سرپرست دپارتمان داوری معتقد است که داور بازی پنالتی استقلال در دربی را نگرفته است.

سایت شماره یک:

به گزارش ورزش سه، اشتباهات داوری طی هفته های اخیر به شدت زیاد بوده و حواشی بسیاری هم به وجود آورده است. یکی از تیم هایی که به شدت از داوری شاکی بوده استقلال است که اعضای این تیم در بازی با صنعت نفت و پرسپولیس معتقد بودند که حق تیم شان با تصمیمات داوری ضایع شده است. رضا سخندان، سرپرست دپارتمان داوری در گفت و گوی تلفنی خود توضیحاتی در مورد صحنه های مشکوک این دو دیدار و همچنین بازی پرسپولیس و هوادار و گل مشکوک شاگردان عنایتی ارائه کرد.

گل هوادار به پرسپولیس صحیح بود

باشگاه پرسپولیس امروز بابت قضاوت علی صفایی در بازی با هوادار از این داور شکایت کرد. این شکایت بابت گل دوم تیم هوادار بود که به عقیده سرخ پوشان، با خطای هند بازیکن حریف به ثمر رسیده است. سخندان اما با تایید تصمیم صفایی در این صحنه گفت: صحنه را خیلی نگاه کردم و به نظر کارشناسان داوری هم احترام می گذارم. ما با یکسری عکس هایی که بیرون آمد نمی توانیم تصمیم بگیریم. اگر بخواهیم فوتبال نگاه کنیم و بر اساس آن چه که فقط از زاویه پشت دروازه مشخص است، کرنر زده می شود، دست بازیکن در مسیر توپ است ولی هیچ اتفاقی رخ نداد و توپ به بدن دروازه بان می خورد و گل می شود. داور هم در این صحنه جایگیری خوبی داشت. 

پنالتی استقلال مقابل پرسپولیس دیده نشد

تکل فرجی روی ژستد در دربی پایتخت از دیگر صحنه های جنجالی داوری طی هفته های اخیر بود که به عقیده سخندان، تصمیم داور بازی در مورد آن اشتباه بوده است : با زاویه اولیه ای که داشتیم کسی نمی توانست صحبت کند. بر اساس تصویر پشت دروازه ولی من تایید می کنم که پنالتی بود. جایگیری داور زیاد در این صحنه مناسب نبود و پنالتی رخ داده شده از چشم او دور ماند.

یک پنالتی برای استقلال مقابل نفت گرفته نشد

استقلالی ها نسبت به انتخاب اکبریان برای قضاوت بازی شان با صنعت نفت و تصمیمات او بسیار معترض بودند که سخندان در این خصوص تاکید کرد: یکسری ها بحث لجبازی را پیش کشیدند ولی ما در آن لحظه داوری نداشتیم. نمی شد برای چنین بازی حساسی از داوران جوان استفاده کنیم و مجبور شدیم از آقای اکبریان استفاده نماییم. به نظر من قضاوت خوبی هم شاهد بودیم. در دو صحنه اعتراضاتی داشتند که صحنه اول داخل محوطه به هیچ وجه پنالتی نبود. صحنه هند داخل محوطه هم فقط از زاویه پشت دروازه مشخص بود و تجمع بازیکنان در داخل محوطه باعث شد که نه داور و نه کمک داور نتوانستند صحنه را ببینند. داور برای دیدن این صحنه باید پشت دروازه می رفت!

برخورد با داورانی که اشتباه می کنند 

بحث برخورد با داورانی که اشتباهات تاثیرگذاری در این هفته ها داشتند بسیار داغ است و سخندان با تاکید بر وجود چنین فرایندی در انتخاب داوران گفت:  داورانی که اشکالاتی دارند و چنین اتفاقاتی می افتد قطعا باید چند هفته ای استراحت کنند تا از نظر روحی روانی ریکاوری شوند. یک سیستم نوبتی قبلا بود که ما چنین چیزی نداریم. اگر داوری خوب باشد هفته بعد هم خواهد بود. داورانی هم که شرایط مناسبی نداشته باشند از چرخه چند هفته ای دور خواهند ماند و باید بروند و خود را آماده کنند. چون حواسمان است که تیم ها از داوری ضرر نکنند.

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر