برخلاف سال های گذشته، برخورد با السد یا الدحیل می تواند قرعه مورد علاقه استقلال و سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا باشد.

سایت شماره یک:

به گزارش "ورزش سه"، ظهر امروز بود که صفحه توئیتری فوتی رنکینگز از سیدبندی و تقابل تیم ها در مرحله پلی آف رقابت های لیگ قهرمانان آسیا خبر داد. این صفحه خبری، همواره در سال های گذشته اقدام به انتشار سیدبندی تیم ها و همچنین سهمیه کشورها در لیگ قهرمانان آسیا کرده بود و حالا نیز نحوه برخورد تیم ها در فصل جدید این پیکارها را تشریح کرده است.

طبقه ادعای فوتی رنکینگز، سهمیه کشورهای تاجیکستان و لبنان از لیگ قهرمانان آسیا 2022 حذف شده و بدین ترتیب استقلال در مرحله پلی آف به مصاف بنی یاس امارات می رود و سپاهان نیز پذیرای الشارجه امارات خواهد بود. دیدارهایی که قرار است در فروردین ماه برگزار شود تا در کنار پلی آف التعاون عربستان با الزوراء عراق و الغرافه با برنده دیدار الشرطه و نماینده دوم ازبکستان، چهره 4 تیم دیگر راه یافته به مرحله گروهی مشخص شود.

فوتی رنکینگز همچنین سیدبندی تیم ها در مرحله گروهی را نیز منتشر کرده که طی آن، پرسپولیس از ایران به همراه الهلال عربستان، الجزیره امارات و السد و الدحیل از قطر در سید نخست حضور دارد. بدین ترتیب تیم های ذکر شده در یک گروه قرار نخواهند گرفت اما احتمال همگروه شدن استقلال و سپاهان با این تیم ها بخصوص السد و الدحیل وجود دارد.

مسئله مهمی که وجود دارد، همگروه شدن با السد و الدحیل برای استقلال و سپاهان، بسیار بهتر از تقابل با الهلال و حتی الجزیره است. علت این امر نیز غیبت بازیکنان ملی پوش دو تیم در لیگ قهرمانان فصل بعد است. تابستان امسال بود که روزنامه الرایة قطر خبر داد که بازیکنان ملی پوش و قطری از ابتدای آوریل 2022 و با پایان لیگ ستارگان و جام حذفی قطر از حضور در کلیه دیدارهای محلی و بین المللی با باشگاه های خود محروم خواهند بود و علت این امر نیز، شرکت ملی پوشان در برنامه آماده سازی جام جهانی 2022 خواهد بود که این مسئله از قبل با باشگاه ها هماهنگ شده و آنها از این امر مطلع هستند.

 

تصویری از صفحه روزنامه الرایة که 4 ماه پیش از عدم حضور بازیکنان ملی پوش قطری در لیگ قهرمانان آسیا خبر داد.

رقابت های لیگ قهرمانان آسیا نیز قرار است از اواسط آوریل آغاز شود و بدین ترتیب 4 نماینده قطر در لیگ قهرمانان آسیا، قادر نخواهند بود که از بازیکنان ملی پوش خود استفاده کنند که البته در این زمینه السد و الدحیل بیش از الغرافه و الریان متضرر خواهند شد چرا که دو تیم بزرگ قطری بیشترین تعداد بازیکن ملی پوش را در ترکیب خود دارند.

در آخرین فهرست تیم ملی قطر برای حضور در جام ملت های عرب، 23 بازیکن حضور دارند که از این تعداد، 11 بازیکن متعلق به السد و 7 بازیکن نیز از الدحیل به تیم ملی دعوت شده اند که قطعا حضور در لیگ قهرمانان آسیا بدون این بازیکنان، بسیار سخت و دشوار خواهد بود.

در آخرین لیست تیم ملی قطر برای شرکت در رقابت های جام ملت های عرب، 11 بازیکن از السد و 7 بازیکن از الدحیل دیده می شوند که آنها قادر به شرکت در لیگ قهرمانان آسیا نخواهند بود.

این 23 بازیکن منتخب فلیکس سانچز سرمربی قطر برای حضور در جام ملت های عرب، به احتمال بسیار زیاد همان لیست نهایی قطر برای حضور در جام جهانی نیز خواهند بود. جایی که سعد الشیب، مشعل برشم، پدرو، عبد الکریم حسن، طارق سلمان، علی أسد، مصعب خضر، محمد وعد، حسن الهیدوس، أکرم عفیف و بوعلام خوخی از تیم السد و همچنین کریم بوضیاف، عاصم مادیبو، عبد الله الأحرق، المعز علی، إسماعیل محمد، محمد مونتاری و بسام الراوی از الدحیل به تیم ملی دعوت شده اند و قادر به شرکت در لیگ قهرمانان آسیا نیستند.

همچنین یوسف حسن، همام الأمین، أحمد علاء الدین (از الغرافه)، خالد منیر (از الوکره) و عبد العزیز حاتم (از الریان) تنها ملی پوشانی هستند که از تیم های به غیر از السد و الدحیل دعوت شده اند. در نتیجه برخلاف سالهای گذشته، تقابل با السد و الدحیل و همگروهی با این دو تیم، می تواند به سود استقلال و سپاهان باشد که البته این دو تیم باید ابتدا در دیدار مرحله پلی آف به پیروزی برسند تا جواز حضور در دور گروهی را کسب کنند.

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر