مدیرعامل سابق پرسپولیس می‌گوید محمدحسن انصاری‌فرد پول گابریل کالدرون را در جای دیگری هزینه کرده است.

سایت شماره یک:

به گزارش "ورزش سه"، مهدی رسول پناه در برنامه شبهای فوتبالی حاضر شد و در حالی که انتقادات زیادی را بابت حضور در فضای رسانه‌ای متوجه خود می‌دید گفتگوی طولانی را با مجری این برنامه انجام داد.

او در صحبت‌هایش اگرچه تقریبا به تمام موضوعاتی که مطرح بود پرداخت اما صحبت‌هایش اغلب در حد اشاره‌های ناواضحی بودند که با کنکاش، سوال و چالش از طرف مقابل نیز مواجه شد تا بسیاری از سوالات دیگر در ذهن طرفداران پرسپولیس و اهالی فوتبال باقی بماند.

اظهارات مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس را در ادامه می‌خوانید:

 

* انصاری‌فرد از کارگزار پول قرض کرد

دورانی که بنده به هیئت مدیره آمدم، اتفاقاتی افتاد از جمله اینکه آقای انصاری‌فرد به بن بست رسیدند و بدون اطلاع ما استعفا دادند. بعد از این مسئله ما در یک بحران عجیبی قرار گرفتیم مخصوصا بحران مالی. بحث کالدرون و دستمزد بازیکنان بود و همچنین اینکه رفته بودند از کارگزار پول قرض کردند. در حالی که باید درآمد کسب می‌کردند اما رفتند قرض کردند و دو برابر چک دادند.

* کارگزار می‌خواست چک باشگاه را اجرا بگذارد

بعد کارگزار آمد و گفت که اگر پول ما را ندهید چک شما را اجرا می‌گذاریم. در حالی که نمی‌دانستیم اصلا چک داده شده. ۲۷ میلیارد چک داده بودند و گفتند که مصوبه هیئت مدیره است در حالی که مصوبه هیئت مدیره نبود. ما در هیئت مدیره بحث کردیم و گفتیم چرا از هیئت مدیره پول قرض کردی؟ بعد از آن جلسه آقای انصاری‌فرد استعفا دادند.

* هیچکس به جز من مسئولیت پرسپولیس را قبول نکرد

بعد ما جلسه هیئت مدیره گذاشتیم چون من مسئول هیئت مدیره بودم، به عنوان سرپرستی من را انتخاب کردند. چالش‌ها تازه از اینجا آغاز شد و من دو بار رفتم استعفا دادم اما کسی نبود که مسئولیت را قبول کند. جالب است یک نکته به هواداران بگویم؛ دو سه روز بعد از حضور ما آمدند و اموال باشگاه را توقیف کردند و حتی درفشی‌فر را خلع ید کردند.

* یک مطلب ناچیز به بازیکنان دادیم

کرونا آمد و چهار ماه فوتبال تعطیل شد و شب عید بود. ما سریع وارد کار شدیم و یک مبلغ ناچیز در بانک گردشگری طلب داشتیم بابت چند بازی ای که از برند پرسپولیس استفاده کردند و یک مبلغ ناچیزی گرفتیم و دو سه درصد به بازیکنان دادیم و با کارمندان تسویه کردیم و وارد سال جدید شدیم.

* بزرگترین طلب تاریخ پرسپولیس را دادم

در سال جدید از 11 پرونده، 7-6 حکم در همان سال جدید صادر شد. خود آقای برانکو و دستیارانش دو میلیون و دویست هزار دلار حکم داشتند که بزرگترین طلب تاریخ پرسپولیس بود. هیچ پولی نداشتیم و قرارداد کارگزاری هم که بستند که اینطور بود که تعهدی برای پرداخت نداشتند و فقط گفتند از درآمد، به شما پول خواهیم داد. ما یک جلسه گذاشتیم و تنها یک راه داشتیم که این را احیا کنیم و آن هم فسخ قرارداد بود. ما یک بندی در متن قرارداد گیر آوردیم و از آن استفاده کردیم و قرارداد را فسخ کنیم و باشگاه را از بحران نجات بدهیم.

* به من گفتند تسلیت بابت مدیرعاملی پرسپولیس

آنقدر مشکلات بود که هرکسی آمد فهمید من سرپرستم به من تسلیت گفت. ما در آن دو سه هفته اول که بودیم، هرکسی را خواستیم به عنوان مدیرعامل معرفی کنیم، هیچ کسی قبول نکرد. ما رفتیم قرارداد کارگزار را فسخ کردیم و یک نفری را پیدا کردیم که پیشنهاد ۴۰-۵۰ میلیاردی دادند. ما حساب کردیم که درآمد باشگاه حدود ۱۰ میلیارد تومان به ازای ماهیانه است؛ یعنی سالیانه ۱۲۰ میلیارد. رقم بالایی بود اما هیئت مدیره آمد کف قرارداد را با سالیانه ۱۱۰ میلیارد بست و تا ۲۵۰ میلیارد هم می‌رفت. به ما می‌گویند قرارداد ۱۱۰ میلیاردی است اما اشتباه بود. ما روی بند بند این قرارداد کار کردیم از طریق کارشناسان حقوقی وزارت ورزش و حتی این را به وزارت خانه فرستادیم، وزیر گفت ۱۵ غلط دارد. ما در نهایت یک کار تمام و کمالی را انجام دادیم. یک خبرنگاری به ما گفت که این قرارداد ترکمنچای است.

* نمی‌توانید بگویید شفاف نیستم

تمام چک‌هایی که برای باشگاه بود را اول رسانه‌ها زدند چون [آتیه داده پرداز] شرکت بورسی بود و علنی بود. صاحبان این باشگاه مردم هستند و میگوییم ۴۰ میلیون هوادار دارند. ما هیچ چیز پنهانی نداشتیم و اگر می‌خواستیم پنهانی اعلام کنیم که نمی‌آمدیم قرارداد را منتشر کنیم. ما مدیریت هزینه کردیم و نمی‌توانید بگویید شفاف سازی نمی‌کنید.

* بشار رسن را من نگه داشتم

بشار رسن را اصلا شخص من نگه داشتم چون ۳۵۰ هزار دلار از دو فصل طلبکار بود و من این را شخصا تامین کردم. هی می‌گفتند چرا قرارداد او را تمدید نمی‌کنید؟ در حالی که او گفته بود باید پول را بگذارید روی میز من. ما این پول را به او دادیم و بعد تمدید کرد. بندی هم گذاشت که هیئت مدیره تصویب کرده بود که می‌تواند در صورت پیشنهاد جدایی جدا شود.

* صددرصد طلب شجاع را پرداخت کردیم

شجاع قبل از لیگ قهرمانان آسیا آمد و گفت مبلغ قرارداد من را بالا ببر. او سه سال با پرسپولیس قرارداد داشت و یک سالش گذشته بود. بعضی از پیشکسوتان پرسپولیس آمدند گفتند چرا با او تمدید نمی‌کنی و فکر کردند اصلا قرارداد ندارد! گفتم عزیزم او سه سال قرارداد دارد. به شجاع و مدیربرنامه‌اش گفتیم چه عجله‌ای داری؟ تیم برای بازیهایی آسیایی می‌رود و چه اصراری داری؟ تو مبلغ قراردادت مشخص است. او تنها بازیکنی است که ما صددرصد طلبش را پرداخت کردیم.

* شجاع 60 میلیارد برای شش سال خواست

مبلغ قرارداد آقای خلیل زاده 2 میلیارد بود و با آپشن 3 میلیارد و خرده ای می‌شد. ما بحث قرارداد و نقل و انتقالات را دادیم به آقای رغبتی پیگیر کنند. بعد مدیربرنامه آقای خلیل‌زاده آمد و گفت ما آمدیم برای تمدید قرارداد شش ساله، 60 میلیارد تومان؛ در یک مصاحبه هم گفت عدد شش. او با آپشن شش میلیارد قرارداد داشت (رسول پناه پیش‌تر گفت که با آپشن قراردادش به 3 میلیارد می‌رسد). همینطوری که 5 میلیارد و نیم می‌رسید آیا او به خاطر یک میلیارد آمده که تمدید کند؟

* ماجرای شجاع را از هیئت مدیره بپرسید

مدیربرنامه‌اش آقای حمید مشهدی آمد و گفت که شش ساله 60 میلیارد. این عین حرفی است که زده و اعضای هیئت مدیره هستند و می‌توانید سوال کنید. بعد از این چند بازیکن آمدند و درخواست افزایش قرارداد دادند.

* قراردادش را فسخ کرد، بعد پول خواست

وقتی آقای خلیل‌زاده رفتند با تیم برای لیگ قهرمانان و 13 مهر برگشتند (بر اساس برگه فسخ که به دوربین نشان می‌دهد) و 14 مهر صبح رفت و قراردادش را فسخ کرد. او جمعه برگشت و شنبه رفت فسخ کرد. نامه‌ای را 15 مهر به ما فرستاد و ده روز فرصت داد که مطالبات من را پرداخت کنید تا قراردادم را فسخ نکنم. او نگذاشت اصلا این مهلت تمام شود که ببیند پرداخت می‌کنیم یا نه؟ او اصلا روز قبل ارسال این نامه رفت و قراردادش را فسخ کرد.

* می‌دانستیم با الریان قرارداد بسته

وکیل باشگاه با من تماس گرفت و گفت یک نامه‌ای آقای خلیل‌زاده در اختیار ما قرار گرفته مبنی بر اینکه وقتی در قطر حضور داشت، تفاهمنامه‌ای را با الریان امضا کرده و درخواست‌های این تیم را پذیرفته. وقتی یک بازیکنی فسخ می‌کند و تفاهمنامه‌ای را با تیمی دیگر امضا می‌کند، دیگر بازیکن ما نیست و اگر ما با او صحبت (مذاکره) می‌کردیم باشگاه به مشکل می‌خورد و آنها می‌توانستند از ما شکایت کنند. اگر ما با او تمدید می‌کردیم او اصلا به فینال آسیا نمی‌رسید  چون اصلا اسمش از فهرست لیگ قهرمانان حذف می‌شد. ما به الریان نامه زدیم و گفتیم تخلف کردید و او بازیکن پرسپولیس است و شما حق ندارید با او مذاکره کنید.

* کالدرون بیست روز به ما فرصت داد

قرارداد آقای کالدرون 850 هزار دلار بود. از اول فصل تا آخر نیم فصل ما باید 300 هزار دلار در قرارداد به ایشان می‌دادیم، از شروع نیم فصل دوم 300 هزار تا و در آخر فصل فصل 250 هزار تا که جمعا می‌شود 850 هزار دلار. بندی وجود داشت که اگر ایشان اعلام فسخ می‌کرد ما چون تا پایان نیم فصل بود باید 300 هزار دلار به ایشان می‌دادیم که 120 دلار آن مانده بود ولی وقتی که ایشان اعلام فسخ می‌کند در بند اعلام شده ظرف بیست روز باشگاه موظف است مبلغ باقی مانده را به حساب ایشان واریز کند. اگر باشگاه سرمربی را نمی‌خواست به علاوه بر 300 هزار دلار، باید 150 هزار دلار هم به ایشان می‌داد.

* انصاری‌فرد پول من را جای دیگری هزینه کرد

قرارداد آقای کالدرون 850 هزار دلار بود. از اول فصل تا آخر نیم فصل ما باید 300 هزار دلار در قرارداد به ایشان می‌دادیم، از شروع نیم فصل دوم 300 هزار تا و در آخر فصل فصل 250 هزار تا که جمعا می‌شود 8520 هزار دلار. بندی وجود داشت که اگر ایشان اعلام فسخ می‌کرد ما چون تا پایان نیم فصل بود باید 300 هزار دلار به ایشان می‌دادیم که ۱۲۰ دلار آن مانده بود ولی وقتی که ایشان اعلام فسخ می‌کند در بند اعلام شده ظرف بیست روز باشگاه موظف است مبلغ باقی مانده را به حساب ایشان واریز کند. اگر باشگاه سرمربی را نمی‌خواست به علاوه بر 300 هزار دلار، باید 150 هزار دلار هم به ایشان می‌داد.

وقتی 120 هزار دلار شد در جلسه هیات مدیره من به دوستان گفتم ما این پول را لازم داریم و باید به ایشان پرداخت کنیم. من از جیب خودم دو میلیارد به حساب باشگاه دادم و آن زمان دلار 11 هزار و 500 تومان بود. وقتی که ما پول را دادیم مدیرعامل در جلسه هیات مدیره گفت ما برای باشگاه قطری پول را می‌زنیم و چک هایی را هم به ما در هیات مدیره نشان داد (به تاریخ 1/1/2020 و 31 دسامبر 2019) ما بیست روز پس از این تاریخ این 120 هزار دلار را می‌دادیم که قرارداد بطور قانونی فسخ می‌شد و ایشان طلبی نداشت. من این پول را از جیب خودم به حساب باشگاه ریختم و دو میلیارد تومان هم دادم و گفتیم پول را به حساب آقای کالدرون بزنید که در آینده مشکلی پیش نیاید. فکر کردیم که پول پرداخت شده و بعد از مدتی حدود ۱۰-۱۵ روز بعد دیدیم که آقای کالدرون با یکی از اعضای هیات مدیره تماس گرفت و گفت پول به حساب نیامده است‌. از مدیرعامل پرسیدیم جریان چیست و گفتند که آنجا عید است و طول کشیده. این مساله قوت گرفت و ما پیگیر شدیم و متوجه شدیم مدیرعامل پولی که من پرداخت کرده بودم جای دیگری هزینه کرده بود و بعد از آن جریان ما پول را جور کردیم و مدیرعامل متاسفانه 22 ژانویه ریختند؛ یعنی دو روز بعد. اگر دو روز زودتر می‌ریختند ما 550 هزار دلار نمی‌دادیم. دست ما نبود و مدیرعامل آقای انصاریفرد بود.

* اطلاعات غلط به یحیی دادند

متاسفانه اطلاعات غلطی به آقای گل‌محمدی می‌دادند. من ایشان را دیدم و صحبت کردم و بعضی مسائل وجود داشت که من ایشان را توجیه کردم و با سند هم به ایشان معرفی کردم و گفتم این اتفاقات اینطور بوده است. به نظرم در حاشیه هایی که متاسفانه الان پرسپولیس درگیر است در این بحث اصلا ورود پیدا نکنیم.

* اختلاف نظر من با یحیی طبیعی است

اختلاف نظر طبیعی است و اصلا هیچ حواشی وجود ندارد. ایشان گفتند ابهاماتی وجود دارد و من گفتم مناظره بگذارید و من هستم. می‌خواهیم شفاف سازی کنیم و این حق طبیعی است. الان هم من می‌گویم باید از تیم پرسپولیس و بازیکنان و سرمربی باید حمایت کنیم. الان شرایط برای باشگاه پرسپولیس خاصی است و باید از همه آنها حمایت کنیم.

* ادمین‌ها گفتند پول بده تا حمایتت کنیم

بعد از اینکه بعنوان عضو هیات مدیره به باشگاه ورود پیدا کردم، دیدم در فضای مجازی اعضای هیات مدیره را خائن معرفی می‌کنند و برایم سوال شده بود ار فضای مجازی این کار را می‌کنند. یک شبی به من زنگ زدند و گفتند اگر ما بخواهیم شما را در فضای مجازی حمایت کنیم برایت هزینه بر است. گفتم یعنی چی؟ گفتند ما از شما حمایت می‌کنیم فقط یک مبلغی را باید ماهانه پرداخت کنید. خیلی به من بر خورد و گفتم من آمدم به پرسپولیس خدمت کنم، نیامدم به کسی باج بدهم و گفتم من هیچ‌ حمایتی نمی‌خواهم و پنج روز بعد شدم دندانپزشک وزیر! در صورتی که من در عمرم دندان وزیر را ندیدم هیچ، من اصلا طبابت در تهران نمی‌کنم. همین بحث فضای مجازی بود که برای ما داستان درست کردند. چرا؟ چون مقابل آنها ایستادیم.

* بابت آن ویدیو عذرخواهی می‌کنم

این کار غیراخلاقی و غیرحرفه ای بود که فیلم گرفتند. ما که نیامدیم مصاحبه کنیم. من قبول دارم کار من اشتباه بود و رسما هم عذرخواهی کردم و باز هم عذرخواهی می‌کنم. مدیر باید جسارت داشته باشد، نسبت به عملکردش پاسخگو باشد و اگر اشتباهی هم بکند باید بپذیرد. من اشتباهم را پذیرفتم. این اصلا ربطی به اصل رازداری ندارد. من که از خدایم بود زودتر بروم و دو هفته قبل استعفا داده بودم و ماندن در پرسپولیس اشتیاق زیادی نمی‌خواهد چون دردسر است. الان وضعیت باشگاه را ببینید. اگر به عقب برگردیم و دوباره این پیشنهاد را به من بدهند اصلا نمی‌پذیرم. بحث مدیریتی در فوتبال خیلی سخت است مخصوصا باشگاه پرسپولیس و از یک وزارتخانه سخت تر است. ببینید برای همین مدیرعامل چه حاشیه ای ایجاد شده؛ زحمت هم می‌کشد ولی ببینید چه حاشیه هایی برایش ایجاد شده است.

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر