تزریق ژل می تواند تغییرات شگفت انگیزی در چهره ی شما ایجاد کند. هنگامی که این تزریق توسط پزشک متخصص انجام شود، موجب زاویه سازی و اصلاح فرم صورت شما خواهد شد و با حجیم تر و خوش فرم تر شدن لب ها، این تزریق به جذابیت بیشتر چهره ی شما منجر خواهد شد. با تزریق ژل میتوانید هر ناحیه از صورت را به شکل و فرم دلخواه و ایده آل خود تغییر دهید.

از فیلر لب و فیلر صورت برای چه مواردی استفاده می شود؟

امروزه، اکثرا از ژل های تزریقی برای تغییر فرم و زاویه فک و صورت و همچنین حجم دهی و تقویت نواحی مختلف صورت استفاده می شود. به عنوان مثال از تزریق ژل برای حجم دهی و برجسته تر کردن گونه ها و برای اصلاح فرم و صاف تر کردن بینی استفاده میشود. از تزریق ژل برای حجم دهی و برجسته تر کردن لب ها استفاده می شود. همچنین از تزریق ژل می توان برای معکوس کردن علائم پیری و رفع چین و چروک پوستی و برای فرم دهی به نواحی مختلف صورت استفاده کرد. تاثیرات ناشی از تزریق ژل به عمیق تزریق این ماده به پوست بستگی دارد. برای مثال:

  • از تزریق عمیق فیلرهای سخت برای فرم دهی به صورت استفاده می شود.
  • جهت کاهش و رفع چین و چروک پوستی، از تزریق های عمیق فیلرهایی با سختی متوسط استفاده می شود.
  • از تزریق های کم عمق (سطحی) فیلرهای نرم برای صاف کردن چین و چروک سطحی پوست و همچنین برای حجم دهی به نواحی مختلف صورت استفاده می شود.

فیلرها را میتوان هم با سرنگ و هم با کانولا تزریق کرد و این مسئله به نوع فیلر و روش تزریق مد نظر پزشک بستگی دارد.

فواید تزریق ژل

بسیاری از افراد به دنبال راهی برای معکوس کردن تاثیرات منفی هستند که افزایش سن بر روی پوست ایجاد می کند. موثرترین روش برای انجام این کار، تزریق ژل های ساخته شده از هیالورونیک اسید مصنوعی است. این ماده بطور طبیعی در خود بدن یافت میشود و تزریق ژل های هیالورونیک اسید حجم از دست رفته ی بافت صورت را به آن باز می گرداند.

علاوه بر این، فیلرهای تزریقی (ژل ها) کاربردهای متعددی دارند و قابلیت این را دارند که تزریق را متناسب با معیارهای شخصی و اهداف مد نظر شما برای معکوس کردن علائم پیری پوست مطابقت داد. مراجعه به پزشک متخصص و مجرب که آناتومی صورت شما را بشناسد و از روش ها و تکنیک های متنوع تزریق ژل آگاه باشد، شانس موفقیت تزریق و احتمال دستیابی به نتایج مطلوب تر را افزایش می دهد.

جایگزینی و جبران حجم از دست رفته

ژل های تزریقی از برندهای ژوویدرم (Juvederm) و رستیلن (Restylane)، ژل هایی مبتنی بر هیالورونیک اسید هستند که این ماده به طور طبیعی در سراسر بدن انسان وجود دارد. این ماده در پوست رطوبت را جذب کرده و آن را به عنوان منبع هیدراتاسیون داخلی ذخیره می کند. ژل های تزریقی نیز بر پایه ی هیالورونیک اسید مصنوعی تولید میشوند و هر برندی بسته به فرمولاسیون تولید خود، ویژگی های خاص خود را دارد.

کاهش حجم بافت های مختلف صورت، یکی از شایع ترین تاثیراتی است که افزایش سن موجب آن می شود. حجیم بودن بافت های زیرین پوست موجب میشود که چهره ی فرد جوان و بشاش بنظر برسد و پوست نیز صاف و کشیده باشد. ژل های تزریقی بخاطر فرمولاسیون خاص خود، بطور طبیعی و یکنواخت در زیر پوست پخش می شوند و این حجم از دست رفته ی بافت های زیرین پوست را جبران می کنند. گونه ها و لب ها جزو اجزایی در صورت هستند که تزریق به منظور حجم دهی، عمدتا در این مناطق انجام می شود.

فقدان کلاژن در پوست نیز موجب ایجاد فضاهای خالی و حفره مانند در زیر پوست می شود که با فرو رفتن پوست در این شکاف ها، چین و چروک و خطوط پوستی ایجاد میشوند. ژل های تزریقی بدلیل فرمولاسیون خاص خود، همواره در نزدیکی نقطه های تزریقی میمانند و در زیر پوست جابجا یا پخش نمیشوند. از اینرو، میتوانند براحتی این شکاف های زیر پوست را پر کرده و موجب رفع چین و چروک شوند تا شخص پوستی کاملا صاف داشته باشد.

تزریق ژل، ویژگی های منحصر بفرد چهره ی شما را بهبود می بخشد

می توان از تزریق ژل برای حجم دهی و برجسته تر کردن گونه ها، لب ها و خط فک نیز استفاده کرد. نتایج حاصل از تزریق ژل در هر فردی متفاوت است اما به طور کلی، حجم دهی و برجسته تر کردن این اجزای صورت، موجب جذابیت بیشتر چهره ی شما خواهد شد. می توانید از طریق مشاوره با متخصص پوست هرگونه عدم تقارن در اجزای صورت را برطرف کنید و اینکه راحت تر تصمیم بگیرید که می خواهید چه ویژگی های در چهره ی خود را ارتقا دهید.

حین تزریق ژل به صورت و لب چه کارهایی انجام می شود؟

ابتدا کرم بی حسی موضعی برای بی حس کردن پوست اعمال می شود. تزریق در نواحی مد نظر انجام شده و سپس نواحی تزریق، ماساژ داده می شود.

ممکن است به میزان بسیار جزئی احساس ناراحتی بکنید اما این تزریق درد چندانی ندارد. تزریق ژل معمولا ۲۰ الی ۳۰ دقیقه بسته به ناحیه مد نظر درمان طول می کشد.

بعد از تزریق ژل به صورت و لب ها

بعد از تزریق ممکن است ناحیه کمی قرمز و متورم باشد و درد جزئی در این ناحیه حس کنید. هرگونه تورم و کبودی نیز باید طی چند روز آینده رفع شود.

پزشک، اقدامات احتیاطی پس از تزریق که موجب کاهش احتمال بروز عوارض جانبی میشوند را به شما توصیه خواهد کرد. این اقدامات احتیاطی شامل آرایش نکردن بلافاصله پس از تزریق، اجتناب از مصرف الکل و قهوه و پرهیز از قرار گرفتن در معرض آفتاب می باشند.

تزریق ژل به صورت و لب ها چه نتایجی خواهد داشت؟

نتایج تزریق ژل از فردی به فرد دیگر و بسته به ناحیه ی تحت درمان متفاوت است. وجود مقدار کمی تورم و کبودی تا چند روز پس از تزریق کاملا طبیعی است اما شما به محض اتمام تزریق متوجه تغییرات ایجاد شده خواهید شد. نتایج با کاهش تورم طی چند روز آینده و با نشستن فیلر در صورت، بیشتر نمایان میشوند که این امر ممکن است حدود ۲ هفته طول بکشد.

بسیار مهم است که قبل از تزریق، جلسه ای را برای مشورت و صحبت کردن با پزشک خود اختصاص دهید تا مطمئن شوید پزشک، اهداف و نتایج مد نظر شما را بطور کامل درک کند. اگر نتایج مد نظر شما، نتایج معقول و منطقی باشد و در عین حال به پزشک مجربی مراجعه کنید، نتایج تزریق شما کاملا طبیعی خواهند بود و هرگونه عدم تقارن در صورت ب کاهش تورم طی چند روز آینده برطرف خواهد شد.

تزریق ژل چقدر دوام خواهد داشت؟

میزان دوام نتایج تزریق ژل در هر فردی متفاوت است و در بعضی از افراد سرعت تجزیه ی فیلرها بیشتر از بقیه است. دوام و ماندگاری فیلر تزریقی به نوع فیلر مورد استفاده و محل تزریق آن بستگی دارد. اما  اکثر تزریق ها بین ۶ الی 15 ماه دوام و ماندگاری دارند.

هزینه تزریق ژل چقدر است؟

عوامل متعددی در تعیین هزینه ی نهایی نقش دارند. این مورد به محل تزریق، نوع فیلر و مقدار فیلر مورد استفاده، پیچیدگی روند تزریق و منطقه ی کلینیک پزشک بستگی دارد.

خطرات و عوارض جانبی احتمالی تزریق ژل

مانند هر روش دیگری، تزریق ژل برای حجم دهی به لب ها و زاویه سازی صورت نیز خطرات خاص خود را دارد که عبارتند از:

  • واکنش آلرژیک(بروز حساسیت) در محل تزریق یا در سراسر بدن.
  • خونریزی یا کبودی در محل تزریق.
  • عفونت.
  • عدم تقارن و زاویه سازی و فرم نامناسب
  • آسیب رسیدن به عروق خونی ( این مورد بسیار به ندرت رخ می دهد).

تزریق ژل معمولا برای افرادی که از داروهای رقیق کننده خون استفاده میکنند و برای افرادی که به بیماری های سرکوب کننده ی سیستم ایمنی مبتلا هستند، توصیه نمی شود.

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر