اگر شما هم جز آدم های گرمایی باشید، حتما با شروع تابستان، چالش های مختلفی را تجربه می کنید. به طور کلی در فصل تابستان و با گرم شده هوا، میزان تعریق افراد گرمایی تقریبا دو برابر افراد عادی می شود؛ به طوری که حتی مقابل کولر هم باز احساس تعریق در بدن پیدا می کنند. بنابراین به طور مداوم، لباس های خیس و بدنی مرطوب دارند.

سایت شماره یک:

 

 

 

اصلی ترین چالش این افراد، در هنگام خوابیدن است؛ چرا که به طور معمول، بدن انسان در حالت خواب، دچار تعریق می شود. حالا فرض کنید که تشک تخت خواب شما هم دارای جنس گرم باشد؛ آنگاه مجبور به تعویض آن پس از یکسال می شوید.

از طرفی بیشتر افراد برای جلوگیری از کثیف شدن تشک تخت خواب، ملحفه یا محافظ تشک کشدار را روی تخت خود قرار می دهند؛ اما باید بدانید که برخی از محافظ تشک ها، به اندازه کافی از خود گرما تولید می کنند. بنابراین نتیجه آن، بی خوابی و تعریق بیشتر می شود.

با توجه به این موارد، سعی کنید که در هنگام خرید محافظ تشک، به جنس پارچه آن توجه کنید؛ چرا که امروزه انواع مختلفی از پارچه ها برای دوخت محافظ تشک استفاده می شوند. برای آشنایی با بهترین جنس کاور تشک برای گرمایی ها، در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

انواع جنس کاور تشک چیست؟

قبل از معرفی بهترین جنس از محافظ تشک، لازم است که با انواع مختلف پارچه برای دوخت آن آشنا شوید. سپس با بررسی ویژگی های مثبت و منفی هر کدام، بهترین مورد را انتخاب کنید:

1.پارچه پلی استر

یکی از متداول ترین پارچه ها برای دوخت کاور تشک، پلی استر است. این پارچه ترکیبی از نخ های طبیعی و مصنوعی است. به این صورت که 65 درصد الیاف پنبه و 35 درصد الیاف مصنوعی در آن به کار رفته است. البته این میزان، در کارخانه های مختلف، فرق می کند. کاور تشک های از این جنس، کمتر چروک می شوند و عمر مفید آن ها تقریبا زیاد است.

همچنین قابلیت شسشتو و خشک شدن سریع دارند و قیمت آن ها از دیگر پارچه ها کمتر است. اما باید بدانید که با توجه به وجود نخ های مصنوعی در ساختار آن، امکان حساسیت های پوستی بیشتر است.

همچنین میزان پس از بارها شستشو، دچار کرک می شوند و امکان جذب مو و گرد و خاک بر روی آن ها زیاد است. از طرفی مصنوعی بودن نخ های آن، ممکن است سبب ایجاد گرما در تخت خواب شود؛ اما باز هم نسبت به برخی از مدل های دیگر، خنک تر است.

2. پارچه کتان پنبه

اگر به دنبال محافظ تشک کاملا طبیعی هستید، پارچه کتان یکی از بهترین انتخاب های پیش روی شما است؛ چرا که کاملا از پنبه طبیعی ساخته شده است. پارچه کتان به محافظ تشک اجازه تنفس و جذب رطوبت را می دهد. همچنین لکه های موجود بر محافظ کتان، خیلی دیرتر خود را به شما نشان می دهند.

همچنین دوام و استحکام پارچه های کتانی، خیلی بیشتر از پارچه پلی استری است؛ اما به همان اندازه هم نرمی و لطافت دارند. بنابراین اگر به دنبال کاور تشک بسیار خنک هستید، جنس کتان را فراموش نکنید؛ چرا که به عنوان خنک کننده خواب شناخته می شود و گردش هوا را در بدن شما بیشتر می کند. همچنین به دلیل عدم وجود موارد مصنوعی در ساختار آن، امکان حساسیت پوستی را به شدت کاهش می دهد.

3. پارچه مخمل

یکی از پارچه های بسیار نرم و پر طرفدار برای کاور تشک، از مدل مخمل است. بیشتر افراد با شنیدن نام پارچه مخمل، به یاد گرما می افتند؛ چرا که بافت این مدل پارچه حالت پرز دار است.

اما باید بگوییم زمانی که پارچه نفیس دیگری مانند ابریشم با مخمل ترکیب شود، گرمای خیلی زیادی را تولید نمی کند؛ چرا که پارچه ابریشم، جزو پارچه های خنک محسوب می شود.

این مدل کاور تشک به آسانی شستشو داده می شود و بسیار نرم و لطیف است. از طرفی ضد حساسیت است و به بدن انسان آسیبی وارد نمی کند.البته این موضوع را هم بدانید که پارچه مخمل، دارای انواع مختلفی است که میزان گرمای هر کدام، متفاوت است.

4. پارچه تنسل

پارچه تنسل، از خمیر چوب درختان خاص مانند اکالیپتوس ساخته می شود؛ از همین رو جزو گروه پارچه های سازگار با محیط زیست است. همچنین در برابر چین و چروک مقاومت می کند و بافت بسیار نرمی دارد. البته با توجه به ویژگی های مثبت پارچه تنسل، میزان خنک بودن این مدل، کمتر از پارچه های کتان است.

5. پارچه بامبو

بابمو هم یکی از پارچه های سازگار با محیط زیست شناخته می شود و خاصیت ضد حساسیتی دارد. این پارچه شامل سلولز بامبو و الیاف مصنوعی آن است و جنس بسیار نرم تری نسبت به پلی استر و کتان دارد.

همچنین مقاومت و دوام آن هم در برابر چروک شدن بیشتر است. کاور تشک بامبو هم قابلیت تنفسی مناسبی را از خود نشان می دهد و برای افراد گرمایی مناسب است.

6. پارچه نخی سوزنی

میزان نخ به کار رفته در این مدل پارچه ها، خیلی بیشتر از مدل های مصنوعی دیگر است؛ بنابراین مانع از تعریق افراد در هنگام خواب می شود. همچنین سوزنی بودن پارچه، باعث ایجاد گردش هوا در تخت خواب است. همچنین ماندگاری تشک با شستشو هم زیاد است و طرح های متفاوتی هم دارد.

7. جنس نانو

قطعا یکی از بهترین پارچه ها برای کاور تشک، جنس نانو است. این پارچه با عنوان تشک های خنک کننده هم استفاده می شود و برای افراد گرمایی، بهترین انتخاب هستند. همچنین با ایجاد گردش هوا در تخت خواب، مانع از تجمع میکروب ها و باکتری ها می شود؛ از همین رو خواب راحتی را به افراد هدیه می دهد. توجه کنید که تعریق زیاد شما با وجود این پارچه ها، کاملا جذب می شود.

با توجه به موارد ذکر شده در این قسمت و با مقایسه ویژگی های هر کدام از پارچه ها، می توانید انتخاب درستی برای پارچه خنک داشته باشید. اما توجه کنید که به هر میزان پارچه خنکی و میزان جذب بیشتری داشته باشد، قیمت آن هم افزایش پیدا می کند. بنابراین اگر به دنبال رهایی از تعریق بدن خود در تخت خواب هستید، باید به فکر هزینه آن نباشید.

همچنین به این نکته هم توجه کنید که پارچه های خنک، در زمستان هم گرمی در تخت خواب ایجاد نمی کنند؛ از همین رو پیشنهاد می کنیم که در انتخاب پارچه مخصوص به کاور تشک، این مورد را هم در نظر بگیرید.

بهترین کیفیت محافظ تشک را از کجا بخریم؟

درست است که ضد آب بودن و خنکی پارچه کاور تشک، برای افراد گرمایی اهمیت دارد؛ اما به همان اندازه هم باید برای انتخاب فروشگاه خرید آن، وسواس به خرج دهید. این موضوع هم به دلیل سوء استفاده برخی از فروشگاه ها است؛ چرا که برخی از آن ها، محافظ تشک های معمولی را به جای محافظ تشک خنک یا ضد حساسیت در معرض فروش قرار می دهند. پیشنهاد می کنیم که برای شناخت فروشگاه های آنلاین، به سابقه و اعتبار آن ها توجه کنید.

مثلا برخی از فروشگاه ها مانند یزد نساج، به عنوان تولید کننده اصلی انواع کاور تشک فعالیت می کنند. بنابراین با فروشگاه های واسطه گر مانند دیجی کالا و با سلام، تفاوت دارد. مثلا شما می توانید در صورت عدم رضایت از کاور تشک های یزد نساج، به کارخانه آن ها مراجعه کنید؛ اما در باسلام و دیجی کالا، این کار خیلی سخت تر می شود.

جان کلام

خرید محافظ تشک برای افراد گرمایی، یکی از مهمترین مسائل آن ها است؛ چرا که محصول مورد نظر خود را سخت تر پیدا می کنند. بنابراین ما برای آسان تر شدن خرید این افراد، انواع پارچه مناسب برای خرید کاور تشک را معرفی کردیم.

تگ های مرتبط

ارسال نظر