سایت شماره یک:
 

به گفته صرافی دات نت  در سال 2021 جهان شاهد انفجار ارزش ارزهای دیجیتال بود؛ به طوری که ارزش کل بازار کریپتو که در اول ژانویه 2021 اندکی بیش از 775 میلیارد دلار بود، در اواسط ماه نوامبر با جهشی 275 درصدی، توانست به رکورد 3 تریلیون دلاری برسد.

در این میان، ارزش بیت‌کوین در این بازار از مرز 1 تریلیون دلاری گذشته است و هم‌چنان به عنوان باارزش‌ترین رمز ارز جایگاه خود را حفظ کرده است. ارزش بیت‌کوین بین سال‌های 2012 تا 2020، 193639.36 درصد رشد داشته است.

این اعداد و ارقام، با توجه به زمان نسبتاٌ کوتاه پیدایش ارزهای دیجیتال، گویای این است که جهان برای پذیرش ارزهای دیجیتال بسیار مشتاق است؛ بنابراین طبیعی است که هر روز به تعداد فعالان بازار کریپتو افزوده شود؛ اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید، لازم است بدانید که برای شروع در زمینه خریدوفروش ارزهای دیجیتال، اولین کار انتخاب یک کیف پول مناسب برای ذخیره و معامله رمز ارزها است.

در مرحله بعد لازم است یک صرافی ارز دیجیتال معتبر و مطمئن پیدا کنید. در حال حاضر تعداد بسیار زیادی صرافی آنلاین در حال فعالیت هستند که ممکن است در ابتدای کار انتخاب را برای شما دشوار کند. ما در این مقاله قصد داریم که ضمن بررسی انواع مختلف صرافی ارز دیجیتال، روش‌های انتخاب بهترین صرافی ایرانی را به کمک صرافی دات نت به شما آموزش دهیم. همچنین اگر می‌خواهید اطلاعات خود را در زمینه ارزهای دیجیتال بالا ببرید، پیشنهاد ما به شما استفاده از محتواهای آموزشی بهترین وب‌سایت‌های آموزش بازار ارز دیجیتال، خانه سرمایه، صرافی دات نت، والکس و ارز دیجیتال است.

به شما کمک کردیم تا بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی را پیدا کنید

تعداد صرافی های ایرانی زیادی داریم که شما میتونید با آنها معاملات خودتون رو انجام بدید به صورت آنلاین ، اما انتخاب یک صرافی خوب ، پارامتر های زیادی داره ، مثال : میزان کارمزد ، حجم نقدینگی ، میزان امنیت و...  پس شما اگه میخواید توی این حوزه ارزی رو بخرید ، خیلی حائز اهمیت است که صرافی مورد نظر رو درست انتخاب کنید ، ما صرافی دات نت اومدیم و بهترین صرافی های ارز دیجیتال ایرانی و آنلاین رو پیدا کردیم و بررسی کردیم به صورت حرفه ای تا شما یک انتخاب درست داشته باشید ، از طریق لینک بالا که براتون گذاشتیم میتونید ببیند و یا از آخر همین مطلب ، میتونید روی لینک سایت صرافی دات نت کلیک کنید ، در ضمن ، یه تکنیک هایی هم بهتون گفتیم

صرافی ارز دیجیتال و انواع آن

صرافی ارز دیجیتال یا اکسچنج Exchange، بستری است که در آن می‌توان انواع مختلف ارزهای دیجیتال را معامله کرد. این صرافی‌ها می‌توانند یک سایت و یا یک اپلیکیشن موبایل باشند؛ برای ثبت‌نام و انجام معامله در صرافی ارز دیجیتال، نیازی به حضور فیزیکی در محل دفتر صرافی نیست. مبادله ارز در صرافی‌های ارز دیجیتال، به صورت‌های گوناگونی انجام می‌شود. به این معنا که می‌توان ارزهای دیجیتال را با یکدیگر (مثلاً بیت‌کوین به اتریوم)، ارز دیجیتال را با ارزهای فیات (مثلاً اتریوم به دلار) و ارزهای فیات را با یکدیگر (مثلاً دلار به ریال) مبادله کرد.

انواع صرافی ارز دیجیتال

صرافی‌های ارز دیجیتال به سه دسته اصلی تقسیم می‌شوند که عبارت‌اند از: صرافی‌ ارز دیجیتال متمرکز، غیرمتمرکز و همتا به همتا.

متمرکز

این نوع صرافی که از محبوبیت زیادی برخوردار است، دارای امکانات زیاد، حجم نقدینگی بالا و سرعت بالای معاملات است. از جمله محبوب‌ترین صرافی‌های متمرکز در سطح جهانی بایننس و کوین بیس هستند.

غیرمتمرکز

در این نوع صرافی ارز دیجیتال، هیچ شخص ثالث، شرکت یا سازمان خاصی روی معاملات نظارت نمی‌کند و کنترل آن‌ها به‌وسیله قراردادهای هوشمند بر بستر بلاک‌چین است. این نوع صرافی از مزایایی مانند حریم خصوصی پیشرفته، امنیت در مقابل هک شدن، عدم امکان دستکاری و کارمزد پایین برخوردار هستند. از صرافی‌های غیرمتمرکز معتبر جهانی می‌توان به صرافی وان اینچ، بیسکسو، بنکور و ... اشاره کرد.

7

همتا به همتا

در این نوع صرافی، کاربران بدون مراجعه به مؤسسه مالی، معاملات ارزهای دیجیتال را به‌صورت مستقیم از یک حساب به‌ حساب دیگر انجام می‌دهند. کاربران در این نوع صرافی از طریق آگهی‌های خریدوفروش رمزارز درج شده بر بستر پلتفرم صرافی، با هم تعامل دارند. تقسیم‌بندی دیگری نیز برای صرافی‌های ارز دیجیتال بر اساس نحوه کار آن‌ها وجود دارد. در این تقسیم‌بندی دو حالت وجود دارد.

حالت اول:

در این نوع صرافی ارز دیجیتال، شما با خود صرافی معامله می‌کنید و ارز دیجیتال را از خود صرافی می‌خرید یا به خود صرافی می‌فروشید؛ درآمد این صرافی‌ها از تفاوت قیمت خریدوفروش تأمین می‌شود.

حالت دوم:

خود صرافی طرف معامله نیست؛ بلکه فقط یک واسطه بین خریداران و فروشندگان است و با انجام هر معامله مبلغی را به‌عنوان کارمزد دریافت می‌کند. اغلب صرافی‌های ارز دیجیتال در جهان به روش دوم فعالیت می‌کنند، اما در ایران بیش‌تر صرافی‌ها از نوع اول هستند؛ یعنی خودشان طرف معامله هستند.

نحوه شناسایی صرافی ارز دیجیتال معتبر

اگر در گوگل یک جستجو داشته باشید، از تعداد صرافی‌های ارز دیجیتال آنلاین ایرانی که فعالیت می‌کنند متعجب خواهید شد. اما پیشنهاد می‌کنیم که به تمام این وب‌سایت‌ها اعتماد نکنید؛ زیرا ممکن است برخی از آن‌ها معتبر نباشند و فعالیت‌های کلاه‌بردارانه انجام دهند. برخی دیگر نیز ممکن است چندان شناخته شده نباشند و تعداد کمی از افراد برای خریدوفروش از طریق آن صرافی وارد عمل شوند.

برای اعتبارسنجی صرافی آنلاین لازم است مجموعه‌ای از ویژگی‌ها را در نظر بگیرید تا بتوانید بهترین صرافی را در میان تعداد بسیار زیاد صرافی‌های ارز دیجیتال، انتخاب کنید. البته می‌توانید از سایت صرافی دات نت نیز برای آشنایی و انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی استفاده کنید.

ویژگی‌هایی که لازم است مدنظر قرار بگیرند عبارت‌اند از:

  • کیفیت و سرعت بالای ارائه خدمات
  • پشتیبانی از انواع گسترده‌ای از رمزارزها
  • میزان کارمزد و میزان حجم معاملات
  • سهولت ترید کردن ارزهای دیجیتال
  • بهره‌مندی از انواع تست‌های امنیتی و ارائه گواهی
  • محبوبیت و اعتبار بالا در میان کاربران
  • سرعت بالای پاسخگویی و پشتیبانی 24 ساعته
  • دفتر مرکزی مشخص و امکان اعتبار با آن
  • برخورداری از شبکه‌های اجتماعی شفاف و متنوع
  • مجهز بودن به ابزارهای گوناگون مدیریت ریسک

برای انتخاب مناسب‌ترین صرافی باید به تک‌تک ویژگی‌های عنوان شده توجه داشته باشید؛ به‌عنوان‌مثال در مورد محبوبیت و اعتبار صرافی باید این را بدانید که معتبر بودن صرافی ارز دیجیتال با تعداد کاربران آن صرافی رابطه نزدیکی دارد. رتبه الکسای صرافی‌های ارز دیجیتال (Alexa.com) هم می‌تواند در انتخاب به شما کمک کند. در مورد آدرس دفتر مرکزی می‌توانید به "قسمت درباره" ما سر بزنید؛ تمام صرافی‌ها در بخشی به نام "درباره ما" ، به معرفی تیم توسعه‌دهنده پلتفرم خود می‌پردازند و آدرس دفتر خود را روی سایت قرار می‌دهند.

معاملات ارز دیجیتال برای ایرانیان

تحریم‌های گسترده‌ای که در چند سال اخیر بر ایران اعمال شده است، معاملات ارزهای دیجیتال را برای ایرانیان با مشکل مواجه کرده است و بسیاری از صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی هیچ‌گونه خدماتی به کاربران ایرانی ارائه نمی‌کنند (هرچند تعدادی از تریدرهای ایرانی، راه‌هایی برای دورزدن این تحریم‌ها پیدا کرده‌اند).

بنابراین بهترین روش، استفاده از صرافی ارز دیجیتال ایرانی است. تعداد زیادی صرافی ایرانی به‌صورت آنلاین در حال فعالیت هستند؛ اما مشکل اینجاست که تعداد آن‌ها زیاد است و انتخاب را دشوار می‌کند. صرافی دات نت این مشکل را برای شما حل کرده است.

انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی با کمک صرافی دات نت

صرافی دات نت سایتی است که در زمینه آموزش ارز دیجیتال و بررسی صرافی‌های مختلف فعالیت می‌کند. به این صورت که صرافی دات نت تمام ویژگی‌های مثبت و منفی صرافی‌های ایرانی را به دقت مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار داده است و در میان تعداد زیاد صرافی‌های موجود، بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی را برای استفاده از تریدرهای ایرانی معرفی کرده است.

در سایت صرافی دات نت علاوه بر آشنایی با صرافی‌های منتخب، می‌توانید با نحوه ثبت‌نام در این صرافی‌ها و جزئیات معامله در آن آشنا شوید. به‌علاوه انواع آموزش‌های مربوط به مباحث مختلف ارز دیجیتال در این سایت در دسترس کاربران قرار داده شده است که می‌توانند برای بالا بردن سطح معلومات خود در حوزه ارز دیجیتال از این آموزش‌ها استفاده کنند.

صرافی ها کاملا ایرانی بوده وشما با تومان میتوانید خرید و فروش خودتون رو انجام بدید

منبع:صرافی.net

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر