سرپرست معاونت توسعه کسب‌وکار فرابورس ایران از کاهش قیمت اوراق تسهیلات مسکن با مصوبه جدید بانک مسکن خبر داد.

سایت شماره یک:

سرپرست معاونت توسعه کسب‌وکار فرابورس ایران از کاهش قیمت اوراق تسهیلات مسکن با مصوبه جدید بانک مسکن خبر داد.

ندا بشیری از اجرایی شدن مصوبه هیئت‌مدیره بانک مسکن برای حمایت از متقاضیان تسهیلات خرید مسکن و تاثیر آن بر کاهش قیمت اوراق تسه خبر داد و گفت: با تمهیدات صورت‌گرفته از سوی این بانک شاهد کاهش قیمت پایانی اوراق تسه در معاملات فرابورس ایران بودیم.

بشیری به مصوبه هیئت‌مدیره بانک مسکن برای حمایت از متقاضیان خرید امتیاز تسهیلات مسکن اشاره و در این باره توضیح داد: بر اساس مصوبه هیات‌مدیره بانک مسکن و با هدف تقویت قدرت خرید و کاهش بهای تمام‌شده تسهیلات، از ۲۳ آذرماه تا ۲۵ دی‌ماه تعداد اوراق لازم برای خرید امتیاز اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن و همین‌طور جعاله تعمیرات مسکن، به نصف کاهش پیدا کرد.

به گفته وی، بر اساس این تمهیدات اوراق امتیاز تسهیلات مسکن در بیشتر نماد‌ها با صف فروش مواجه شد و متعاقب آن کاهش چشمگیری در قیمت پایانی این اوراق به ثبت رسید.

بشیری با تاکید بر اینکه به واسطه این طرح، همه متقاضیان می‌توانند همان میزان وام را با نصف اوراق مورد نیاز قبلی دریافت کنند، ادامه داد: این موضوع سیگنال کاهش فشار تقاضا را به بازار مخابره کرد که در پی آن قیمت اوراق کاهش یافت و در نهایت منجر به ایجاد صف فروش در بیشتر نماد‌های این اوراق، موسوم به تسه‌ها شد.

قیمت مسکن

سرپرست معاونت توسعه کسب‌وکار فرابورس برای توضیح بیشتر درباره میزان اوراق موردنیاز برای خرید مسکن گفت: به عنوان مثال مطابق اطلاعیه فرابورس در تاریخ ۳ مهر ۱۴۰۰، می‌توان برای خرید انفرادی مسکن در شهر تهران معادل ۲۰۰ میلیون تومان و برای جعاله تعمیرات نیز معادل ۸۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کرد. با توجه به اینکه هر ورقه از تسه‌ها، بیانگر حق دریافت ۵۰۰ هزار تومان وام است، بنابراین برای وام خرید مسکن، متقاضیان باید تعداد ۴۰۰ ورقه و برای وام جعاله نیز ۱۶۰ ورقه تسه از بازار تهیه می‌کردند.

وی اظهار داشت: با مصوبه فعلی این میزان نصف شده است و به ۲۰۰ ورقه برای وام خرید و ۸۰ ورقه برای وام جعاله کاهش یافته است.

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر