پیش از دربی امشب فوتبال ترکیه، اطلاعات مفیدی برایتان آماده کرده ایم.

سایت شماره یک:

به گزارش "ورزش سه"، امروز همه نگاه ها در ترکیه به دربی دو غول در فوتبال این کشور است. گالاتاسارای و فنرباغچه، دو رقیب دیرینه در طول تاریخ، امشب با ویژگی های متمایز مقابل هم صف آرایی خواهند کرد. برای مثال، در شرایطی که مهاجمان گالاتاسارای این روزها برای تیم شان خوب گل می زنند، در فنرباغچه این کار را بیشتر هافبک ها انجام می دهند. در ادامه نگاهی داریم به ویژگی های برجسته دو تیم در آستانه این دربی حساس؛ دربی که نه تنها مثل همیشه حساس است، بلکه با توجه به شرایط دو تیم در جدول، شکست در آن را می توان زمینه ساز ورود به یک بحران دانست.

دو دیو در حالی پای به دربی می گذارند که گالاتاسارای با 21 امتیاز از 12 بازی در مکان هفتم جدول حضور دارد و فنرباغچه با یک امتیاز کمتر، نهم است. فاصله امتیازاتی تیم ها به گونه ای است که پیروزی و شکست در بازی امشب می تواند رتبه تیم ها را خیلی تغییر دهد و همین به حساسیت کار افزوده است.

چه کسانی قرار است گل بزنند؟

بر اساس آمار موجود، میانگین گل زده مهاجمان تیم گالاتاسارای در شرایط بهتری نسبت به مهاجمان فنرباغچه قرار دارد؛ از طرفی، هافبک های فنر در فاز گلزنی کمک زیادی به تیم شان کرده اند. مهاجمان جیمبوم (گالاتاسارای) 11 گل و 5 پاس گل در این فصل به نام خود ثبت کرده اند و مهاجمان قناری‌های زرد روی 13 گل تاثیر گذار بوده اند. این در حالی است که در فنرباغچه، بازیکنان خط میانی 10 گل و 5 پاس گل به ثبت رساندند.

برگ برنده گالا در دربی

یکی از مهمترین چیزهایی که تیم ها در دربی به آن توجه می کنند، گل نخوردن و از حریف عقب نیفتادن است؛ با توجه به حساسیت کار، بازگشت به بازی پس از دریافت گل خیلی سخت تر از بازی های عادی است؛ در این زمینه دو تیم شرایط متفاوتی در طول فصل جاری داشتند. گالا در این فصل 7 بار در بازی های لیگ عقب افتاده که در 3 مورد با گردن خم زمین را ترک کرد اما در 3 مورد با رقم زندن کامبک، پیروز شده و در یک بازی هم به نتیجه تساوی رسیده است. در سمت مقابل، فنرباغچه در 5 بازی که عقب افتاده، با شکست زمین را ترک کرده و هیچ کامبکی در این فصل رقم نزده است. این تیم تنها یک بار موفق به تغییر نتیجه برد به مساوی شده است.

سرمربیانی که تعویض خوب بلدند

امشب شاهد رویارویی دو مربی هستیم که با تعویض های خود، سرنوشت بازی ها را به بهترین شکل تغییر می دهند؛ ویتور پریرا، سرمربی فنرباغچه از تعویض های خود 4 گل و 4 پاس گل به دست آورده و در بین تمامی مربیان سوپر لیگ عملکرد بهتری داشته است. فاتح تریم با 2 گل و 4 پاس گل در رده سوم این ارزیابی قرار دارد. معمولا در دربی ها، ورود بازیکنانی که سرنوشت بازی را تغییر دهند، به تخصص سرمربی نیاز دارد و باید دید پریرا و تریم که در بازی های گذشته در این زمینه موفق بوده اند، امشب چه چیزی برای ارائه در زمان های حساس خواهند داشت.

گالاتاسارای، تیمی سخت گیر در خانه

میزبان بازی امشب تیم گالاتاسارای است و شاگردان فاتح تریم در 5 بازی خانگی اخیر خود 4 برد و 12 امتیاز کسب کرده و تنها یک دیدار را واگذار کرده اند؛ این تیم دومین خط دفاعی برتر در بازی های خانگی است و مقابل میهمانانش، سخت گل می خورد (3 گل). فنرباغچه که در این بازی میهمان است، در 6 بازی قبلی خارج از خانه اش با سه برد 9 امتیاز کسب کرده و متحمل سه شکست هم شده است. 

فنرباغچه، اقتصادی تر در فاز حمله

یک دربی همیشه شرایط خاص خودش را دارد و شاید با یک گل، سرنوشت بازی تعیین شود؛ این به هوشیاری و دقت بالای تیم ها در فاز تهاجمی بستگی دارد؛ جایی که باید بتوانند از حداقل فرصت ها، بیشترین بهره را ببرند؛ فنرباغچه در طول بازی های این فصل در این زمینه بهتر از گالاتاسارای عمل کرده است؛ این تیم از 229 مورد تلاش تهاجمی خود در 17 مورد به گل رسیده و ضریب گلزنی 7.4 را ثبت کرده است. این عدد برای گالا 7.1 است و این تیم 18 مورد از 252 تلاش خود را به گل تبدیل کرده است. با این اعداد می توان پی به این موضوع برد که با وجود موقعیت سازی بیشتر گالا، این فنر بوده که استفاده اقتصادی تری از موقعیت های خود داشته است. قناری ها به طور میانگین در بازیهای خود 49.4 درصد از مالکیت توپ را در اختیار داشتند و این رقم برای جیمبوم 53.7 درصد است. 

آمار دو سرمربی...

فنرباغچه تیمی است که فاتح تریم در دوران مربیگری، بیشترین تقابل را با آن داشته است. مربی باتجربه گالا در 33 تقابل خود با فنر، 12 پیروزی، 12 مساوی و 9 باخت داشته است. ویتور پریرا، سرمربی تیم فنرباغچه در سه تقابل تیمش با گالا هیچ بردی کسب نکرده و حاصل این سه بازی، دو باخت و یک مساوی بوده است.

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر