درخشش دروازه بان ها یکی از عوامل اصلی کم گل بودن هفته پنجم لیگ برتر بود.

سایت شماره یک:

به گزارش ورزش سه، هفته پنجم لیگ برتر در حالی به پایان رسید که در 8 مسابقه تنها 10 گل از خط دروازه ها عبور کرد؛ در این هفته کم گل سه بازی 0-0 داشتیم و 8 تیم در گلزنی ناکام بودند. در چنین شرایطی شاید اولین سوژه ضعف خط حمله تیم ها باشد ولی نباید از نقش دروازه بان ها چشم پوشی کرد. در هفته ای که تمام مدعیان متوقف شدند و میانگین گل به ازای هر بازی 1.2 بود، شاهد درخشش چند دروازه بان بودیم که در نقش ستاره در تیم های خود ظاهر شدند.

محمدرضا اخباری (تراکتور)

گلر محبوب تراکتوری ها در هفته چهارم دو گل بد خورد؛ دو گلی که باعث شکست تیمش شد تا در کنار اشتباهات دیگر این دروازه بان در بازی با پیکان، انتقادات زیادی را متوجه او کند. اخباری برای جبران این اشتباهات، در هفته پنجم کار سختی مقابل سپاهان داشت. او اما به خوبی از پس این ماموریت بر آمده و ستاره شماره یک تیمش بود. اخباری از همان ابتدای بازی با سپاهان مطمئن ظاهر شد و در کنار سیوها و خروج های پرتعدادش، 5 بار توانست دروازه تیمش را از خطر باز شدن نجات دهد؛ بی شک اخباری را باید یکی از عوامل اصلی 0-0 شدن بازی تراکتور – سپاهان بدانیم.

احمد گوهری (صنعت نفت)

گل گهر سیرجان در شبی که می توانست با کسب پیروزی مقابل نفت صدرنشین لیگ شود با نتیجه مساوی بدون گل مقابل این تیم متوقف شد؛ در بازی هایی که معمولا شانس گل کمی برای دو تیم به وجود می آید، اتفاقاتی چون اشتباه دروازه بان یا ضربه پنالتی می تواند زمینه ساز گلزنی تیم حریف را فراهم کند؛ در بازی نفت و گل گهر یک ضربه پنالتی برای سیرجانی ها به دست آمد اما گوهری، گلر جوان نفت با تشخیص دقیق خود ضربه پنالتی تبریزی را مهار کرده و سپس در ریباند هم موفق عمل کرد تا در حساس ترین صحنه بازی، دروازه تیمش را نجات دهد. او در ادامه هم عملکرد مطمئنی داشت و تا پایان دروازه اش را بسته نگه داشت.

علیرضا حقیقی (نساجی)

در شبی که استقلال هواداران خود را در کنار خود داشت، خیلی ها شب سختی را برای نساجی متصور بودند؛ این تیم علاوه بر حضور هواداران تیم حریف، از داشتن سرمربی و کاپیتان خود هم محروم بود و این کار را به شدت برای شاگردان الهامی سخت کرده بود. در چنین شرایطی تنها یک دروازه بان مطمئن و باتجربه مثل علیرضا حقیقی نیاز بود تا بتواند با بسته نگه داشتن دروازه نساجی، یک امتیازی ارزشمند را برای تیمش به ارمغان بیاورد. حقیقی در ورزشگاهی که خاطرات شیرینی در آن دارد، چند بار با سیوهای به موقع خود راه توپ را به روی مهاجمان استقلال بست؛ اوج کار او دبل سیوی بود که در نیمه اول انجام داد و استقلال را در جدی ترین حمله خود ناکام گذاشت. این اتفاق در حالی رخ داد که استقلال در هر 4 بازی قبلی خود گلزنی کرده بود.

علیرضا رضایی (استقلال)

در شبی که استقلالی ها با درخشش دروازه بان حریف موفق به گلزنی نشدند، علیرضا رضایی در درون دروازه آبی پوشان شروعی امیدوار کننده داشت. این دروازه بان جوان چند هفته پس از حضور در استقلال تا آستانه جدایی هم پیش رفت چرا که شانس بازی کمی برای خود متصور بود؛ در هفته پنجم اما فرهاد مجیدی به او اعتماد کرده و دروازه اش را به او سپرد. رضایی در بازی امشب به خوبی جواب اعتماد سرمربی را داد و توانست در اولین بازی اش با پیراهن استقلال، کلین شیت کند. او در طول بازی مطمئن کار کرد و با مهار تک به تک مهاجم حریف در نیمه دوم روی ممارست قابل توجهش نشان داد که به این راحتی ها قصد گل خوردن ندارد.

محسن فروزان (گل گهر)

دروازه بان فصل گذشته تیم فولاد که امسال در گل گهر حضور پیدا کرده، خیلی زود توانست به بازیکنی در خط دروازه تبدیل شود که امیر قلعه نویی می خواهد. او به عنوان یکی از باتجربه ترین دروازه بانان حال حاضر فوتبال ایران خیال گل گهری را از بابت دروازه راحت کرده است. فروزان در بازی این هفته تیمش مقابل صنعت نفت، هیچ اشتباهی مرتکب نشد و با چند واکنش خوب و جایگیری های مناسب اجازه گلزنی به مهاجمان تیم میزبان را نداد تا جزو یکی از 8 گلری باشد که در هفته پنجم کلین شیت می کند.

مسعود پورمحمد (نفت مسجدسلیمان)

درروزی که پورحمیدی برای اولین بار در این فصل گل خورد، شاهد درخشش دروازه بان تیم حریف هم بودیم. مسعود پورمحمد، دروازه بان تیم نفت مسجد سلیمان  در بازگشت به دروازه این تیم امیدوار کننده نشان داد و باوجود دو گلی که دریافت کرد، با چند سیو خوب، از بهترین های تیمش بود. گلر نفتی ها فقط بدشانس بود که مقابل آماده ترین تیم حال حاضر لیگ برتر قرار گرفت؛ آلومینیوم در طول 90 دقیقه با حملات بی امان خود، هدفی جز باز کردن دروازه و کسب پیروزی نداشت و با وجود سیوهای نجات بخش این دروازه بان، بالاخره در آخرین دقیقه بازی گل پیروزی بخش خود را به ثمر رساند. پورمحمد روی گل دوم، بعد از مهار زیبای ضربه بازیکن آلومینیوم، فرصتی برای گرفتن ریباند نداشت و مغلوب شریفات شد.

ایمان صادقی (فجرسپاسی)

فجرسپاسی در بازگشت دوباره به لیگ برتر بعد از حدود یک دهه دوری، یک گلر باتجربه در دروازه خود دارد؛ گلری که در بازی هفته چهارم مقابل استقلال نمایشی تحسین برانگیز داشت و شاگردان مجیدی در جریان بازی نه بلکه از روی نقطه پنالتی موفق به باز کردن دروازه او شدند. صادقی که پس از بازی معتقد بودند استقلالی ها فقط از پنالتی می توانستد به او گل بزنند، در بازی این هفته تیمش مقابل پیکان یک بار دیگر شایستگی های خود را نشان داد و این بار توانست کلین شیت کند. در روزی که خیالی فجری ها از بابت دروازه راحت بود، آنها توانستند با یک گل از سد میزبان خود پیکان بگذرند.

در چنین شرایطی و با توجه به عملکرد خوب دروازه بان ها، کار سختی برای مهاجمان در ادامه لیگ برتر پیش بینی می شود و باید دید که حربه آنها برای عبور از این گلرهای سخت جان چه خواهد بود.

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر