آمار فاجعه بار تیم‌ملی عراق، اندک حامیان سرمربی را نیز به ستوه آورده است.

سایت شماره یک:

به گزارش ورزش سه ، شش بازی، چهار تساوی و دو شکست مشابه ۳-۰ مقابل ایران و کره‌جنوبی‌، حاصل کار تیم‌ملی عراق در مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر است.آمار ضعیفی که کمتر فوتبالدوست عراقی از این نسل پر‌ستاره توقع داشت.

بعد از اخراج کاتانچ صرب و سپردن سکان هدایت این تیم به دیک ادوکات باتجربه،کمتر کسی انتظار این عملکرد ضعیف را داشت.اردوهای آماده‌سازی در اسپانیا و ترکیه و بازی های تدارکاتی بارقه‌های امید را در دل فوتبالدوستان عراقی روشن کرد.بارقه‌هایی که آن‌ها را به دومین حضور در جام‌ جهانی امیدوار کرد.

 تساوی مقابل کره‌جنوبی در اولین بازی و آن¬هم در زمین کره، ایده‌آل ترین شروع ممکن برای این تیم بود. شروعی که آن‌ها را برای بازی دوم مقابل ایران مصمم‌تر کرده بود و چیزی جز برد مقابل ایران را نمی‌خواستند.

اما گل زودهنگام جهانبخش، ساختمان نیمه‌‌کاره با نمای زیبای ساخته شده توسط ادووکات در بازی اول را به طور کامل منهدم کرد.به طوری که در چهار بازی بعدی ،سه تساوی و یک شکست برای تلاش نه چندان مقبول شیرهای رافدین ثبت شد.

اما نفر ا‌ول این فاجعه، بدون شک دیک ادووکات هلندی است. مردی که با کوله باری از تجربه، پا به عراق گذاشت و از تمام تلاشش برای رسیدن به جام جهانی سخن می‌گفت. ادووکات، روز گذشته و پس از شکست مقابل کره‌جنوبی، از تلاش تیمش برای رسیدن به پلی‌آف سخن گفت در حالیکه تیمش هیچ نشانی از این تلاش را در خود ندارد.

در این ٦ بازی، ترکیب اصلی شاهد تغییرات متعددی بود و فقط دو‌ بازیکن(فهد طالب دروازه‌بان و بشار رسن) در تمامی بازی‌ها در ترکیب اصلی حضور پیدا کردند.بشاری که از روزهای اوج خود در پرسپولیس بسیار دور است و نقدهای بسیاری نسبت به عملکردش می¬شود. افت ستاره‌ای نظیر بشار که در بدترین فرم فوتبالی خود به سر می‌برد، فوتبالدوستان عراقی را کلافه کرده است و این را از چشم سرمربی می‌بینند که نتوانسته است،بشار را آماده‌ی حضور در این مسابقات کند.

 خط زدن نام‌هایی نظیر صفا هادی و همام‌طارق که در سالیان‌ گذشته همواره جزو نفرات ثابت اردوهای تیم‌ ملی بودند و  دعوت از بازیکنان دو‌رگه و جوانی که در فوتبال اروپا رشد کرده‌اند (مثل امیر العماری و مهند الجعاز) از اقداماتی بود که ادوکات در این مدت انجام داد که تاثیر مثبتی روی عملکرد تیمی نگذاشته است.حضور بازیکنان دورگه از نکاتی بود که همواره کاتانچ، سرمربی سابق، در آن مواخذه می‌شد و از بازیکنان دورگه به ندرت استفاده می‌کرد.

از دیگر بازیکنانی که مورد انتقاد شدید عراقی‌ها قرار گرفته است،علی عدنان کهنه¬کار است.

ترجمه: فوتبال را انگلیسی‌ها اختراع کردند،اسپانیایی ها آن را ماندگار کردند،برزیلی ها آ‌ن را زیبا کردند ‌و علی عدنان آن را تخریب کرد.

این‌ روند نتیجه‌گیری در تاریخ فوتبال عراق بی‌سابقه است و به احتمال زیاد با اخراج پیرمرد هلندی خاتمه خواهد یافت و رویای جام‌جهانی برای مردم عراق به چهارسال دیگر افزایش پیدا خواهد کرد.

 رویایی که با اخراج کاتانچ آغاز شد و با شکست مقابل کره‌جنوبی خیلی کم‌رنگ شد.اتفاقی که شاید عراقی‌ها را از طلا گشتن پشیمان کرده است.

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر