از فصل جدید 5% دادیم و امیدواریم بتوانیم قبل از بازی با صنعت نفت 15% دیگری هم بدهیم که شوک مالی خوبی را وارد کنیم

سایت شماره یک:

به گزارش "ورزش سه"، مجید صدری که پیشتر به عنوان رئیس هیئت مدیره پای به برنامه فوتبال برتر گذاشته بود، این بار در نقش سرپرست مدیرعاملی باشگاه رودرروی محمدحسین میثاقی نشست تا به سوالات و ابهام‌ها پیرامون باشگاه پرسپولیس پاسخ دهد و البته درباره مسائل مورد مناقشه موضع گیری کند.

صحبتهای کامل او را اینجا می‌خوانید:

* پرونده کالدرون؛ یک بدهی 100 هزار دلاری

صدری درباره ادامه کارش در پرسپولیس گفت: یک نکته‌ای که خوب است به آن اهمیت دهیم این است که برای اولین بار در دولت جدید، دوستان هیئت مدیره بعد از استعفای آقای سمیعی جلسه‌ای گذاشتند و قرار شد که به مدت سه ماه بنده سرپرست باشگاه باشم. آقای سجادی، وزیر محترم ورزش از جنس ورزش است و من فکر می‌کنم ایشان خیلی به نظر هیئت مدیره ما ارزش دادند و قبول کردند طبق نظر هئیت مدیره، بنده سه ماه سرپرست باشم و از آن مدت 15 روز باقی مانده. فکر می‌کنم کاری که من دارم می‌کنم با اختیارات مدیرعامل است و هر اختیاری که مدیرعامل داشته من هم دارم و کار را جلو می‌بریم. فکر می‌کنم این مسئله حاشیه‌ای است که می‌خواهند برای باشگاه درست کنند وگرنه بین سرپرستی و مدیرعاملی من تفاوتی نیست. بالاخره آن مدت که تمام شود اتفاقی که باید می‌افتد و ماهم تا لحظه‌ای که باشیم کارمان را انجام می‌دهیم و هیچ خللی در کارمان وارد نکرده است.

وی با اشاره به پرونده کالدرون اظهار داشت: آقای کالدرون شنیده‌ایم که با صدهزار دلار مشکل‌شان حل می‌شده و جالب است من دوبار با ایشان صحبت کردم و آدم محترمی بودند و با ما راه آمدند ولی الان باید حق بدهیم که به ما اعتماد ندارد و تا وقتی این 740 هزار دلار به حساب وکیل‌شان ننشیند تاییدیه را نمی‌دهد و تمام تلاش‌مان این این که این کار را انجام دهیم.

سرپرست باشگاه در مورد افشای قراردادها عنوان کرد: ما در زمان خودمان و آقای سمیعی تلاش‌مان این بوده آن چیزی که قانون می‌گوید و شفاف است را انجام دهیم و فکر هم می‌کنیم که بازیکنانی که با آنها قرارداد بسته‌ایم با عشق بازی می‌کنند و از خیلی تیم‌ها قراردادشان کمتر است با اینکه تیمی که پنج دوره پشت هم قهرمانی دارد و 40-50 میلیون هوادار دارد، بهترین‌ها در تیم هستند ولی همین بهترین‌ها از نظر قراردادی از خیلی تیم‌ها پایین تر هستند و این نشان می‌دهد که آنها به حرمت هوادار و این پیراهن بازی می‌کنند. خیلی بازیکنان ما هستند که قراردادشان نسبت به تیم‌های مشابه خیلی پایین تر است و ما یک بار اعلام کردیم اگر تیم‌های رقیب رقم قراردادهایشان را اعلام کنند ما هم بلافاصله اعلام می‌کند. ما هیچ چیز پنهانی در باشگاه نداریم. همه دوستانی که نقشی در حوزه مدیریتی دارند را دعوت کنید تا پاسخگو باشند. بنده در مورد عملکرد خودم در باشگاه پرسپولیس در 10 ماه گذشته هرجا بپرسید پاسخ می‌دهم. بالاخره ما امانت دار 40-50 میلیون هوادار هستیم و هر یک ریالش حساب کتاب دارد. 

او در پاسخ به این سوال که چرا خودش به عنوان نخستین فرد این ماجرا را استارت نمی‌زند گفت: چرا ما شروع کنیم؟ بیایند همه باهم افشا کنیم. حاضریم ثابت کنیم که کمتر از همه تیمها پرداخت کردیم. همه بیایند تا باهم افشا کنیم و همه مردم قضاوت کنند. هرموقع خواستید یک برنامه بگذارید تا قراردادها را منتشر کنیم.

صدری با تمجید از گل‌محمدی توضیح داد: اول اینکه، جا دارد از کادر فنی باشگاه کمال تشکر را داشته باشم. آقای گل محمدی، پیروانی، مطهری، کریم باقری و فنایی واقعا با جان و دل ایستادند و با چنگ و دندان این تیم را نگه می‌دارند. من همیشه شرمنده‌ی آقای گل محمدی هستم چرا که خیلی از مسائل را ایشان قبول می‌کنند و ایشان درست می‌گویند و باید سر وقت قرارداد بچه‌ها پرداخت شود و امکاناتی که نیاز دارند باید به موقع وجود داشته باشد اما این مسائل از قبل بوده و مایکی یکی آن‌ها را حل می‌کنیم. طوری نیست که بگوییم امروز بودجه‌ای می‌آوریم و کل این مسائل حل می‌شود اگر می‌شد که خیلی خوب بود ولی واقعیت این است ما از برج سه یا چهار کارگزار نداشتیم. من رفتم و از جای دیگر تهیه کردم. در همین چند ماهی که کارگزار نداشتیم بالای 30 یا 40 میلیارد هزینه‌های باشگاه را تامین کردیم و با جان و دل انجام دادیم و هیچ منتی نداریم چرا که وظیفه ماست ولی باز هم کم است و باید تلاش کنیم که این تیم و هواداران به جایگاه واقعی خودشان برسند. من می‌توانم بگویم که آقای گل محمدی بهترین مربی ایران است. ما در ده سال گذشته مشابه ایشان را نداشتیم. از نظر صبر، کارآمدی و تخصصش بهترین است و بعد از این زمان هم پرسپولیس چنین مربی‌ای گیرش نخواهد آمد. شاید یک سری مشکلاتی باشد اما من یک تار موی ایشان را با ده تا مربی خارجی حاضر نیستم عوض کنم.

* بدهی پرسپولیس؛ سوددار یا قرض الحسنه؟

سرپرست قرمزها درباره استقراض این باشگاه گفت: بحث قرضمان پول بودیمیر و هزینه‌های پارسال است. بعضی از دوستان آمدند عنوان کردند که اینها قرض تراشی می‌کنند اما ما حساب کردیم که 3.4 میلیون دلار پول در ای اف سی داریم و اگر رفتیم قرضی هم کردیم این صورت جلسه هیئت مدیره ماست که هر موقع پاداش آسیا را گرفتیم، این را برمی‌گردانیم.

وی راجع به شیوه بازگشت پول اظهار داشت: کسانی که به ما قرض دادند نه بهره‌ای از ما خواستند و نه حتی نامشان اعلام شد. روی عشقی که داشتند و یک ذره آبرو اعتبار ما و تیم بوده، این را قرض دادند. ما چک شخصی ندادیم و از وقتی که بنده و آقای سمیعی بودیم نه چک شخصی بوده و نه خواهد بود. اینها همه مصوبه هیئت مدیره بوده و کسانی هم که قرض دادند، مشخص هستند و در قرارداد نوشتند قرض الحسنه. همه را ما تعهد قرض الحسنه دادیم.

مجید صدری درباره فسخ قرارداد با کارگزار قبلی باشگاه پرسپولیس توضیح داد: قرارداد کارگزار قبلی سه ساله بود و متاسفانه در قرارداد دیده شده بود که برای فصول آینده توافقی بود یعنی عددی بدهند و ما توافق کنیم. عددی که کارگزار داد، نصف سال گذشته بود. ما در هیئت مدیره مطرح کردیم و مورد پذیرش نبود. برای اینکه مشکلی پیدا نکنیم قرار شد فسخ کنیم.

وی افزود: با جلساتی که ما و آقای سمیعی با کارگزار داشتیم قرار شد اقاله کنیم و ایشان بخشی از پولی که باقی مانده بود را پرداخت کرد و ما تازه برج 4/5 توانستیم اقاله کنیم.

سرپرست باشگاه پرسپولیس در خصوص برگزاری مزایده برای انتخاب کارگزار جدید عنوان کرد: ما باشگاه دولتی هستیم و مجبور بودیم که یک مزایده برگزار کنیم. به این دلیل اینکه طول کشید که باید یک قیمت کارشناسی در می‌آوردیم و اسناد مزایده را در اختیار همه قرار می‌دادیم. مزایده ما یکی دو هفته پیش به پایان رسید و برنده‌ای نداشت. 

صدری ادامه داد: بعد از آن وارد بحث ترک تشریفات شدیم و هیئت مدیره به ما اختیار داد که برویم مذاکره کنیم و ما این کار را کردیم و انشالله ظرف یکی دو روز آینده نهایی خواهد شد.

او با اشاره به پیشنهاد 500 میلیاردی به باشگاه پرسپولیس تصریح کرد: نکاتی که وجود دارد این است که ما تلاش کنیم در حوزه‌های مختلف جلو برویم. بعضی دوستان قراردادهایی را به ما پیشنهاد دادند (500 میلیارد). دو نکته دارد یکی تبلیغات محیطی و دیگری پخش زنده است که روی مورد دوم بحث وجود دارد و انشالله روزی با شما (صداوسیما) به توافق برسیم. ما با تعامل و راهکار قانونی پیش می‌رویم. دنبال دعوا کردن در رسانه نیستیم اما تا آخرین لحظه از حق باشگاه کوتاه نخواهیم آمد.

او در پاسخ به این سوال که آیا کارگزار تیم استقلال پیش از این تیم، به پرسپولیس پیشنهاد داده بود، اظهار داشت: در زمان آقای سمیعی چنین پیشنهادی با همین رقم 500 [میلیارد] آمد اما ما چون چارچوب دولتی داریم باید بحث ضمانت نامه را رعایت کنیم و ما تلاش می‌کنیم در همین چارچوب به توافق برسیم. من تلاشم این است که همه این را جدا جدا ببینیم. تبلیغات محیطی را ما چهارشنبه با هماهنگی سازمان لیگ و فدراسیون برای اولین بار انجام خواهیم داد. ما با آقای درودگر و بهاروند هماهنگی کردیم و دوست داریم بالاخره کار با تعامل پیش برود اما از حقمان که کوتاه نخواهیم آمد. کاری که برای چهارشنبه است انجام خواهد شد.

صدری تاکید کرد: همان اتفاقی که روز جمعه (برای استقلال) افتاد، خواهد افتاد. اما نمی‌خواهیم جلوی ال ای دی پارچه بزنیم و سعی داریم که تعامل کنیم.

* خجالت می‌کشم این عدد را بگویم

سرپرست پرسپولیس در مورد بلیت فروشی دیدار این تیم با صنعت نفت گفت: تلاشمان این است و با سامانه بلیت فروشی هماهنگ کردیم که از درگاه بلیت فروشی اِوانو انجام شود. ما جلساتی در استانداری و وزارت ورزش داشتیم و از هواداران خواهش می‌کنیم مثل همیشه در این بازی هم الگو باشند.

صدری با تاکید بر رعایت پروتکل در استادیوم عنوان کرد: کار قشنگی که بچه‌های ما انجام دادند این بود که بر اساس پروتکل بهداشتی، سکوهای ورزشگاه را جدا کردیم و برچسب ضد آب زدیم و این ماندگار است و برای سایر تیم ها خواهد ماند. ما از استانداری و نیروی انتظامی خواستیم که اجازه بدهد هواداران ما بیایند و در این ماجرا کمک کنند.

او در واکنش به رعایت نشدن پروتکل در روز جمعه عنوان کرد: ما قول می‌دهیم هواداران ما این اشتباهات را انجام ندهند.

صدری در خصوص بالا بودن قیمت بلیت ها نسبت به گذشته گفت: بلیت های قبلی برای دو سال پیش بود. شما هزینه‌های دیگر را نگاه کنید، فکر نکنم این هزینه خاصی باشد. ما الان این کار را انجام خواهیم داد اما بعدا آفرهایی (پیشنهاد) را خواهیم داشت و برنامه‌های مفصلی خواهیم داشت تا خیلی از هواداران با رقم کمتری بیایند و بازی را تماشا کنند.

او با تاکید بر شفاف بودن صورت های مالی پرسپولیس اظهار داشت: از زمان آقای سمیعی ما کاری که می‌کنیم این است که حتما صورت های مالی ما در پرسپولیس شفاف باشد. ما به عنوان باشگاه دولتی صورت های مالی مان حسابرسی می‌شود. اگر در گذشته هم ایرادی بوده است سعی کردیم برطرف شود.

‌سرپرست پرسپولیس درباره سهم این باشگاه از تبلیغات محیطی گفت: عدد را می‌دانم اما رویم نمی‌شود بگویم در روزهای گذشته هم درباره این مسئله صحبت کرده‌ایم.  ما تلاش کردیم که امسال حق و حقوق سازمان لیگ را حتی بالاتر بدهیم و بقیه آن هم وارد باشگاه شود.

او با اشاره به فعالیت های کانون هواداران باشگاه پرسپولیس برای دیدار روز چهارشنبه این تیم اظهار داشت: من فکر می‌کنم یکی از رسالتهایی که باشگاه‌ها دارند، بحث فرهنگی است و باید در بحث فرهنگی به هواداران احترام قائل شویم و فرهنگ اسلامی - دینی که واقعا غنی است ما از آن کم بهره نیستیم را به کار بگیریم.

* شوک مالی مثبت در آستانه بازی صنعت نفت؟

صدری درباره حکم سه میلیاردی علیرضا بیرانوند توضیح داد: ما اختلافی باهم داریم که امیدواریم بتوانیم حل کنیم. من شخصا به آقای بیرانوند علاقه داریم و از دوستان خوبی هستیم و به تفاهم خوبی می‌رسیم. 

او افزود: ایشان حکمی گرفتند و باید بنشینیم باهم حل کنیم و فکر کنم با مذاکره حل شود. من چند وقت پیش با آقای بیرانوند صحبت کردم و ما نسبت به ایشان ارادت داریم و جزو بازیکنان خوب ما بودند و کمک میکنیم مشکلشان حل شود.

صدری در خصوص پرداخت مطالبات بازیکنان عنوان کرد: ما فصل قبل را تسویه کامل کردیم، شاید تک و توک مسائل ناچیزی باقی مانده باشند. یکی از کارهایی که ما امسال کردیم این بوده که برای هر کسی یک برگه نوشتیم که پرداختی هایش چه زمانی بوده و قرارداد چقدر بوده و پاداش چقدر بوده و به بازیکنان دادیم و گفتیم اگر اختلافی دارند مراجعه کنند. برای فصل قبل بحثی نداریم غیر از چند نفر که ممکن است اختلاف داشته باشند.‌ از فصل جدید هم 5% دادیم و امیدواریم بتوانیم قبل از بازی با صنعت نفت 15% دیگری هم بدهیم که شوک مالی خوبی را وارد کنیم. به بچه‌ها قول دادیم و امیدواریم بتوانیم انجام بدهیم. بچه‌های ما چه بازیکنان و چه کادر خیلی زحمت می‌کشند و امیدواریم این فصل قهرمانی ششم را به دست بیاوریم.

سرپرست باشگاه پرسپولیس با اشاره به کمک های سجادی در حل مشکلات ادامه داد: ما مدیون این هواداران هستیم و اگر نقصانی هم در باشگاه می‌بینند قطعا به عهده بنده است. ما در خدمت آقای وزیر بودیم، برخی از هواداران ما مشکلات را به وزارتخانه ربط می‌دهند اما آقای سجادی خیلی به فوتبال ارادت دارند و اگر مشکلی هم هست از بنده است. ما هرجا رفتیم نتیجه گرفتیم و اگر مشکلی هست از بنده است. هواداران بدانند تا وقتی من هستم از حق باشگاه کوتاه نخواهم آمد و امانت دار آنها هستم. امثال من می‌آیند و می‌روند اما چیزی که می‌ماند باشگاه پرسپولیس است که همیشه باعث افتخار ما بوده و هست.

مجید صدری در خصوص طلب محمد انصاری از باشگاه و اهدای آن به موسسه خیریه، عنوان کرد: صحبتی که با آقای انصاری کردم، جای قدردانی دارد و واقعا جای افتخار دارد که می‌خواهند طلبشان را بدهند به جایی که برای جوانها تا جهیزیه بخرند.

او در پایان گفت: باشگاه از سال 1380 بدهی‌هایی دارد به شرکتها و بازیکنان و پیشکسوتان و ما این را دسته بندی می‌کنیم. اعداد خیلی ناچیزی است و مثلا 40 میلیون طلب دارند.

تگ های مرتبط

ارسال نظر