قیمت دلار | قیمت دلار در بازار امروز | پیش بینی قیمت دلار

معامله گران تصور کنند که فعالیت در شرایط کنونی پرریسک است و بهتر است که خرید و فروش های خود را به تعویق بیاندازند.

سایت شماره یک:

قیمت دلار چند وقتی است مدام در حال نوسان است قیمت دلار به شدت افزایشی است وخرید هر چیزی بستگی به بالا و پایین بودن قیمت دلار دارد و باعث تورم شدید در کل جان شده است قیمت دلار در صرافی با قیمت دلار در بانک متفاوت است واین باعث سردر گمی برخی از مردم ده است عرضه دلار در صرافی ها فقط با بلیط و پاسپورت است و به صورت آزاد دلار عرضه نمی شود پیش بینی می شود قیمت دلار در روزهای آینده گرانتر هم بشود. 

بازار ارز تهران در اولین روز هفته جاری شاهد پیشروی قیمت دلار بود. معامله گران افزایشی دیروز توانستند نرخ دلار را یک کانال افزایش دهند .

قیمت دلار سرگیجه گرفت

با این حال روز گذشته دبیرکل کانون صرافان کشور از حضور نرخ توافقی معاملات دلار در کانال 29 هزار تومانی خبر داد. خبرگزاری فارس به نقل از این مقام مسوول عنوان کرد: بر اساس معاملات صورت گرفته در بازار توافقی، در حال حاضر هر دلار ۲۹ هزار تومان برای خرید صرافان و 29 هزار و 300 تومان برای فروش است.

این در حالی است که در روز‌های پایانی هفته گذشته رئیس کانون صرافان کشور نرخ خرید و فروش دلار توافقی را در بازه‌ای مشابه اما در کانال 30 هزار تومانی اعلام کرد. برخی از تحلیلگران ارزی معتقدند  که هرچه تعداد نرخ‌های خرید و فروش  دلار در بازار بیشتر باشد معامله گران دچار سردرگمی خواهند شد و از طرفی دلار با سرگیجه همراه می شود.

تعویق خرید و فروش دلار در بازار ارز؟

عده ای از  معامله گران می گفتند که روز گذشته با وجود تحریم های جدید آمریکا علیه ایران و... اسکناس آمریکایی  آرایش صعودی آنچنانی به خود نگرفت.

برخی از معامله گران تصور می کنند که فعالیت در شرایط کنونی پرریسک است و بهتر است که خرید و فروش های خود را به تعویق بیاندازند چرا که بازارساز در شرایط کنونی در حال قدرت نمایی است. 

با این حال عده ای دیگر می گفتند که دلار همچنان پتانسیل رشد را دارد. به باور آنها با نرخ تورم در  شرایط حال حاضر؛  بازارساز تنها با عرضه ارز نمی تواند قیمت ها را به صورت میان مدت مدیریت کند.

اما علت افزایش نرخ ارز رافی ملی در این مدت چیست؟

علی طباطبایی، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز بیان کرد: من فکر می‌کنم بانک مرکزی با این اقدام می‌خواهد فاصله بین دلار معاملاتی و دلاری را که اعلام می‌شود از بین ببرد و از هیجانات کاذب بازار بکاهد.

او ادامه داد: به‌طور کلی نرخ صرافی ملی ربطی به واقعیت ندارد و نوسان آن تاثیر زیادی روی بازار نمی‌گذارد. ولی هدف از افزایش آن این است ک چندنرخی بودن دلار از بین برود و دلار تک نرخی شود.

این کارشناس درمورد نرخ مقاومت دلار در بازار آزاد گفت: نرخ ۳۲ تا ۳۳ هزار تومانی موقتی است و بعید است قیمت‌ها در این محدوده بماند. از طرف دیگر بعید است که قیمت دلار به بالای این اعداد برسد. مگر اینکه خبری بیابد که تا به حال به گوش مردم نرسیده باشد، مثل خروج کامل ایران از برجام.

تک نرخی شدن نرخ دلار

جواد فلاحیان دیگر کارشناس بازارهای مالی نیز درمورد افزایش قیمت دلار صرافی ملی نظر مشابهی داشت. او دراین خصوص بیان کرد: به‌نظر می‌آید دولت قصد دارد که فاصله بین بازار آزاد و صرافی ملی را از بین ببرد و نرخ دلار را تک‌نرخی کند.

عبدالله مشکانی، کارشناس بازارهای مالی نیز پیشتر در گفتگو با تجارت‌نیوز دراین مورد توضیح داده بود: بانک مرکزی قصد دارد فاصله قیمتی دلار صرافی ملی و ارز نیمایی را با بازار آزاد کاهش دهد.

او ادامه داد: اگر دولت این اقدام را زمانی انجام می‌داد که نرخ دلار در بازار رو به بالا بود باعث اضافه پرش نرخ در بازار آزاد می‌شد. از سویی نرخ دلار در بازار تا حدودی کاهش یافته است. در این میان بانک مرکزی درحال بالا بردن قیمت ارز صرافی ملی است تا شکاف این دو کاهش پیدا کند.

مشکانی همچنین بیان کرد: این شکاف و فاصله قیمتی می‌تواند باعث افزایش تقاضای سوداگرانه در بازار شود. بانک مرکزی در این اقدام قصد دارد اینگونه تقاضاها را کاهش دهد.

 

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر