سرود قهرمانی ژاوی و خوان لاپورتا در مراسم معارفه اسطوره در نوکمپ، حالا بیش از پیش رو اعصاب هواداران فریب خورده بارسا می رود.

سایت شماره یک:

به گزارش "ورزش سه"، در نهایت لیگ قهرمانان تورنمنتی است که هر تیمی را بر سرجایگاه واقعی خود می نشاند. ضعف ها را نمایان می کند و در عین حال برتری و مزیت تیم ها نیز مشخص می شود.

فوتبال گاهی اوقات بی رحم است و واقعیت ها را به سخت ترین شکل نشان می دهد. مثل حقیقتی که بارسا شب گذشته با آن روبرو شد. وقتی دوشنبه نماینده های 16 تیم حاضر در یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان برای قرعه کشی حاضر خواهند شد، خبری از نماینده بارسا نخواهد بود چرا که باشگاه کاتالان ساعتی دیرتر و در قرعه کشی پلی آف لیگ اروپا حضور خواهد داشت.

بهترین تیم های اروپا با کسب بیشترین امتیازات، در یک هشتم نهایی حاضر خواهند بود هرچند که در این زمینه استثنائاتی هم وجود دارد. برای مثال اتلتیکو مادرید که امسال تنها با 7 امتیاز توانست محوز حضور در این مرحله را به دست بیاورد. شاگردان سیمئونه در پورتو مبارزه کردند و در نهایت توانستند هر طور شده با پیروزی از رده چهارم به رده دوم گروه خود برسند و البته که در این راه مدیون لیورپول نیز هستند.

 

سقوط آزاد بارسا از یک سال و نیم پیش و شکست معروف 8-2 از بایرن در لیسبون شروع شد و در نهایت به لیگ اروپا ختم شد. یک سال طول کشید تا رونالد کومان جمله مشهور:« داشته های بارسا همین است» را صراحتا بیان کند ولی برای ژاوی تنها 5 هفته طول کشید تا با واقعیت بارسا روبرو شود و به آن اعتراف کند.

ژاوی که صحبت از تاریخ سازی، DNA بارسا و کسب جام در کوتاه مدت می کرد، شب گذشته اعتراف کرد که واقعیت بارسلونا لیگ اروپاست و اینکه در جمع تیم های درجه یک اروپا قرار ندارند. او هم به نوعی قربانی وعده های دروغین خوان لاپورتایی شد که در کمپین های انتخاباتی خود وعده بازگرداندن بارسا به روزهای اوجش را می داد؛ چیزی خلاف واقعیت.

بدون شک ویدیوی سرود قهرمانی خواندن ژاوی و لاپورتا در مراسم معارفه چند هفته پیش ژاوی، در تاریخ ثبت خواهد شد. این دو در حالی سرود قهرمانی سر داده بودند که بارسا تیمی ویران شده از لحاظ اقتصادی و ورزشی بود و هست. ژاوی مردی از جنس فوتبال در دام سیاست های لاپورتا افتاد و هر دو نفر، هواداران را در آن روز فریب دادند ولی غافل از اینکه فوتبال را هرگز نمی توان فریب داد.

بارسا دیشب بار دیگر تحقیر شد و تحقیرهایی بیشتر نیز می توانند در کمین باشند. شرایط بارسا می تواند از این هم بدتر شود مگر اینکه ژاوی تغییراتی رادیکال را در تیمش ایجاد کند. او این قدرت را خواهد داشت؟ زمان همه چیز را نشان می دهد.

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر