که جهت طراحی و تولید پک های بسته بندی پرداخت کرده اید از بین خواهد رفت.

 

مرتبط بخوانید: استعلام آنلاین قیمت جعبه و کارتن بسته بندی در کمتر از 2 دقیقه

03

کدام بسته بندی های مقوایی برای صادرات محصولات مناسبند؟

مقوا ورقی یک لایه و نازک است که درانواع متفاوت با گرماژ(ضخامت) مختلف در بازار وجود دارد که پرکاربردترین آنها مقوای ایندربرد، کرافت، پشت طوسی و گلاسه می باشند. گرماژ این مقواها از 60 تا 500 گرم است و هرچه گرماژ بیشتر باشد ضخامت ومقاومت مقوا بالاتر می رود. ورق ایندربرد ورقی سفید رنگ است که از نظر بهداشتی نیز تایید شده و برای بسته بندی محصولات صادراتی گزینه ی مناسبی می باشد برای تهیه پک های مقوایی بهترین گرماژ بین 250 تا 350 است زیرا مقوا در این گرماژها، طی جابجایی خم نشده و تغییر شکل نمی دهد.

محصولاتی که با مقوا بسته بندی می شوند وبرای صادرات تهیه می شوند با کارتن های مادر جابجا می گردند زیرا این بسته بندی ها را نمی توان بصورت تکی جابجا کرد و بدلیل ظرافت این جعبه ها باید در کارتن ها ی بزرگ مادر( چهاردرب) بسته بندی شوند همانطور که توضیح دادیم بهترین نوع این کارتن های صادراتی 5 لایه می باشد.

 کلام آخر

با تمام مطالب ذکر شده دانستید که چه نوع جعبه ی کارتنی و مقوایی باید تهیه کنید که در طی مسیر آسیب نبینند و محصول به سلامت به دست مشتری برسد. برای مثال یک شرکت پخش مواغذایی صادراتی برای پرداخت نکردن هزینه ی بیشتر از کیفیت بسته بندی های خود کم کرد و همین کار سبب شد که در طول مسیر کارتن ها آسیب دیده و تمام موادغذایی داخل آنها نیز خراب شوند، این موضوع هم از نظر مالی ضرر زیادی به آن شرکت وارد کرد و هم برند آن شرکت در کشور مقصد دچار آسیب شد و دیگر بین کشور مقصد با این شرکت معامله ای انجام نگردید تا زمانی که شرکت نام برند ولوگوی خود را تغییر داد. پس نتیجه می گیریم که انتخاب کارتن نامناسب نه تنها ضرر مالی به همراه دارد بلکه ممکن است نام و برند شما را نیز تحت تأثیر قرار دهد.

تگ های مرتبط

ارسال نظر