سایت شماره یک:

کسب اطلاعات در مورد پروژه های منطقه 22 برای بسیاری از ساکنین تهران و حتی کرج جذاب است، چرا که منطقه 22 تهران با پیشرفت چشمگیری که چند سال اخیر در ساخت و ساز شهرک های مسکونی و مجتمع های تجاری تفریحی داشته است، خود را از بقیه مناطق تهران جدا کرده و به نظر می رسد که به زودی به بزرگترین قطب گردشگری تهران و ایران نیز تبدیل شود. در ادامه قصد داریم تا به معرفی مهمترین پروژه های منطقه 22 بپردازیم و شما را با این پروژه ها به لحاظ امکانات، موقعیت جغرافیایی، دسترسی ها و میزان پیشرفت و تکمیل آنها آشنا سازیم.

منطقه 22 تهران (چیتگر) کجاست؟

منطقه 22 تهران که به منطقه چیتگر نیز معروف است یکی از بزرگترین مناطق تهران به لحاظ وسعت به شمار می رود. این منطقه در سال 1379 و با هدف برطرف نمودن کمبودهای خدماتی در محدوده غرب تهران و همچنین انتقال جمعیت ساکن در بافت های فرسوده تهران به نقاط دیگر، به مناطق شهرداری تهران اضافه شد.

بخش اعظمی از منطقه 22 تهران را فضای سبز و مناطق جنگلی تشکیل داده است. این منطقه دارای امکانات تفریحی و رفاهی متعددی است که باعث شده است ازآن به عنوان قطب گردشگری تهران نام برده شود. در چند سال اخیر برج ها و شهرک های لوکس و ساختمان های مسکونی و تجاری بسیاری در این منطقه ساخته شده یا در دست ساخت می باشد. لازم به ذکر است پروژه های پیش فروش چیتگر نظر سرمایه گذاران بسیاری را برای خرید ملک و سرمایه گذاری در این منطقه به خود جلب کرده است.

عکس منطقه 22 تهران

معرفی پروژه های منطقه 22 تهران

در ادامه به معرفی مهمترین پروژه های منطقه 22 تهران خواهیم پرداخت:

پروژه هزار و یک شهر

پروژه هزار و یک شهر یکی از مهمترین پروژه های منطقه 22 می باشد که تکمیل و افتتاح آن می تواند نه تنها تهران، بلکه ایران را از داشتن یک مجموعه تفریحی بی نظیر بی نیاز کند. پروژه هزار و یک شهر در مساحتی بالغ بر 139 هکتار معادل با یک میلیون و 390 هزار مترمربع در منطقه 22 تهران در دست ساخت بوده و تا اواخر سال 1400 قسمت اعظم آن تکمیل می شود.

پروژه هزار و یک شهر تهران  که  بزرگترین شهربازی ایران نیز به حساب می آید، دارای یک تم پارک شامل 45 راید و 28 جاذبه در 7 دیار می باشد. بخش های مختلف تم پارک شهر قصه براساس تاریخ، فرهنگ و تمدن ایران زمین در زمینه های گوناگون هنری نظیر معماری، نمایش، موسیقی، فیلم، هنرهای تجسمی، شعر و ادبیات، آداب و رسوم، بازی ها، جشن ها و غذاها طراحی شده اند. این مجموعه تفریحی دارای امکانات دیگری نظیر مجموعه سوارکاری، انواع رستوران و کافی شاپ، هتل و سینما نیز می باشد.

پروژه ایران مال

ایران مال یا بازار بزرگ ایران که به عنوان بزرگترین مرکز خرید دنیا شناخته شده است، در منطقه  22 تهران در انتهای بزرگراه شهید خرازی به سمت گرمدره واقع شده است. ایران مال دارای 700 واحد تجاری می باشد که شامل فروشگاه های مختلفی نظیر لوازم آرایشی و بهداشتی، البسه، کیف و کفش، ساعت، جواهرات و زیورآلات، لوازم خانگی، مبلمان و محصولات فرهنگی می شود.

مجموعه ایران مال علاوه بر واحدهای تجاری و فروشگاهی، دارای امکاناتی نظیر باغ کتاب، پیست یخ، ایوان بلور، تالار پذیرایی، گالری و نمایشگاه خودرو، مجموعه سینمایی، آمفی تئاتر، هتل های 5 ستاره، دریاچه و آبنمای موزیکال و پارکینگ طبقاتی نیز می باشد.

عکس بازار بزرگ ایران مال

پروژه پدافند هوایی ارتش

پروژه پدافند هوایی ارتش از جمله برج های مسکونی منطقه 22 تهران است که به صورت مشارکتی توسط شرکت آرین سازه رابین و تعاونی مسکن پدافند هوایی ارتش در حال ساخت است.

شرکت آرین سازه از جمله شرکت های فنی مهندسی موفق و معروفی است که سال های متمادی جزء پیشگامان صنعت ساخت و ساز بوده و پروژه های موفق کم نظیری را در زمینه مسکونی، اداری، تجاری و... در کارنامه خود به ثبت رسانده است وعلاوه بر آن پروژه های عظیم بسیاری را نیز در دست ساخت دارد.

این شرکت با مدیریت دکتر مسعود عبدی و با بیش از 16 سال سابقه درخشان در حوزه ساختمان سازی گام مهمی در راستای سرمایه گذاری امن و پرسود و نیز خانه دار شدن عده کثیری  از مردم برداشته است.پروژه های عظیم و بزرگ پدافند ارتش،ستین، آبشار، کانتراست مال و... جزء  پروژه های موفق آرین سازه محسوب میشوند که برخی از آنها به اتمام رسیده و تحویل داده شده و برخی نیز در مرحله ساخت و اجرا قرار دارد مانند پروژه پدافند ارتش که در ادامه به بررسی جزئیات آن می پردازیم.

برج های پدافند ارتش با قرارگیری در پهنه C شهرک چیتگر دسترسی مناسبی به اتوبان های همت، خرازی، حکیم و شهیدهمدانی دارد و از لحاظ نزدیکی به مراکز مهم اطراف مثل مجموعه هزارویک شهر، بازار بزرگ ایران مال، باغ گیاه شناسی،بام لند و... موقعیت مکانی مطلوبی دارد.

مساحت کل زمین پروژه 225000 مترمربع بوده و دارای 2 بلوک  C و H است که بلوک C، 30 طبقه 8 واحدی و بلوک H، 40 طبقه 8 واحدی را شامل می شود.متراژ واحد های آن نیز 60، 120، 180 و240 متری است که به صورت سهامی (هر سهم 65 متر مسکونی،1 متر تجاری) به خریداران پیش فروش شده است.

ازجمله امکانات و مزایای این پروژه می توان به سالن ورزشی، سرمایش و گرمایش مرکزی، لابی من 24 ساعته،خروجی اظطراری و... اشاره نمود.

پروژه ستین

پروژه ستین چیتگر ازجمله برج های مسکونی منطقه 22 تهران است که در مرحله پذیره نویسی قرار داشته و به زودی گودبرداری آن در زمینی به مساحت 19000 متر مربع آغاز می شود.این پروژه توسط شرکت آرین سازه در منطقه چیتگر،بلوار اردستانی-نبش چهارراه دانش در حال ساخت است و 12 بلوک 12 طبقه را شامل می شود و در مجموع 1100 واحد دارد که از مزایا و امکانات متنوعی چون 3لاین آسانسور، چشم انداز باغ ملی گیاه شناسی، سالن ایروبیک و بدنسازی، هایپرمارکت، مهدکودک، سالن اجتماعات و... برخوردار است.

از نکات قابل توجه در پروژه ستین آرین سازه دسترسی آسان و راحت به بزرگراه های اطراف مثل اتوبان شهید خرازی، حکیم و اتوبان تهران کرج، نزدیکی به خطوط مترو چیتگر، وردآورد و خطوط تاکسیرانی و اتوبوسرانی می باشد که رفت و آمد را برای مردم و ساکنین آسان نموده.

از طرفی سهولت دسترسی به مراکز رفاهی، تفریحی، گردشگری و... چون بازار ایران مال، دریاچه چیتگر، بام لند و... این پروژه را به گزینه ای مناسب برای سرمایه گذاری تبدیل کرده است

عکس پروژه ستین

پروژه برج های پارلمان

پروژه برج های پارلمان یکی از مدرن ترین پروژه های منطقه 22 تهران است که در نزدیکی دریاچه چیتگر و مجموعه ایران مال در حال ساخت است. این پروژه در 3 بلوک در دست احداث است که هر بلوک آن در بردارنده دو برج 15 و 16 طبقه می باشد.

برج های پارلمان را می توان لاکچری ترین برج های مسکونی شخصی ساز منطقه 22 نامید، چرا که از امکانات بی نظیری مانند استخر رو باز، روف گاردن،هلی پد، باربیکیو، اتاق سرایداری، سونای خشک و بخار، فضای سبز، درب ضد سرقت، عایق حرارتی و صوتی، سیستم گرمایشی و سرمایشی مرکزی، سیستم اطفای حریق و سالن اجتماعات برخوردار است.

پروژه لکسون

پروژه لکسون به دلیل ویژگی هایی که دارد به عنوان یک پروژه خاص در منطقه 22 تهران شناخته می شود. برج مجلل لکسون که یکی از لاکچری ترین برج های غرب تهران به شمار می رود، دارای 30 طبقه می باشد که در این 30 طبقه، 260 واحد اداری و 90 واحد تجاری است.

برج لکسون چشم اندازی بی نظیر به دریاچه و پارک جنگلی چیتگر دارد و دارای امکاناتی نظیر سالن آمفی تئاتر، تالار پذیرایی، زمین بازی کودکان، مهد کودک و کتابخانه نیز می باشد.

پروژه مروارید شهر

مروارید شهر نام پروژه ای است که در 3 ناحیه مختلف منطقه 22 در حال تکمیل است. این پروژه از 59 برج تشکیل شده که این برج ها از 21 تا 36 طبقه را در خود جای داده اند. در حال حاضر تعدادی از این برج ها تکمیل، بخشی از آنها در دست ساخت و برخی نیز در مرحله گودبرداری قرار دارد.

مهمترین امکانات پروژه مروارید شهر، دارا بودن مجموعه های ورزشی، پاساژها و مراکز خرید، فضای سبز و زمین بازی کودکان است که این پروژه را از سایر پروژه ها متمایزکرده است.

پروژه نارنجستان

پروژه نارنجستان به عنوان یک پروژه بزرگ مسکونی در منطقه 22 تهران، توانسته نظر بسیاری از خریداران و سرمایه گذاران را به خود جلب کند. پروژه نارنجستان در 4 فاز در دست تکمیل می باشد که  فاز 1 آن شامل یک برج 10 طبقه 84 واحدی، فاز 2 آن شامل 2 برج 14 طبقه 66 واحدی، فاز 3 این پروژه شامل 2 برج 14 طبقه و در نهایت فاز 4 این پروژه شامل 2 برج به هم پیوسته 16 طبقه ای می باشد که هر برج آن دارای 144 واحد است.

این برج های مسکونی در تمامی فازهای پروژه نارنجستان دارای امکاناتی نظیر سالن ها و زمین های بازی چند منظوره برای بازی کودکان، سیستم های سرمایشی و گرمایشی مجزا برای هر واحد، سیستم آنتن مرکزی و سیستم  اطفای حریق می باشد.

پروژه شهرک شهید خرازی

پروژه شهید خرازی بزرگترین پروژه مسکونی منطقه 22 تهران محسوب می شود که دارای 8032 واحد مسکونی است که این واحدها در 44 برج 32 طبقه ای جای گرفته اند. شهرک شهید خرازی شاید یکی از مهمترین پروژه های مسکونی شهر تهران باشد که زیر نظر چندین تعاونی سپاه در حال تکمیل است.

این شهرک دارای امکاناتی مانند سالن های ورزشی، آنتن و سیستم سرمایش گرمایش مرکزی، شوتینگ دفع زباله، سیستم درب ضد سرقت و سیستم اطفاء حریق می باشد.

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر