قیمت سکه | افزایش قیمت سکه | قیمت سکه امروز |

با توجه به اینکه احتمال حصول توافق از مذاکرات وین وجود دارد آیا قیمت سکه ریزش خواهد کرد؟

سایت شماره یک:

بسیاری بر این باورند که با حصول توافق در مذاکرات وین، قیمت سکه در مدار سقوط قرار میگیرد. آیا سکه ریزش خواهد کرد؟

قیمت سکه نزدیک به یک ماه است که در کانال ۱۳ میلیون تومان باقی مانده و نوسان کمی داشته است. با توجه به سیگنال‌های دریافتی از مذاکرات پیش بینی قیمت سکه در دی ۱۴۰۰ چگونه است؟

 بازار طلا و سکه در چند روز اخیر روند نوسانی کمی را ثبت کرده است. از آن جایی که با شروع دور جدید مذاکرات روند قیمت دلار با ثبات بیشتری همراه است، نوسان‌ها در بازار طلا و سکه کم‌تر شده است.

در هشتمین دور گفتگوهای رفع تحریم، طرف‌های برجامی ارزیابی مثبتی از روند مذاکرات ارائه دادند؛ اما بازارها واکنش خاصی نشان ندادند و همچنان منتظر نتیجه نهایی و قطعی از مذاکرات هستند.

نادر بذرافشان، دبیر اتحادیه طلا تهران به کاهش میانگین ۶ دلاری اونس جهانی طلا اشاره کرد و توضیح داد: در این هفته ثبات قیمت دلار در بازار و یک نوسان کاهشی نرخ ارز در میانه هفته موجب شد تغییرات خاصی در قیمت طلا و سکه نداشته باشیم.

دبیر اتحادیه طلا با اشاره وجود آرامش در بازار طلا و سکه ادامه داد: بازارهای داخلی در چند روز گذشته با ثبات قیمت‌ها همراه بودند و در هفته‌ای که گذشت نوسان‌ قیمتی شدیدی نداشتیم.

پیش بینی قیمت سکه دی ۱۴۰۰

بذرافشان درباره اثر مذاکرات در بازار طلا و سکه گفت: اگر اخبار سیاسی و اقتصادی خاصی منتشر نشود، با توجه به نبود تقاضا در بازار مصنوعات طلا، احتمال دارد قیمت‌ها تا حدودی روند کاهشی داشته باشند.

او در پایان توضیح داد: فعالان بازار طلا و ارز منتظر مشخص شدن قیمت‌ها هستند و در چند روز گذشته تقاضا در بازار مصنوعات طلا بسیار کم شده است.

به گفته این فعال صنفی، در صورت منتشر شدن نتیجه مثبت از مذاکرات در بازارهای ارز و طلا اثرگذار است.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار با سیگنال‌های مثبت برجامی روند نزولی به خود گرفت و همین کاهش قیمت دلار در بازار روز سه‌شنبه روند قیمت سکه را تحت تاثیر قرار داد.

قیمت سکه و دلار

قیمت سکه به دلیل کاهش قیمت دلار تا مرز از دست دادن کانال ۱۳ میلیون تومان پیش رفت اما در نهایت به کانال ۱۲ میلیون تومان نرسید و توانست خود را در نرخ ۱۳ میلیون تومان حفظ کند.

کارشناسان بازار سکه عقیده دارند کاهش قیمت سکه به ۱۲ میلیون تومان نیازمند کاهش بیشتر در قیمت دلار است.

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر