سایت شماره یک:

خرید برای کودکان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و مهم ترین لباس هایی که ممکن است در فصول سرما برای کودک خودتان بخرید شال، کلاه و دستکش کودک است. این موارد از این رو که حساسیت پوستی بسیار بالایی دارند مهم و از نگاهی دیگر برای فصول سرد از دلایل اصلی سرما خورودگی نوزاد شما هستند. از همین رو به بررسی تمامی موارد موجود برای خرید شال، کلاه و دستکش نوزاد پرداخته ایم.

01

معمولا کلاه گذاشتن بر سر نوزادانی که به تازگی متولد شده اند کار خیلی سختی نیست. ولی به مرور زمان و با بزرگ تر شدنشان این کار دشوارتر میشود زیرا که کلاه را از سر خود برمیدارند. ولی در هر حال برای محافظت از سر گوش و گردن آنها گذاشتن کلاه و گاهی شال گردن بسیار الزامیست. کلاه علاوه بر سرما از برخورد مستقیم اشعه ی خورشید به سر کودکان و نوزادان هم جلوگیری میکند.

پوست نوزادان بسیار حساس است

نوزادان پوست به شدت حساسی دارند و مراقبت از پوست آنها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است به گونه ای که باید از پوست آنها در برابر انواع عفونت ها ، میکروب ها و حساسیت های پوستی محافظت شود. خطر ابتلا ی نوزادان به اگزما ، قرمزی و خارش های شدید پوستی بسیار زیاد است .

 پوست نوزاد از بدو تولد تا 1 سالگی نوزاد زمان لازم دارد تا تکامل پیدا کند. بنابر این در انتخاب شوینده های لباس آنها ، جنس پارچه ، مواد مصرفی در رنگ لباس ، استفادهنکردن از عطرها و مواد شیمیایی بسیار دقت کرد.

شال و کلاه و دستکش مناسب نوزادان

ویژگی های کلاه نوزاد

. باید بدانیم که برای چه سنی چه سایز کلاهی انتخاب کنیم؛ توجه به اندازه ی کلاه الزامیست. کلاه های خیلی سفت و ضخیم برای نوزادان انتخاب مناسبی نیستند زیرا از رشد طبیعی سر و جمجمه ی آنها جلوگیری میکند.

برای نوزادان بین یک روز تا حدود شش ماه سعی کنید  در فصل تابستان از کلاه هایی با جنس پنبه و نخ سبک و راحت استفاده کنید که ترجیحا کمی لبه داشته باشند که آفتاب به صورتشان نخوردو ضخامت مناسبی داشته باشند. اگر کلاه تابستنی پارچه ی ضخیمی داشته باشد باعث عرق کردن سر نوزاد شده و چربی های حاصل و فشار کلاه باعث آسیب به پیاز موی نوزادان میشود.

برای فصل زمستان از کلاه های کمی ضخیم تر ولی راحت استفاده کنید. کلاه های با پارچه های بافت و کامواهای بسیار لطیف حتما گزینه های مناسبی خواهند بود. درهر فصلی سایز دور سر نوزاد را برای خرید کلاه حتما اندازه بگیرید که کلاه تنگ نباشد. پارچه هایی با تم پشمی میتوانند در نوزادان ایجاد حساسیت های ریوی کنند.

ویژگی های دستکش نوزاد

معمولا برای نوزادان حتی در خانه هم و در فصل تابستان هم از دستکش اسفاده میشود. علت این امر این است که نوزادان خیلی اختیاری در تکان دادن دست خود ندارند و گرفتن ناخن های آنها به طور مککر کار دشواری است دستکش مانع میشود که نوزاد از به سرو صورت خود چنگ بزند و خود را زخمی کند. ولی بهر حال استفاده از دستکش برای نوزادان در فواصل سرد بسیار ضروری است.

دست ، پا و صورت نوزاد به طور مستقیم با سرما رخورد دارد و این سرما باعث میشود نوزاد گرمای بدن خود را ازدست بدهد استفاده از یک دستکشی با الیاف طبیعی و بدون رنگ لباس و یا هر گونه مواد شیمیایی باید باشد. نوزادان عادت به این دارند که مام دستشان را در دهانشان فرو ببرند پس جنس و الیاف و پرز دسکش های نوزادی و کودکانه مهم است.

ترجیحا برای نوزادان در کنار اکسسوری نوزاد، کلاه و دستکشی تهیه کنید که علاوه بر طبیعی بودن الیاف فاقد پرز و پرز دهی باشند.

خرید دستکش کودکان

برای خرید دستکش برای کودکان به دنبال جنس های گران قیمت نباشید. انگشتان به شدت در حال رشد است و به سرعت دستکش برای دستشان کوچک خواهد شد. معمولا کودکان بیشتر از نوزادان بیرون میروند و از یک سنی به بعد در برف و باران به دنبال بازیگوشی هستند. سعی کنید دستکشی تهیه کنید که از خیس شدن دست آنها جلوگیری کند.

دستکش های چرمی و یا دستکش هایی با جنس به اصطلاح شمعی  که آب به داخل آنها نفوذ نمیکند گزینه های مناسبی خواهند بود.

02

ویژگی های کلاه و روسری کودکانه

رنگ پارچه ها در  خرید لباس کودک نقش مهمی در جذب و یا دفع گرما دارند. در تابستان از کلاه هایی با رنگ های روشن تر و جنس هایی مانند کتان و نخ که لبه دار باشند میتوانید استفاده کنید. رنگهای روشن معمولا نور را بازتاب میدهند.

در فصل های سرد کلاه هایی از جنس پشمی و کاموایی میتوانند گزینه های خوبی باشند که البته بهتر است رنگ آنها گرم و کمی تیره باشد.

در فصل های سرد سال گزینه ی روسری و یا شال برای دختر بچه ها گزینه ی بهتری است زیرا علاوه بر سر ، گردن آنها را هم به طور کلی پوشش میدهد و احتیاجی به شال گردن جداگانه وجود ندارد. روسری ها در جنس های بسیار متنوعی تولید میشوند از حریر  و نخی و ... برای تابستان گرفته تا جنس های ضخیم تره پشمی برای زمستان.

یادمان باشد که کلاه  و یا روسری کودکمان را به طور مرتب بشوییم که چربی ها و باکتری های ناشی از تعریقی ک در داخل آن جمع میشود از بین بروند.

سعی کنید کلاه و دستکش کودکانتان را متناسب با فصل و شرایط آب و هوایی انتخاب کنید.

بد نیست گاهی در تابستان کودک بدون کلاه به بیرون برود و کمی هم آفتاب به سرش بخورد که برای جذب ویتامین دی مفید است ولی فقط کمی.

اگر از آن خانواده های پر مشغله هستید که مدام بیرون از خانه هستند و فرزند شما مداوم و هرروز باید کلاه به سر بزارد بهتر است شرایط را طوری فراهم کنید که گاهی نیاز به سر گذاشتن کلاه نداشته باشد تا سرش کمی هم هوا بخورد.

تگ های مرتبط

ارسال نظر