بیت کوین | قیمت بیت کوین

با رشد بازار رمزارزها، بیت کوین به 20 هزار دلار رسید.

سایت شماره یک:

قیمت بیت کوین برای متقاضیان این پول دیجیتال اهمیت دارد.قیمت بیت کوین در ابتدای عرضه آن روندی صعودی داشت.قیمت بیت کوین این روزها روندی افزایشی پیدا کرده است.قیمت بیت کوین نوسانات زیادی دارد.قیمت بیت کوین غیرقابل پیش بینی است.

قیمت بیت کوین

پیش بینی قیمت بیت کوین

یکی از جذاب‌ترین و در عین حال پرریسک‌ترین بازارهای مالی، بازار ارزهای دیجیتال است. معمولا وجوه مشترکی در میان همه‌ی بازارهای مالی وجود دارد با این حال هر کدام از بازارها با یک سری ویژگی‌ شناخته می‌شوند. نوسانات شدید یکی از آن ویژگی‌هایی است که گاهی در این بازار به چشم می‌خورد چیزی که شاید در دیگر بازارهای مالی دیده نشود، البته ناگفته نماند که همین ویژگی بسیاری از افراد را به سمت خود جذب کرده است اما نباید از این نکته غافل ماند که همان‌طور که افراد زیادی به دلیل وجود نوسانات در این بازار توانستند سودهای خوبی کسب کنند، افرادی هم بودند که متضرر شدند و یا حتی کل سرمایه‌ی خود را از دست دادند.
بازار کریپتوکارنسی یک بازار مالی بین‌المللی است در نتیجه می‌توان از نظرات کارشناسان و تحلیلگران این حوزه از سراسر جهان بهره برد. شناختن کامل یک پروژه و اهداف تیم پروژه برای پیش بینی آینده‌ی آن رمزارز از اهمیت بالایی برخوردار است که شاید هر سرمایه‌گذار یا معامله‌گری توانایی آن را نداشته باشد. بنابراین مطالعه‌ی نظرات صاحب‌نظران این عرصه می‌تواند کمک بزرگی در تصمیم‌گیری برای سرمایه گذاری به فعالین بازار بکند. تحلیلگران تکنیکال نیز با بررسی نمودار قیمتی یک رمزارز می‌توانند آینده‌ی آن را پیش‌بینی کنند، مهارت در این نوع تحلیل، ورود در مناسب‌ترین زمان به معاملات را ممکن می‌کند.
همچنین به دلیل آنکه رمزارزها بر بستر بلاک چین پیاده‌سازی شده‌اند، بررسی اطلاعات منتقل شده از طریق بلاک چین می‌تواند ‌پیش‌ بینی بازار ارزهای دیجیتال را تا اندازه‌ آسان‌ کند. تحلیل آنچین (On-chain) با جمع‌آوری و بررسی اطلاعاتی که از طریق بلاک چین منتقل می‌شوند اطلاعات جالبی را به سرمایه گذاران می‌دهد.
همان‌طور که متوجه شدید برای پیش بینی آینده‌ی یک ارز دیجیتال باید آن رمزارز و پروژه‌ی مربوطه را از جوانب مختلف بررسی کرد که این کار برای تمام فعالین بازار ارزهای دیجیتال چندان ساده نیست در نتیجه در چنین شرایطی مطالعه‌ی نظرات کارشناسان خبره که جوانب مختلف موثر بر بازار را در کوتاه‌مدت و بلندمدت بررسی می‌کنند، می‌تواند کمک بزرگی برای فعالین بازار باشد.
با همه‌ی اینها فراموش نکنید که حتی بهترین پیش‌بینی‌ها هم ممکن است تحقق نیابند چرا که یک اتفاق ناگهانی می‌تواند تمام شرایط پیشین را تغییر دهد، علاوه بر این همان‌طور که پیش از این نیز گفته شد، میزان ریسک موجود در این بازار بیشتر از دیگر بازارهای مالی است و همین موضوع اهمیت مدیریت سرمایه در بازار ارزهای دیجیتال را دوچندان کرده است.

در‌حالی‌که بسیاری از افراد در بازار از مرگ بیت‌کوین و بازار رمزارزها سخن می‌گویند، مقایسه داده‌های تاریخی نشان می‌دهد که در گذشته نیز این میزان ریزش قیمتی و حتی بیش از این در بیت‌کوین رخ داده است. در زمان ریزش بیت‌کوین در سال ۲۰۲۱ در پی ممنوعیت استخراج رمزارزها در چین، این رمزارز حدود 54 درصد از ارزش خود را تا پیش از آغاز موج صعودی بعدی از دست داد و این بازار منفی 99 روز به طول انجامید. در سال 2017 و ثبت قله تاریخی 19700 دلار، بیت‌کوین طی 365 روز حدود 84 درصد از ارزش خود را از دست داد. در بازار صعودی 2013 که بیت‌کوین به سقف تاریخی 1160 دلار رسید، با آغاز بازار نزولی بیت‌کوین طی 411 روز حدود 86 درصد از ارزش خود را از دست داد.

لذا به نظر می‌رسد ریزش‌های این‌چنینی پیش از این نیز در بازار سابقه داشته و ریزش 70 درصدی بیت‌کوین درحال‌حاضر به معنای مرگ بازار نیست. علاوه بر این موضوع، درحال حاضر ارزش بازار رمزارزها علی‌رغم ریزش‌های اخیر همچنان بسیار بالاست. ارزش این بازار با توجه به قیمت‌های کنونی رقمی در حدود 846 میلیارد دلار است که نشان‌دهنده انباشت میزان زیادی از سرمایه در این بازار است. به غیر از این انباشت سرمایه، شرکت‌ها و پروژه‌های بسیاری در حوزه بلاکچین ایجاد شده است که ارزش آن‌ها میلیاردها دلار است و تعداد زیادی از متخصصین رشته‌های مختلف مشغول به کار در این حوزه هستند که برای بقا، به بازار رمزارزها نیاز دارند. درنتیجه ارزش و پایه کنونی بازار رمزارزها بسیار محکم‌تر از سابق است و بعید است به‌راحتی فروریزد.

بیت‌کوین روز شنبه با فشار معامله‌گران به زیر قله قیمتی خود در سال 2017 کشیده شد. اما بلافاصله با حمایت خریداران به 19 هزار دلار بازگشت. حمایت 19 هزار دلار از لحاظ روانی اهمیت بسزایی دارد و معامله‌گران از آن دفاع خواهند کرد. اما فشار‌های سیاست‌های ضدتورمی ممکن است موجب ریزش بیشتر قیمت در آینده شود.

یک روز پس از بزرگ ترین سقوط بازار کریپتو در دو سال اخیر با تثبیت قیمت ها همراه است. دارایی های دیجیتال روز گذشته و در پی عدم قطعیت در رابطه با اقتصاد کلان و همچنین افزایش تورم به روند نزولی خود ادامه دادند. بنابر تحلیل تاریخ 25 خرداد، بیت کوین و اکثر آلت کوین های بازار روز گذشته را با کندلی قرمز رنگ به پایان رساندند و بسیاری دیگر از ارزها در تلاش هستند تا پس از سقوط گسترده در روز دوشنبه کمی از زیان های خود را جبران کنند.

قیمت بیت کوین در حال حاضر و با ریزش 2 درصدی نسبت به شبانه روز گذشته زیر سطح 22000 دلاری در حال معامله است. در یک ماه گذشته بزرگ ترین ارز دیجیتال جهان سقوطی 30 درصدی را تجربه کرده و اکنون در آستانه قرار گرفتن زیر 20000 دلار، سطحی که در سال 2017 به آن رسیده بود قرار دارد.

اتریوم نیز مانند بیت کوین روزهای اخیر با ریزش همراه بود و دوشنبه به پایین ترین حد خود در 18 ماه گذشته نیز رسید. قیمت اتریوم اکنون در محدوده 1200 دلاری قرار داد.در میان آلت کوین ها سولانا و استلار با رشد بسیار کم 5 درصدی همراه بودند تا کمی از زیان های روز دوشنبه را جبران کنند.

سرمایه گذاران کریپتو منتظر افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو هستند. بسیاری ز تحلیلگران معتقدند که این نهاد، نرخ بهره را به میزان 0.75 % افزایش خواهد داد. تا پیش از اعلام نرخ تورم در روز جمعه انتظار می‌رفت که به زودی شاهد چنین اقدامی از فدرال رزرو نباشیم اما افزایش تورم احتمالا باعث تصمیمات سختی از سمت بانک مرکزی آمریکا خواهد شد.

ادوارد مویا، تحلیلگر بازار گفته است که تریدرهای بیت کوین باید کاملا خود را برای جلسه و تصمیم کمیته بازارهای آزاد فدرال رزرو آماده کنند. بیت کوین هنوز 20000 دلار را حفظ کرده است اما تصمیم سختگیرانه از سمت فدرال رزرو باعث رشد دلار و سود خزانه می‌شود و سرمایه گذاران کریپتو باید آماده آزمایش سطح حمایتی 20000 دلاری و حتی سقوط بیشتر قیمت ها شوند.

 

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر