رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی با اعلام قیمت ۶میلیون‌تومانی پروازهای رفت و برگشت اربعین، گفت: فروش دلاری بلیت هواپیما فعلاً ممنوع است.

سایت شماره یک:

به گزارش سایت شماره یک، «رستم قاسمی» با یادآوری این که قرار است حدود 5 میلیون نفر جابه‌جایی مسافر صورت گیرد و سهم همه ناوگان‌ها مشخص شده است، اظهار کرد: سهم حمل‌ونقل ریلی حدود 300 هزار نفر، هوایی 60 هزار نفر است و مابقی زائران از جاده‌ها جابه‌جا می‌شوند.

وی ادامه داد: با توجه به این‌که شهریور اوج سفر‌های داخلی است از مردم تقاضا می‌شود از وسایل حمل‌ونقل شخصی خود نیز استفاده کنند.

وزیر راه و شهرسازی افزود: در سفر حج فقط با یک ایرلاین ایران‌ایر 40 هزار نفر مسافر جابه‌جا کردیم؛ در زمان حاضر 5 شرکت هواپیمایی باید همین تعداد مسافر را جابه‌جا کنند.

قاسمی بیان کرد: قیمت بلیت هواپیما همان 6 میلیون تومان و قطار هم فعلاً 250 هزار تومان است که قیمت نهایی اتوبوس و قطار را به مردم اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

وی درباره فروش دلاری بلیت هواپیما نیز گفت: فروش دلاری فعلًا ممنوع است و با شرکت‌های هواپیمایی خاطی برخورد شده است و به سازمان تعزیرات معرفی شده‌اند.

ممنوعیت پروازهای چارتری عتبات عالیات

جمعه گذشته رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با تأکید بر این‌که "پروازهای چارتری را ممنوع کرده‌ایم"، گفته بود: برای پروازهای اربعین قیمت 6میلیون تومانی تعیین شده است.

«محمدرضا رضایی کوچی» اضافه کرد: بر این اساس پروازهای رفت و برگشت به نجف در ایام اربعین و تاسوعا و عاشورای حسینی 6 میلیون تومان است و هیچ شرکتی نمی‌تواند بیش از این قیمت، بلیت‌ها را به فروش برساند.

وی تصریح کرد: سازمان هواپیمایی کشوری مسئول رسیدگی به تخلفات احتمالی در فروش بلیت پروازهای نجف است.

وی با بیان این‌که سازمان هواپیمایی کشوری مسئول تخلف سایت‌های فروش مجوزدار است، گفت: اگر سایتی تخلف کند باید به سازمان هواپیمایی کشوری شکایت شود. چنانچه این سازمان به تخلف توجه نکرد، مجلس ناظر به عملکرد دستگاه‌های اجرایی است و قطعاً این مورد را رسیدگی خواهد کرد.

* پرواز رفت و برگشت نجف در ایام اربعین حدود 6میلیون تومان می‌شود

معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری نیز اظهار کرد:‌ با وجود مسائل پیش‌آمده سال قبل، قرار شد امسال پروازهای نجف را مدیریت کنیم تا مشکلات سال گذشته تکرار نشود.

«حسن خوشخو» افزود: بر این اساس با توجه به دستور اکید وزیر راه و شهرسازی مقرر شده است در بازه زمانی ایام اربعین (یک هفته قبل از روز اربعین تا حدود 5 روز بعد از این روز) علی‌رغم اینکه ممکن است شرکت‌های هواپیمایی قراردادهای چارتری داشته باشند، پروازهای چارتری ممنوع باشد.

وی توضیح داد: با ایرلاین‌ها مکاتبه کرده‌ایم و آنها مطلع هستند که در این ایام باید به‌صورت سیستمی پروازهای نجف را به فروش برسانند.

وی یادآور شد: از سوی دیگر ظرفیت بخش حمل‌ونقل هوایی مشخص می‌شود و در بازه مورد اشاره می‌توانیم این تعداد پرواز با تعداد دقیق صندلی پروازی را داشته باشیم. بر خارج از ظرفیت تعیین‌شده که صنعت نتواند آن را مدیریت کند نیز تأکید نخواهد شد.

معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری با تأکید بر این‌که نباید درخواست مردم بدون پاسخ بماند در خصوص اظهارات رئیس کمیسیون عمران مجلس مبنی بر ممنوعیت فروش پروازهای نجف در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی(ع) بیان کرد: وزیر راه و شهرسازی فروش چارتری بلیت پروازهای نجف را برای ایام اربعین ممنوع کرده است و برای چند روز تاسوعا و عاشورا صحبتی نشده است.

خوشخو درباره قیمت پروازهای نجف در ایام اربعین نیز گفت: گرچه هنوز به جمع‌بندی نهایی نرسیده‌ایم، اما به‌نظر می‌رسد جمع‌بندی کارشناسی این است که پرواز رفت و برگشت روی 6 میلیون تومان نهایی شود. قیمت پروازهای اربعین را هفته آینده اعلام خواهیم کرد.

تگ های مرتبط

ارسال نظر