سایت شماره یک:

جایگاه برق در زندگی امروز بسیار با اهمیت است. تقریبا تمام تکنولوژی‌هایی که با هدف آسایش و رفاه انسان مورد استفاه قرار می‌گیرند با نیروی برق کار می‌کنند. بنابراین قطعی برق در هر زمان و هر مکانی که باشید مطمئنا شما را با چالش‌هایی روبه رو خواهد کرد. این مشکل به ویژه اگر برای تفریح و یا کار به ویلا، باغ، روستا و… رفته باشید می‌تواند بزرگتر و آزاردهنده‌تر نیز باشد. استفاده از موتور برق در چنین مکان‌هایی امکانات بهتری را در زمان قطعی برق برای کاربران به همراه خواهد داشت. ما در این مقاله کوتاه به بررسی کاربرد موتور برق در ویلاها، باغ ها، روستاها و… می‌پردازیم.

لزوم وجود موتور برق در باغ و ویلا

همانطور که در مقدمه هم ذکر کردیم جریان الکتریسته امروزه منبع تغذیه بسیاری از وسایل تکنولوژیک و فناوری‌های مورد استفاده بشر است. در کنار اهمیت جریان برق در برقراری روشنایی، تقریبا همه وسایلی که به صورت روزانه به آن‌ها احتیاج داریم با انرژی برق کار می‌کنند. در مناطق روستایی، ییلاقی و خارج از محیط‌های شهری برق اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. در این مناطق در صورت‌عدم تأمین انرژی الکتریکی زندگی بسیار سخت و دشوارتر از مناطق شهری خواهد بود. بنابراین بسیار مهم است که در چنین محیط‌هایی حتما یک موتور برق مناسب برای تأمین انرژی الکتریکی در مواقع لزوم وجود داشته باشد.

موتور برق‌ها انواع مختلفی دارند که از نظر کارایی، توان تولیدی برق، ابعاد و اندازه با هم فرق می‌کنند. یک موتور برق مناسب برای باغ باید با توجه به کاربردهایی که از آن انتظار دارید انتخاب شود.

نکات مهم انتخاب موتور برق مناسب برای باغ

موتور برق‌های متنوعی در بازار موجود است که در اندازه و ابعاد و با توان‌های مختلف عرضه می‌شوند. انتخاب این موتور برق‌ها باید با توجه به شرایط و ملزوماتی که وجود دارد صورت گیرد. اما یک موتور برق مناسب برای باغ باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

نوع موتور برق

برای انتخاب بهترین موتور برق باغی باید کاربری آن را در نظر داشته باشید. دسته اول موتور برق‌هایی هستند که مصرف خانگی دارند و برق مورد نیاز لوازم و وسایل خانگی را تأمین می‌کنند. دسته دوم شامل موتور برق‌هایی می‌شود که مصرف صنعتی دارند و برای تأمین روشنایی در حجم بالا (روشنایی‌های بزرگ و پروژکتورها)، تأمین انرژی موتورهای صنعتی (پمپ آب، پمپ چاه، کف کش، لجن کش ها، پمپ‌های سیستم آبیاری و…) را بر عهده دارند.

موتور برق ابزاریکا

هریک از این موتور برق‌ها دارای ولتاژ و جریان مشخصی هستند، به طور مثال در موتور برق‌های خانگی تأمین برق ۲۲۰ ولت با جریان متوسط کافی است و به موتور برق‌های بزرگ و قدرتمند نیاز نخواهد بود. البته این مسئله باز هم به مواردی چون حجم و تعداد لوازم برقی و مدت زمان استفاده از جریان برق متکی خواهد بود.

منبع انرژی موتور برق

موتور برق برای کار کردن نیاز به انرژی دارد که این انرژی می‌تواند حاصل از سوخت‌های فسیلی مثل بنزین، نفت، گازوئیل و یا باتری باشد. انتخاب نوع موتور برق از نظر منبع انرژی شامل مواردی چون قیمت سوخت، آلودگی‌های محیطی و… می‌شود که باید با توجه به آن‌ها بهترین انتخاب را داشته باشید.

برند سازنده

تولیدکنندگان داخلی و خارجی بسیاری اقدام به تولید انواع موتور برق‌های خانگی و صنعتی کرده اند. در حال حاضر برندهای بسیاری در بازار ایران وجود دارد که مدل‌های متنوع با کاربردهای متفاوت را به خریداران ارائه می‌کنند. مهمترین نکته در انتخاب برند سازنده توجه به کیفیت محصولات و اعتبار آن سازنده است.

قیمت موتور برق

برای این که از موتور برق برای تأمین نیروی مورد نیاز پمپ آب استفاده کنید به موتور برق صنعتی نیاز دارید. موتور برق‌های صنعتی نیز در مدل‌ها و با توان‌های تولیدی متنوعی به فروش می‌رسند. قیمت موتور برق‌های صنعتی به عواملی چون نوع موتور برق، ابعاد و اندازه، منبع تأمین انرژی، برند سازنده و… بستگی خواهد داشت. برندهای خارجی با توجه به وارداتی بودن و مسئله تأثیر قیمت ارز بر قیمت نهایی، معمولا گرانتر از سایر برندها هستند. همچنین موتور برق‌های خانگی نسبت به موتور برق‌های صنعتی ارزان‌تر هستند. بسته به نیاز شما در باغ و صنعت، این قیمتها متفاوت هستند، مثلا قیمت موتور برق برای پمپ آب با قیمت ژنراتورهای ساده و کوچکتر متفاوت است که باید با مراجعه به وبسایت ابزاریکا از به روزترین قیمت ها مطلع شوید.

فروشگاه abzarika.ir

خرید موتور برق

برای خرید انواع موتور برق باغی و خانگی می‌توانید با مراجعه به وبسایت ابزاریکا با مشاهده انواع مدل‌ها و مشخصات فنی هریک، بهترین انتخاب متناسب با کاربرد مورد نظر خود را داشته باشید. تنوع بالای مدل‌ها و دامنه قیمتی وسیع در سایت ابزاریکا، شرایط خرید موتور برق مورد نظرتان با بودجه مناسب را برای شما فراهم می‌کند. خرید موتور برق در ابزاریکا با توجه به امکان مشاوره قبل از خرید، تضمین اصالت و گارانتی محصول و همچنین تنوع بالای برندها و محصولات یک تجربه موفق در خرید آنلاین موتور برق خواهد بود.

تگ های مرتبط

ارسال نظر