سایت شماره یک:

 

نما ساختمان

در کشور ما بخاطر معادن سنگ فراوان و درنتیجه قیمت پایین آن، برای زیبایی نما از سنگ استفاده میکنند.

سنگ‌ نما علاوه بر تنوع زیاد ، قیمت پایین و زیبایی که دارد، دیر کثیف میشود و همچنین بعد از کثیف شدن براحتی می‌توان آنرا با واترجت شستشو کرد.

 

ریزش سنگ نما

یکی از معایبی که سنگ‌ نما دارد احتمال جدا شدن آن از ملات و افتادن میباشد.حال اگر این سنگ ریزش کند احتمال دارد که صدمات جانی و مالی بهمراه داشته باشد.

راپل

پیچ کردن سنگ نما

برای اینکه سنگ نما ریزش نکند باید آنرا پیچ و رولپلاک کرد. البته بعضی سنگ ها مانند سنگ آنتیک امکان پیچ و رولپلاک‌ کردن ندارد، در اینصورت باید نما را تغییر داد و این مستلزم هزینه ی زیاد است.

برای پیچ و رولپلاک کردن نما گروه هایی هستند که به روش راپل این کار را انجام می‌دهند.

راپل تکنیکی است که با استفاده از طناب و تجهیزات مخصوص انجام‌ میگردد و تکنسین راپلکار با طنابی که در اختیار دارد به هر نقطه ای از نما که بخواهد دسترسی دارد.

تکنیک راپل بهترین روش برای کار در ارتفاع میباشد و شما براحتی می‌توانید با استفاده از آن سنگ نمای ساختمان خود را مقاوم سازی کنید.

پیچ رولپلاک نما

برای محکم کردن سنگ نما از پیچ گالوانیزه و رولپلاک پروانه ای مخصوص سنگ استفاده می‌شود. همچنین بعد از این کار برای حفظ زیبایی نما، روی پیچ ها با بتونه همرنگ سازی میشود.

یکی از شرکت های که خدمات پیچ کردن نما و نماشویی را انجام‌ میدهد، شرکت کار در ارتفاع نیو پیج میباشد.

آبندی نما

در فصل زمستان و بارندگی احتمال دارد آب از دور پنجره ها و یا دیوارها به داخل ساختمان نفوذ کند. برای جلوگیری از آن باید ساختمان را آبندی کرد.

بسته به محلی که رطوبت نفوذ می‌کند شیوه ی ابندی متفاوت میباشد.

آبندی دور پنجره ها با چسب سیلیکون و یا ماستیک انجام‌ میشود.

آبندی دیوارهای سنگی و سیمانی با چسب نانو میباشد البته قبل از آن باید ترک ها گرفته شود.

چسب نانو خاصیت واتر پروف یا ضد آب کردن دیوار را دارد و بعد از خشک شدن یک لایه چسب روی قسمت های انجام‌ شده قرار میگرد و مانع نفوذ آب به داخل میگردد.

تگ های مرتبط

ارسال نظر