عدم شفافیت در اعلام بند جدید مصوب شده در هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال باعث چالش در چینش جدول رده‌بندی لیگ برتر شده است.

سایت شماره یک:

به گزارش "ورزش سه" 6 مهرماه و در پایان جلسه هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال بود که حسن کامرانی‌فر دبیرکل فدراسیون در گفتگو با خبرنگاران خبر از وضع یک بند جدید در آیین‌نامه اجرایی مسابقات در تمامی سطوح شد و اعلام کرد که براساس این بند، از این پس در تمامی رقابت‌هایی که سازمان لیگ فوتبال ایران مسئول برگزازی آن است (مردان و زنان)، به جای تفاضل گل، بازی رودررو ملاک است تا احتمال تبانی به حداقل برسد.

اما کامرانی‌فر در توضیح بیشتر این مسئله اعلام کرد که جزییات بند مصوب شده به‌زودی برای تمامی لیگ‌ها اعلام و ابلاغ خواهد شد اما خبری از جزییات دقیق آن نیست؛ این مسئله زمانی اهمیت پیدا می‌کند که در حال حاضر صدر جدول لیگ برتر فوتبال ایران نیز با چالشی مهم برای انتخاب صدرنشین همراه است.

سپاهان 22 امتیاز با تفاضل +12 و استقلال 22 امتیاز با تفاضل +11 اما در این بین استقلال توانسته در بازی رفت سپاهان را شکست بدهد؛ برداشت برخی از قانون وضع شده این است که بازی رودررو از حال ملاک بوده و به همین علت استقلال صدرنشین لیگ است و در مقابل برداشت دیگر، موضوع عدم انجام بازی رفت و برگشت است و با استناد به این نکته، سپاهان را صدرنشین لیگ می‌دانند.

مورد مشابه‌ی که در لیگ برتر فوتبال زنان هم رخ داده و در بین تیم‌های خاتون بم و شهرداری سیرجان، بمی‌ها تفاضل گل بهتری دارند اما شهرداری سیرجان در بازی مستقیم توانسته خاتون را شکست بدهد تا حال برای تعیین صدرنشین، وضعیت نامعلومی وجود داشته باشد.

به نظر می‌رسد در این شرایط، فدراسیون فوتبال نیازمند آن است تا با صدور بیانیه‌ای نسبت به شرح قانون وضع شده اقدام نماید تا برداشت‌های گوناگون از بند جدید اصلاح شده در آیین‌نامه اجرایی مسابقات به پایان رسیده و اقدامی واحد در قبال موضوع بازی مستقیم و تفاضل گل در جداول لیگ‌های مختلف صورت پذیرد.

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر