سایت شماره یک:

 

ارز دیجیتال Non-fungible token یا همان توکن غیرمثلی نوعی دارایی دیجیتالی است که ویژگی های منحصر به فردی  دارد. همانطور که میدانید، ارز های دیجیتال دیگر مانند بیت کوین و اتریوم از نوع توکن های مثلی می باشند و دارای واحد های تعویض پذیر هستند. ولی  هر واحد ارز دیجیتال nft برخلاف ارز های دیجیتال دیگر دارای ویژگی خاص بوده که موجب تمایز آن با واحد های دیگر می شود.

شاید برایتان سوال پیش آید که کاربرد اصلی ارز دیجیتال nft چیست؟ و این توکن های غیر مثلی چه مشکلاتی را حل می کنند؟ برای پاسخ به این سوالات بهترین کار پرداختن به دو مزیت اصلی ان اف تی ها می باشد. در ادامه با ما همراه باشید.

مالکیت حقیقی: یکی از اصلی ترین ویژگی ان اف تی ها، مالکیت حقیقی است. به طور مثال فرض کنید یک فروشنده بلیط، بلیطی که شما خریداری کرده اید را باطل می کند. مثال دیگر، آیا نام کاربری اینستاگرام شما فقط متعلق به خود شما است یا شرکت فیس بوک مالک حقیقی آن است؟ فناوری بلاک چین در ان اف تی ها مالکیت واقعی را با کمک توزیع داده و رمزنگاری به خود کاربران می دهد. این بدان معنی است که اشخاص دیگر نمی توانند ادعای مالکیت کنند.

برای درک بهتر این موضوع، یک سند مالکیت را در نظر بگیرید که در یک جمع چندین نفره به اشتراک گذاشته شده است. در این موقع این افراد از ان عکس خواهند گرفت. در صورتی که فردی بخواهد توسط آن عکس ادعای مالکیت کند، در آن جمع(بلاک چین) آن سند مالکیت پذیرفته نخواهد بود. زیرا آن فرد فقط یک نسخه (تقلبی) از سند مالکیت در اختیار دارد.

قابلیت انتقال و معامله: یکی دیگر از مزایای مهم ان اف تی (NFT) انتقال و معامله آن است. توکن های غیر مثلی قابلیت این را دارند که روی کیف پول دیجیتالی در موبایل یا کامپیوتر منتقل شوند. همچنین می توان آنها را خیلی سریع و آسان در صرافی ها معامله کرد. توسط ان اف تی ها می توان به راحتی یک یک آیتم بازی، بلیط و همچنین سایر دارایی‌ها را با پول واقعی فروخت و حتی از کاربران دیگر آن ها را خریداری کرد.

هنر یکی از بهترین ایده ها برای علاقه مندان به NFT است. شما می توانید یک هنرمند دیجیتالی باشید که از خلاقیت های خود پول دربیاورید .اگر تعجب می کنید که چرا هر زمان از NFT نام برده می شود، به نظر می رسد همه در مورد هنر صحبت می کنند، ما یک مثال عالی برای شما داریم. یکی از گرانترین آثار هنری فروخته شده در دنیای مدرن، به عنوان مجموعه NFT عرضه شد. هنرمند مشهور دیجیتال، بیپل موفق شد یکی از مجموعه های خود را به قیمت 69 میلیون دلار در حراج کریستی به حراج بگذارد. این اثر هنری که با نام «Every day’s: The First 5000 Days» نامگذاری شد، رکورد NFT را شکست و جایگاه سوم را در فهرست گران‌ترین آثار هنری فروخته شده توسط هنرمندان زنده به دست آورد.

در صرافی ارز دیجیتال گلکسی pg هزینه تراکنش NFT بسته به نوع ارز متغیر است، که در حال حاضر بیش از یک دلار می باشد و روی شبکه BSD است.

از NFT می توان به جهت مطمئن شدن از اعتبار محصولاتی که خریداری می کنید، استفاده نمود. از آنجایی که بلاک چین به شکل دائمی داده ها و اطلاعات مرتبط با محصولات مختلف را ذخیره می کند، به طور قطع بررسی اصالت یک محصول یا کمیاب بودن آن نیز به زودی در این بستر مورد توجه قرار می گیرد. همچنین NFT ها می توانند برای ذخیره سازی اطلاعات پیرامون فرآیند تولید مورد استفاده قرار گرفته و بدین طریق اطمینان حاصل شود که همه چیز در یک معامله به شیوه منصفانه انجام خواهد شد.

می توان گفت که کاربرد NFT صرفاً به محصولات مصرفی محدود نمی شود. در گذشته کمپانی های متعددی وجود داشتند که برای نمونه سازی و طراحی صنعتی NFT ها را مورد استفاده قرار می دادند. در حال حاضر یکی از مشکلات جهان، وجود محصولات خوراکی تقلبی مانند دارو و مکمل هاست. NFT ها با ردیابی کردن محصولات غذایی و خوراکی به حل این مشکل کمک می کنند. تصور کنید که تنها با اسکن کردن کیو آر کد موجود بر روی مکمل های غذایی که به صورت آنلاین خریده اید، می توانید کل مسیر تولید تا ارسال را با جزئیات مشاهده نمایید.

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر