تصمیم داور مسابقه پیکان و ذوب‌آهن موجب شد تا یک پنالتی برگردانده شود.

سایت شماره یک:

به گزارش "ورزش سه"، تیم‌های پیکان و ذوب‌آهن در حالی از ساعت ۱۶ امروز مسابقه معوقه هفته سوم لیگ برتر را در ورزشگاه انقلاب کرج مقابل هم برگزار کردند که مثل سال گذشته تقابل این دو تیم یک اتفاق جنجالی به همراه داشت.

درست ۱۱ ماه قبل در بازی ذوب‌آهن و پیکان که در ورزشگاه فولادشهر اصفهان برگزار شد و با تساوی یک بر یک در جریان بود، بیژن مهدوی داور آن بازی در دقیقه ۸۱ یک پنالتی به سود پیکان گرفت که پس از مشورت با داور چهارم تصمیم خود را تغییر داد تا دروازه ذوب‌آهن باز نشود، اما امروز این اتفاق در تقابل این دو تیم به‌صورت برعکس رخ داد.

 امروز هم در تقابل پیکان و ذوب‌آهن چنین اتفاقی افتاد ولی این بار داور به سود تیم اصفهانی پنالتی گرفت و بازی که با نتیجه یک بر صفر در جریان بود، در آستانه تساوی قرار داشت ولی تیم داوری نظر خود را تغییر داد.

محسن سلطانی، کمک داور دوم مسابقه در دقیقه ۸۳ خطای علیرضا کوشکی، زننده گل پیکان را روی مهاجم ذوب‌آهن اعلام کرد که محمدرضا اکبریان، داور وسط هم با مکث در سوت خود دمید، اما لحظاتی بعد از تصمیم خود صرف نظر کرد.

در حالی که آرمان قاسمی، مدافع ذوب‌آهن در حال کاشتن توپ برای زدن ضربه پنالتی و باز کردن دروازه تیم سابق خود بود، اکبریان داور مسابقه به کنار خط عرضی زمین رفت و پس از مشورتی که با سلطانی، کمک دوم خود داشت اعلام کرد که این پنالتی نباید زده شود و بازی را مجددا به جریان انداخت.

در زمان اعلام پنالتی به سود پیکان نادر محمدی و غلامرضا ثابت‌ایمانی، دو بازیکن این تیم با کارت زرد جریمه شدند ولی پس از اینکه داور تصمیم خود را عوض کرد، این بار ذوبی‌ها بودند که به تیم داوری معترض شدند.

مهدی تارتار، سرمربی ذوب‌آهن که سال گذشته روی نیمکت پیکان نشسته و چنین شرایطی را تجربه کرده و البته اعتراضی در آن مقطع به تغییر در تصمیم داوری نداشت، امروز هم پس از صحبت دو دقیقه‌ای با اکبریان، داور بازی در کنار خط، مجددا به محوطه خود برگشت و مشغول هدایت تیمش شد.

هنوز مشخص نیست بین اکبریان، داور وسط و سلطانی، کمک دوم او چه گذشت که آنها در مشورت با یکدیگر تصمیم به لغو پنالتی اعلام شده به سود ذوب‌آهن گرفتند ولی آنچه مشخص بود، این است که آنها بدون VAR و بازبینی ویدئویی یا موبایلی صحنه، از تصمیم‌شان صرف نظر کردند.

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر