تیم ملی هلند با غلبه بر نروژ مستقیما راهی جام جهانی شد و ترکیه نیز با شکست مونته نگرو به پلی آف راه یافت.

سایت شماره یک:

به گزارش "ورزش سه"، اتفاقات در شب پایانی گروه هفتم مقدماتی جام جهانی مطابق انتظار رقم خورد. تیم ملی هلند با دو گل از سد نروژ گذشت و ترکیه نیز موفق به غلبه بر مونته نگرو شد تا این دو تیم رتبه اول و دوم گروه را به خود اختصاص دهند.

هلند بازی را بهتر آغاز کرد و در همان دقایق ابتدایی و روی ارسال برگوین می توانست به گل اول دست یابد، اما ضربه سر ممفیس دیپای در اختیار نیلند قرار گرفت. در دقیقه 26 دانجوما با حرکت به سمت داخل و ضربه زمینی دروازه تیم ملی نروژ را تهدید کرد، اما ضربه او دقیق نبود و با اختلاف کمی از کنار دروازه حریف به بیرون رفت.

در دقیقه 40 ممفیس دیپای پشت محوطه جریمه نروژ صاحب موقعیت شده و می توانست گل اول تیم ملی هلند را به ثمر برساند، اما ضربه والی او را نیلند به خوبی مهار کرد و در نهایت نیمه نخست کم افت و خیز با تساوی بدون گل به اتمام رسید.

در دقایق ابتدایی نیمه دوم اتفاق خاصی رخ نداد و در دقیقه 66 و روی پاس به بیرون دنزل دوفرایس بود که هلند موقعیت خوبی برای گلزنی داشت، اما ضربه دانجوما راهی به دروازه نیافت. دقایقی بعد ممفیس دیپای در سمت چپ محوطه جریمه فنلاند صاحب موقعیت گلزنی شد، اما ضربه او با اختلاف کمی از کنار دروازه حریف به بیرون رفت.

اما در دقیقه 84 تیم ملی هلند بالاخره به گل رسید. پاس زمینی گروئنولد در سمت راست محوطه جریمه به استیون برخواین رسید و او با ضربه ای محکم به طاق دروازه موفق به زدن گل اول شد. اما در دقایق پایانی برخواین در مقابل دروازه خالی بهترین فرصت را برای گلزنی ممفیس دیپای فراهم کرده تا او گل دوم را زده و کار حریف را تمام کند.

تیم ملی ترکیه علیرغم دریافت گل اول موفق شد 1-2 مونته نگرو را مغلوب کرده و سهمیه حضور در مرحله پلی آف را کسب کند. مونته نگرو بازی را بهتر آغاز کرد و خیلی زود به گل اول دست یافت. روی پاس استفان ساویچ، فاتوس بسیرای در مرکز محوطه صاحب موقعیت شده و با ضربه ای دقیق دروازه ترکیه را باز کرد.

اما ترکیه سراپا حمله شد و در دقیقه 22 به گل تساوی دست یافت. روی ارسال عومور، محمد آکتوراوغلو در مرکز محوطه جریمه مونته نگرو فرصت خوبی پیدا کرده و موفق شد گل تساوی بخش تیمش را به ثمر برساند. در دقایق پایانی نیمه اول ضربه اوسماییچ با اختلاف کمی از کنار دروازه مونته نگرو به بیرون رفت و این نیمه با تساوی 1-1 به اتمام رسید.

ترکیه در نیمه دوم نمایشی هجومی داشته و در دقیقه 60 به گل دوم رسید. روی پاس هاکان چالهان اوغلو، این کوکچو بود که با ضربه ای دقیق از گوشه سمت چپ موفق به باز کردن دروازه شد تا ترکیه بر تکیه بر این پیروزی راهی دور پلی آف شود.

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر