سرمربی فولاد خوزستان اعتقاد دارد یا برای قهرمانی و رتبه خوب باید بازیکن تاپ گرفت و یا بدون توجه به نتایج فصل، در پی ساختن تیمی با بازیکنان جوان برای سالهای آینده بود.

سایت شماره یک:

به گزارش "ورزش سه"، فولاد و نساجی در یکی از دیدارهای مهم هفته نهم لیگ برتر، فردا در استادیوم شهدای فولاد به مصاف هم می روند. تیم نکونام که با بازگشت این مربی روند خوبی را در پیش گرفته بود، در دو هفته گذشته به نتیجه تساوی رضایت داد و در سمت مقابل نساجی بالاخره پس از گذشت 6 هفته، رنگ پیروزی را به چشم دید.

جواد نکونام سرمربی فولاد در نشست خبری پیش از دیدار فردا حاضر شد و پاسخگوی سوالات خبرنگاران بود. او که این نشست خبری را با شوخی و خنده آغاز کرد، به تقویت تیمش در نیم فصل دوم تأکید کرد.

* شرایط تیم مورد تأیید من نیست

 

می دانیم مانند تمام بازی ها، یک دیدار سخت و سنگین را در پیش داریم. با توجه به اینکه در فوتبال ایران کیفیت تیم ها و بازیکنان به هم نزدیک شده است و یک سری کمبود خلاقیت ها بازی ها را به هم نزدیک کرده و این دیدار نیز مانند سایر بازی ها، جدال نزدیکی خواهد بود. فردا با تمرکز بالا و فعل خواستن وارد زمین می شویم تا بتوانیم به موفقیت برسیم. شرایطی که تیم ما اکنون دارد، مورد تأیید من نیست ولی خوشحالم با این بازیکنان کار می کنم. آنها در این مدت نشان دادند که توانایی های بالایی دارند.

* مانند سال قبل سرشار از انگیزه هستیم

با توجه به اینکه بازی ها فشرده و سنگین است، بیشترین ضربه را تیم ما می خورد. چون پنجره نقل و انتقالاتی تیم بسته بود و زمانی هم که من آمدم، در بازار نقل و انتقالات یک روز زمان داشتیم و نتوانستیم بازیکنی را به تیم اضافه کنیم. مانند سال گذشته تمام انگیزه لازم را داریم و جای نگرانی وجود ندارد. تمام بازیکنانی که با تیم هستند، آماده هستند که بهترین عملکرد را داشته باشند و بتوانیم با یک بازی خوب و با دست پر زمین بازی را تر کنیم.

* بدنسازی مانند بنزین در باک ماشین است

در اسپانیا مثالی داشتیم و من همیشه می گفتم بدنسازی مانند بنزینی است که در باک ماشین است. اگر بدنی توانایی لازم را نداشته باشد، شما هر چقدر جلوتر بروید، احساس خطر بیشتری می کنید. باید همیشه این باک همیشه از بنزین فول باشد تا بتوانید اگر در بازی ها مقداری خالی شود، آن را پر کنید. با توجه به حضور بدنساز اسپانیایی که کنار ماست و در اوساسونا با یکدیگر همکاری می کردیم، دیدید که شرایط تیمی و بدنی ما تا آخر فصل فوق العاده بود و هر چقدر هم که جلوتر می رفتیم بهتر هم می شود. در روزهای نخست که من اینجا بودم شاید کمی برای تیم سخت بود ولی خودتان دیدید سال گذشته کارمان فوق العاده بود. من این کار را در نساجی هم انجام داده بودم. اگر دقت کنید در نساجی توانستیم نیم فصل اول را با رتبه تک رقمی به پایان برسانیم و نیم فصل دومم نتایج خوبی گرفتیم که به دلیل همین کار بدنی خوبی بود که ما انجام داده بودیم. من به این نکته خیلی اهمیت می دهم. ما آمادگی این را داریم که شرایط برایمان سخت تر شود.

* فولاد بیشترین ضربه را از برنامه بازی ها می خورد

برنامه بازی ها طوری است که به صراحت می گویم تنها تیمی که در لیگ ضرر می کند فولاد است چون تعداد بازیکنانمان محدود است و شما می توانید از بازیکنان جوانان و امید استفاده کنید در صورتی که شما به نتایج بازی در آن سال فکر نکنید و برای سال های آینده برنامه ریزی کنیم. مثال واضح تیم بارسلونا است که اگر بازیکن خوب، تاپ و اسمی نخرد باید از بازیکنان آکادمی‌اش استفاده و در لیگ حضور پیدا کند تا برای سال‌های آینده استفاده کند.

* تیم مدنظر من باید زحمت بکشد

در فوتبال ایران نیز همینطور است. اگر قرار باشد هم سرمایه‌گذاری کنید و هم اینکه نتیجه بگیرید باید بازیکنان تاپ بگیرید. بازیکنانی که می‌توانند در لحظه و ثانیه نتیجه و شرایط بازی را تغییر دهند. اگر قرار است روی بازیکنانی که کمتر بازی کرده و جوان و آینده دار هستند برنامه ریزی شود، فقط باید به فکر این باشید که لیگ را با یک رتبه خوب به پایان برسانید. ما باید تصمیم بگیریم که کدام مورد را می خواهیم و شما باید طبق این برنامه ریزی جلو بروید. تیمی که مدنظر من است، تیمی است که باید زحمت بکشد و تلاش کند و در آخر هر اتفاقی افتاد و هر نتیجه ای به دست آمد، مشکلی نباشد ولی تمام تمرکز و تلاشمان را در زمین بگذاریم.

* افزایش مصدومان به ما ضربه می زند

مصدومانی که در این شرایط داریم، خیلی به ما ضربه می زنند. ولی خودتان می‌دانید من در این سه سال نگرانی از این بابت نداشته‌ام. هر بازیکنی در تیم مصدوم شود بازیکنان دیگر را جایگزین می‌کنیم. حتی اگر بازی نکرده باشند، آنها را در ترکیب می گذاریم و قطعا بهترین عملکرد را خواهند داشت. بخاطر اینکه ما فقط تیممان برایمان مهم است و نفر برایمان اهمیتی ندارد.

* تیم هایی که 2 برابر ما خرج کردند حتی سهمیه هم نگرفتند

فشاری هیچ وقت روی ما وجود ندارد. با حضور تیم های دیگر که پنجره آنها باز بوده و بازیکنانی را با قیمت های کلان گرفته اند، همیشه در فوتبال مدعی هستند. در کنار آنها ببینید در فوتبال ایران چند تیم وجود دارند که در این 2 سال حداقل دو برابر ما سرمایه‌گذاری کردند، ولی نه سهمیه گرفتند و نه توانستند قهرمانی به دست بیاورند. تمام فوتبال فقط بازیکن و پول نیست، ولی هواداران ما می‌دانند که در حدود سه سالی که من در خدمت آنها و باشگاه بزرگ فولاد بودم، قطعاً این اعتماد به من وجود دارد که بازیکنان باکیفیتی می‌گیرم و اینجا باید برای فولاد زحمت بکشند و قدر این باشگاه و بزرگی آن را بدانند. ما مجبوریم تا نیم‌فصل با بهترین عملکرد ادامه بدهیم و در نیم‌فصل قطعاً تیم را تقویت می‌کنیم.

* قطعا در نیم فصل تیم را تقویت می کنیم

یکی از  صحبت‌هایی که من از روز اول و پیش فصل داشتم، تقویت تیم برای حضور قدرتمند در لیگ قهرمانان آسیاست. من خودم اصلاً دوست ندارم در باشگاهی کار کنم که آن تیم نخواهد برای جایگاهی بجنگد. من آدمی نیستم که در یک تیمی کار کنم که بخواهد جایگاه معمولی در جدول داشته باش. باید باشگاهم و اطرافیانم که با من هستند برای موفقیت بجنگند و جایگاه بهتری کسب کنند حتی اگر یک پله صعود باشد. باید برای آن کار بجنگیم. تا نیم‌فصل باید کار را جلو ببریم و با توجه به میزان مصدومیت‌های پرشماری که داریم در نیم‌فصل تیم‌مان را تقویت کنیم. من روز اول گفته ام و الان نیز می گویم این تیم، تیم خوب، جوندار و زورداری است و نیاز به یکسری نفرات داریم که تا نیم‌فصل جلو برویم و این شرایط را برایمان مهیا می کند تا در نیم‌فصل دوم بازیکنان خوب بگیریم.

* هر کسی در فولاد زحمت نکشد، جدا می شود

یکی از صحبت هایی که من اول فصل با مدیران باشگاه و اعضای هیئت مدیره داشتم، تقویت تیم بوده که همه مورد موافقت قرار گرفته تا ما بتوانیم بهترین نفراتی که به کار تیمی ما می آیند را جذب کنیم و بتوانیم نیم فصل دوم عملکرد بهتری داشته باشیم. با توجه به اینکه در این مدت می توانیم کار بدنی بهتری انجام دهیم. هم مصدومان کمتری خواهیم داشت و هم بازیکنان جدیدی که به ما اضافه خواهند شد به ما کمک خواهند کرد. هر بازیکنی هم که اینجا زحمت بکشد در کنار ما خواهد بود و هر کسی هم که زحمت نکشد در نیم‌فصل از جمع ما جدا خواهد شد.

* در داوری نه سود بردیم و نه ضرر کردیم

من در سال اولی که در فولاد بودم باید دوم می‌شدیم، ولی اتفاقاتی افتاد که گذشته است. سال گذشته هم خیلی از داوری ضربه خوردیم و با یک امتیاز جایگاه چهارم با ششم را عوض کردیم، با این حال تا روز آخر در کورس سهمیه بودیم. در بحث داوری از روزی که من آمدم نه نفعی بردیم و نه ضرری کردیم و تا الان مشکل داوری نداشتیم و اگر هر صحبتی هم می‌شود قطعاً به این دلیل است که فوتبال‌مان پیشرفت کند و بحث این نیست که من حتماً باید ببرم یا نه. قطعاً داوری یک روز به نفعم می‌شود و یک روز هم به ضررم. اعتراضات هم به لحظه انجام می‌شود و در نهایت همه چیز تمام می‌شود. بدون شک داوران نیز دوست ندارند این همه فشار روی آنها باشد و می‌خواهند بهترین عملکرد را داشته باشند. در این چهار هفته گذشته نه ضرر کردیم و نه نفعی داشتیم و این نشان می‌دهد داوران خوب قضاوت کرده‌اند.

تگ های مرتبط

ارسال نظر