ستاره کنایی الدحیل با وجود اینکه تیمش در مرحله گروهی حذف شد، عنوان آقای گلی لیگ قهرمانان آسیا را از آن خودش کرد.

سایت شماره یک:

به گزارش "ورزش سه"، رقابت های لیگ قهرمانان آسیا با قهرمانی الهلال به پایان رسید اما نکته جالب و در عین حال عجیب این مسابقات، عنوان آقای گلی مهاجمی است که تیمش در همان مرحله گروهی حذف شد ولی با این وجود با به ثمر رساندن 9 گل، آمار بسیار خوبی را از خودش به جای گذاشت.

بدون شک اگر الدحیل از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا صعود می کرد، نام مایکل اولونگا را بیشتر از قبل می شنیدیم. مهاجم زهردار و خطرناکی که پس از کسب عنوان آقای گلی در لیگ ژاپن به همراه کاشیوا ریسول، راهی الدحیل شد و در لیگ قهرمانان آسیا خوش درخشید و عنوان آقای گلی را از آن خود کرد.

اولونگا در مرحله گروهی، گلزنی را از همان بازی اول برابر الشرطه آغاز کرد. در جریان پیروزی 2 بر صفر برابر الشرطه، ضربه او پس از برخورد به حسام کاظم وارد دروازه شد اما AFC تشخیص داد که این گل را به نام اولونگا ثبت کند. این مهاجم کنایی در بازی دوم نیز یک گل به الاهلی زد. او در دیدار سوم تک ستاره تیمش بود و 3 بار دروازه استقلال را باز کرد و نقش بسیار مهمی در پیروزی 4 بر 3 تیمش داشت. مهاجم کنیایی الدحیل چند روز بعد و در دیدار چهارم تیمش و در جریان تساوی 2 – 2 برابر شاگردان فرهاد مجیدی، 2 بار دیگر به رشید مظاهری گل زد.

 

اولونگا مقابل هر کدام از تیم های الشرطه و الاهلی نیز یک گل به ثمر رساند و شمار گل هایش را به عدد 9 رساند اما نتوانست مانع از حذف تیمش شود و الدحیل با 9 امتیاز از صعود به مرحله یک هشتم نهایی بازماند. این مهاجم کنایی با وجود حذف از دور رقابت ها، در پایان توانست عنوان آقای گلی را از آن خود کند.

پس از او، گوستاوو از چونبوک در رده دوم قرار گرفت و پنج بازیکن نیز با زدن 6 گل در رده سوم مشترک ایستادند. نام شیخ دیاباته بازیکن سابق استقلال نیز با 5 گل در میان برترین گلزنان لیگ قهرمانان آسیا دیده می شود.

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر