موضوعی که منجر شد قدوس تعویض شود دیر اضافه شدن او به عنوان یک هافبک هجومی به خط حمله و در واقع کمک نکردن او به سردار آزمون بود.

سایت شماره یک:

به گزارش ورزش سه ، در حالی که کادر فنی تیم ملی ایران و در راس آن اسکوچیچ به جهت عدم دعوت طارمی به تیم ملی تحت فشار شدید افکار عمومی و رسانه ها جهت برد لبنان بود، تیم ملی ایران توانست با وجود دریافت یک گل بد و ناشی از اشتباه دروازه‌بان و خط دفاعی، در نهایت تیم ملی لبنان را شکست دهد.

نکات فنی این بازی

۱- آزمون در نوک خط حمله کاملا تنها بود و وینگرها به موقع به محوطه جریمه اضافه نمی‌شدند.

او در بسیاری از صحنه ها هنگام سانتر از جناحین دور از دروازه حریف بود که قطعا اگر مهدی طارمی و یا مهاجم سایه‌یِ دیگری حضور داشت سردار مجبور نبود در اکثر صحنه ها دور از محوطه جریمه حریف در پی دریافت پاس از هافبک ها باشد.

۲-مشکل بزرگ سامان قدوس کند بودن حرکات او و اینکه در زمان دریافت توپ با یک مکث حرکت بعدی خود را انجام می‌دهد و این موضوعات روند حملات ایران را با توجه به اینکه قدوس در سیستم ۱-۳-۲-۴ نقش هافبک پشت مهاجم و در واقع رابط بین دو هافبک‌ دفاعی(عزت‌اللهی) و هافبک باکس(نوراللهی) و خط حمله را ایفا می‌کرد این امر نمود بیشتری هم در انتقال از فاز دفاع به حمله پیدا کرده بود.

موضوع دیگری که منجر شد قدوس تعویض شود دیر اضافه شدن او به عنوان یک هافبک هجومی به خط حمله و در واقع کمک نکردن او به سردار آزمون بود.

4- لبنان در این بازی آنطور که از نوع بازی این تیم مشخص بود کاملا راضی به یک تساوی در مقابل تیم ایران به عنوان تیم اول گروه بود.

این تیم بویژه بعد از گل اول در لاک دفاعی فرو رفته بود و تمرکز لبنان بستن فضاهای عمق خط دفاعی و نیم فضاهای بین مدافعین میانی و کناری بود و با توجه به اینکه آزمون کاملا در بین مدافعان پرتعداد لبنان تنها بود، ایران تنها می توانست از فضای موجود در کناره ها استفاده و توپ را به صورت سانتر و کات بک به محوطه جریمه بفرست که در این حالت هم چون آزمون معمولا دور از محوطه جریمه بود و وینگرها نیز دیر از کناره ها به محوطه جریمه می رسیدند، بسیاری از سانترها کارگشا نشد.

۵-  نقطه عطف تیم ملی ایران تغییر سیستم از ۱-۳-۲-۴ به ۲-۴-۴ بعد از به میدان آمدن انصاری‌فرد و دو مهاجم شدن بود که این امر در گل اول تاثیر خود را نشان داد و تمرکز خط دفاعی لبنان از روی آزمون برداشته شد و دیگر اینکه هافبک های ایران در عمق دفاع لبنان دو گزینه برای ارسال پاس داشتند که در نهایت گل اول ایران نیز به واسطه همین تغییر و ارسال پاس امیری به آزمونی که هیچ یک از مدافعان لبنان او را یارگیری نکرده بودند و مشغول و درگیر انصاری‌فرد بودند، به ثمر رسید‌.

در گل دوم نیز گذشته از حرکت ترکیبی خوب بازیکنان ایران و ارسال خوب امیری، باز هم دو مهاجم شدن تیم ملی و آزاد بودن سردار آزمون و به اضافه اینکه آزمون در معدود صحنه هایی که در هنگام ارسال توپ از جناحین به موقع نزدیک دروازه لبنان بود منجر به ضربه سر آزمون و در نهایت گل دوم ایران توسط احمد نوراللهی شد.

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر