بورس | رشد بورس | سهامداران بورس |

بازار سهام در هفته ای که گذشت بسیار پرتلاطم بود اما در اواسط هفته روند رو به رشد حرکت کرد و شاخص کل رشد 5 درصدی را نسبت به هفته گذشته ثبت کرد.

سایت شماره یک:

بازار سهام هفته پرتلاطمی را پشت سر گذاشت. اما در میانه هفته و با مخابره سیگنال‌های مثبت از سوی سیاست‌مدارن روند رو به رشد آن آغاز شد و در نهایت شاخص کل نسبت به هفته گذشته ۵ درصد رشد داشت.

علی صادقین، کارشناس بازار سهام در خصوص تحولات بورس در هفته معاملاتی گذشته گفت: هفته گذشته شاخص کل پرنوسانی داشتیم. در اواخر هفته بازار روند بهتری پیدا کرد.

وی افزود: البته حجم معاملات و به ویژه حجم معاملات خرد بسیار پایین است و سرانه خرید حقیقی‌ها جالب نیست. ما در سراسر هفته‌ای که گذشت شاهد خروج پول حقیقی بودیم اما اتفاقاتی در بازار افتاده که کورسوی امید است.

این کارشناس بیان کرد: نخستین موضوع مثبت، تصویب ۱۰ بند برای بهبود وضعیت بورس است. مهم‌ترین بند آن نیز مربوط به نرخ سوخت گروه‌های بزرگ بود. علاوه بر این معافیت مالیاتی نیز مطرح شد.

صادقین گفت: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی مورد دیگری بود و عدم رشد بهره بین بانکی نیز باعث شد تهدیداتی که در این حوزه بازار سرمایه را تهدید می‌کرد تا حدودی مرتفع شد.

وی بیان کرد: علاوه بر این، گزارشات سه ماهه پاییز در دی منتشر می‌شود و احتمالا گزارشات خوبی خواهیم دید. پی به‌ای فوروارد برای خیلی از نمادها به زیر چهار رسیده که آنها را جذاب می‌کند. ماحصل همه این موارد باعث شده نوعی خوشبینی نسبت به بازار سهام شکل گیرد.

 

 

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر