رونق بورس | رشد بورس | تالار بورس |

شاخص کل بورس تهران امروز پس از مدت ها درجا زدن با رشدی بیش از ۴۰هزار واحدی، رنگ سبز را به تابلوهای تالار شیشه ای زد.

سایت شماره یک:

پس از مدت‌‌ها، بالاخره بورس در تالار چراغ سبز نشان داد و در مسیر صعودی قرار گرفت و به طور کلی رشد قابل توجهی را تجربه کرد که این اتفاق برای سهامداران بورس که مدت ها در انتظار چنین خبری بودند در اولین روز زمستان بهترین خبر بود.

شاخص کل بورس تهران امروز پس از مدت ها درجا زدن با رشدی بیش از ۴۰هزار واحدی، رنگ سبز را به تابلوهای تالار شیشه ای زد.

کاویان عبداللهی، کارشناس و فعال بازار سرمایه، روند معاملات روز جاری را مورد اشاره قرار داده و گفت: با توجه به اینکه امروز اغلب نمادهای شاخص‌ساز با افزایش تقاضا همراه شدند، می‌توان گفت روز خوبی برای معامله‌گران و بازار رقم خورد. البته این حجم از تقاضا می‌توانست ناشی از ارزنده بودن سهام نیز باشد.

این کارشناس با اشاره به ریسک‌هایی که پیش‌روی صنایع قرار دارد، تصریح کرد: ما با ریسک نرخ گاز در صنایع روبه‌رو هستیم. اما درواقع باید نکته را در نظر گرفت که نرخ قیمت‌گذاری گاز باید متناسب باید ظرفیت‌های کشور تعیین شود. البته با توجه به صحبت‌های اخیر وزارت اقتصاد و دارایی، می‌توان گفت بخشی از این ریسک برطرف شده است.

عبداللهی خاطر نشان کرد: با توجه به شرایطی که بازار دارد، صنایعی که از لحاط بنیادی وضعیت بهتری دارند، می‌توانند بازدهی بیشتر و بهتری داشته باشند. همچنین سهامداران نیز با اطمینان بیشتری دست به معامله زده و وارد صنایع خواهند شد. به‌نظر می‌رسد نمادهای فولادی و پتروشیمی بازدهی خوبی در آینده داشته باشند.

وی در پایان ضمن اشاره به فروش اوراق دولتی در کشور، خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۱، رقمی در حدود دویست هزار میلیارد تومان تسویه اوراق و ۸۵هزار میلیارد تومان اوراق منتشره خواهیم داشت. این ارقام نشان می‌دهد، دولت برنامه‌ای برای انتشار زیاد اوراق ندارد.

 

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر