تیم ملی امشب در استادیوم القومیسه شهر اردن و از ساعت 19:30 به مصاف سوریه می رود و با پیروزی در این دیدار شانس خود را برای صعود به جام جهانی بیشتر خواهد کرد.

سایت شماره یک:

به گزارش "ورزش سه"، ایران در بازی با لبنان و با توجه به غیبت مهدی طارمی در اردوی تیم ملی با یک مهاجم در راس و با سیستم 1-3-2-4 بازی کرد که این موجب بازگشت سامان قدوس به ترکیب تیم ملی و بازی در پست شماره 10 شد. این ترکیب هر چند خیلی دیر اما در نهایت موجب پیروزی دو بر یک تیم ملی در یک بازی خاطره انگیز شد و هم اکنون ایران با 13 امتیاز در صدر جدول گروه  A قرار دارد. البته حساسیت بازی هم موجب بازی تیم ملی با یک مهاجم در راس شد. لبنان اگر در بازی با ایران برنده می شد شمار امتیازاتش به عدد 8 و به 3 امتیازی تیم ملی می رسید. 

ترکیب احتمالی تیم ملی در بازی امشب با سوریه بستگی به این دارد که اسکوچیچ بخواهد با شیوه لبنان تیمش را ارنج کند و یا به پیش از این بازی برگردد و تیم ملی را با دو مهاجم روانه میدان کند. به نظر می رسد بازی تیم ملی با دو مهاجم محتمل تر است به این خاطر که ایران اکنون در وضعیت مناسب تری پیش از بازی با لبنان دارد و از سویی سوریه با دو امتیاز تیم قعر جدول گروه بشمار می رود و از نظر انگیزشی اصلا وضعیت خوبی ندارد. هم چنین سوری ها در این بازی قادر به استفاده از چند بازیکن شاخص خود از جمله عمر خربین نیستند. 

علیرضا بیرانوند با وجود اشتباهی که در بازی با لبنان داشت در این بازی هم مرد شماره یک تیم ملی خواهد بود. هر کس دیگر هم جای اسکوچیچ بود با یک اشتباه اعتماد خود را نسبت به مرد شماره یک از دست نمی داد. محمد حسین کنعانی زادگان و شجاع خلیل زاده در قلب خط دفاعی تیم ملی به هماهنگی خوبی رسیده اند و صادق محرمی هم جای خود را در دفاع راست تیم ملی به خوبی پیدا کرده است. اگر اسکوچیچ تصمیم بگیرد از وحید امیری در پست هافبک چپ استفاده کند در این بازی میلاد محمدی – امید نورافکن و احسان حاج صفی گزینه های بازی در پست دفاع چپ هستند. 

 

در غیر اینصورت وحید امیری گزینه اول اسکوچیچ برای بازی در این پست به شمار می رود. در صورت نیاز به حضور وحید امیری در حمله در جریان بازی اسکوچیچ او را یک پله جلوتر خواهد برد. البته وحید امیری در صورت بازی در پست دفاع چپ هم این اجازه را پیدا می کند نفوذ کند. چرا که در بیشتر مواقع صادق محرمی در دفاع می ماند. 

سعید عزت الهی و احمد نورالهی دو بازیکن تیم ملی در جلوی خط دفاعی خواهند بود. سعید عزت الهی در بازی های اخیر با نمایشی که در جلوی خط دفاعی داشت به خوبی خود را به اسکوچیچ تحمیل کرده است. علی قلی زاده در پست هافبک چپ. علیرضا جهانبخش برای این بازی محروم است. در این پست تیم ملی چند بازیکن خوب روی نیمکت دارد. مهدی قایدی – مهدی ترابی – احسان حاج صفی. اسکوچیچ تنها باید انتخاب کند و این تنها دغدغه او برای پر کردن جای خالی علیرضا جهانبخش است. 

و سردار آزمون در نوک خط حمله تیم ملی بهمراه کریم انصاری فرد. اما اگر تیم ملی تصمیم بگیرد با یک مهاجم بازی کند سردار آزمون به تنهایی در خط حمله بازی خواهد کرد و یک بار دیگر شاهد بازی سامان قدوس در پست 10 خواهیم بود و بقیه نفرات همانی خواهند بود که در سیستم 2-4-4 بدان اشاره کردیم. 

در این ترکیب احتمال بازی همزمان وحید امیری و احسان حاج صفی زیاد است. یکی در پست دفاع چپ و یکی در پست وینگر چپ. می توان در مورد این ترکیب پیش بینی های دیگری هم داشت. در سیستم 4-2-3-1 امید نورافکن در پست دفاع چپ و وحید امیری در پست وینگر چپ.

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر