تیم های اروپایی که راهی پلی آف شده اند، تشکیل دهنده جمعی مخوف هستند که بیرون آمدنِ موفقیت آمیز از آن کم از فتح یک تورنمنت بزرگ ندارد.

سایت شماره یک:

به گزارش "ورزش سه"، با برگزاری بازی های امشب (سه شنبه)، پرونده مسابقات گروهی مقدماتی جام جهانی 2022 در قاره اروپا بسته خواهد شد. دور نهایی مقدماتی جام جهانی در اروپا در 10 گروه برگزار شد که تیم ‌های صدرنشین هر گروه مستقیما به جام جهانی صعود می ‌کنند و تیم‌ های دوم هر گروه هم راهی پلی آف خواهند شد تا برای صعود، شانس خود را دوباره امتحان کنند.

یکشنبه شب، شاهد شروع یک داستان هیجان انگیز بودیم؛ داستانی که به اندازه معرفی تیم های صعود کننده از گروه های ده گانه جذابیت داشت. در این شب، تیم ملی پرتغال با نتیجه دو بر یک مغلوب صربستان شد تا با قرار گرفتن در رتبه دوم، شانس صعود مستقیم را از دست داده و راهی پلی آف شود. در این شب، تیم های سوئد، اسکاتلند، روسیه و اتریش هم به جمع پلی آفی ها اضافه شدند؛ مسابقاتی که امشب یک عضو مخوف دیگر هم به آن اضافه شد!

 

شب دوم هفته پایانی مسابقات دور گروهی در حالی برگزار شد که احتمال عدم صعود مستقیم انگلیس و ایتالیا به عنوان فینالیست های یورو 2021 وجود داشت. سه شیرها در گروه I با 10 گل سن مارینو را درهم کوبیدند تا در شب شکست 2-1 لهستان مقابل مجارستان، به عنوان تیم اول گروه راهی جام جهانی شوند. به این ترتیب لهستان با لواندوفسکی راهی پلی آف شد تا به جمع بزرگان این مرحله اضافه شود. البته لهستان تنها عضو مخوف اضافه شده به پلی آف در شب دوم هفته پایانی نبود و ایتالیا به عنوان قهرمان یورو، امشب با توقف مقابل ایرلند شمالی، صدر جدول گروه C را تقدیم سوئیس کرده و خود راهی پلی آف شد!

به این ترتیب تا این لحظه ترکیب وحشتناکی را در پلی آف جام جهانی 2022 در قاره اروپا شاهد هستیم؛ جایی که علاوه بر قهرمان جام ملت های اروپا 2021، پرتغال به عنوان قهرمان جام ملت های اروپا 2016 هم حضور دارد. این تیم با حضور کریستیانو رونالدو نتوانست به صورت مستقیم به جام جهانی صعود کند و اینک باید در پلی آف شانس خود را امتحان کند. البته این مرحله قطعا سخت تر از دور گروهی خواهد بود چرا که تیم های بزرگ همین طور در حال اضافه شدن به آن هستند. سوئد، اسکاتلند، روسیه و اتریش به همراه ۲ تیم برتر لیگ ملت‌های اروپا و البته یکی از سه تیم هلند، ترکیه و نروژ از گروه G و ولز از گروه E دیگر تیم های پلی آف خواهند بود؛ جایی که تنها 3 سهمیه در خود جای داده و از بین این همه تیم مدعی و پرستاره قطعا 9 تیم در پایان، طعم حسرت حضور در قطر را خواهند چشید.

این در حالی است که تا کنون تکلیف حضور 11 تیم در جام جهانی 2022 مشخص شده که از بین این تیم ها 9 تیم اروپایی هستند و فردا یک تیم دیگر به جمع آنها اضافه خواهد شد (از گروه G که هنوز تکلیف تیم اول آن مشخص نیست). آلمان، دانمارک، بلژیک، فرانسه، کرواسی، اسپانیا، صربستان، انگلستان و سوئیس تیم های اروپایی هستند که به همراه قطر (میزبان) و برزیل تا این لحظه جواز حضور در جام جهانی را کسب کرده اند.

بدون ورود به فاز مقایسه تیم های صعود کننده با تیم های حاضر در پلی آف اروپا، می خواهیم از جام جهانی کوچکی در اروپا صحبت کنیم که ناخواسته ایجاد شده تا راهی برای صعود 3 تیم از بین 12 تیم سرشناس اروپایی به جام جهانی اصلی باشد. پرتغال با کریستیانو رونالدو یک یورو فتح کرده و در سال های پایانی فوتبال این فوق ستاره دوست ندارد که بیننده جام جهانی از پای تلویزیون باشد. رونالدو که در یونایتد، فشار زیادی را روی دوش خود احساس می کند، در شرایط کنونی باید بار صعود سخت از پلی اف به جام جهانی را هم به دوش بکشد.

علاوه بر پرتغال شاهد حضور تیم ملی ایتالیا در پلی آف خواهیم بود؛ تیمی که با ستاره های نوظهور خود همین چند ماه پیش یورو را مقتدرانه فتح کرد؛ شاگردان مانچینی ناباورانه از صعود مستقیم بازماندند و اینک هیچ راهی جز صعود از پلی آف ندارند اگر می خواهند به نسل سوخته، تغییر نام ندهند. لهستان و لواندوفسکی از دیگر تیم های مخوف پلی آف هستند که در کنار سوئد و اتریش که تیم های جذابی در یورو بودند، حریفان آسانی برای بزرگان این مرحله به شمار نمی روند؛ به این تیم ها باید گزینه های احتمالی امشب را هم اضافه کنیم؛ یکی از تیم های نروژ (با هالند)، ترکیه (تیم خطرناک در چنین مراحلی) و هلند (با ستاره هایی که در اوج هستند) در پایان بازی های شب پایانی به جمع پلی آفی های مخوف اروپا اضافه خواهد شد.

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر